Strona 1 z 1

Problem z adaptacja.

: pn cze 14, 2010 19:13
autor: jyras
Witam

Borykam sie z problemem plywajacych obrotow w golfie mk3 1.6 benzyna + lpg z 93 roku.
Staralem sie przeprowadzic adaptacje natomiast nie ma grupy 98 wiec wymyslilem ze musi to byc 001.

Po odpaleniu tej grupy slysze trzeszczacy ruch silniczka krokowego ktory otwiera przepustnice ostatnie trzy trzaski sa takie jakby silniczek juz nie dawal rady pchac.
W trakcie sprawdzania elementow silnik krokowy porusza sie w okolo 5mm skoku - czy tak powinno byc ?


Staram sie zdiagnozowac co moze byc powodem takiego zachowania auta.
Dodam, ze na wlaczonym zaplonie pokazuje sie blad braku sygnalu od czujnika Halla, natomiast nie ma go na wlaczonym silniku ale to z tego co wyczytalem podobno to normalne w mk3 - czy to prawda ?

Wymienilem ostatnio caly aparat zaplonowy razem z kopulka - dopiero potem doczytałem ze ten blad to standard :)

Co jeszcze moze powodowac plywajace obroty ?

pozdrawiam

: pn cze 14, 2010 19:24
autor: stonefree
jyras pisze:Staralem sie przeprowadzic adaptacj
A jaki masz kolego kod silnika, bo AEE zaczynał się chyba w 95 roku. Jeżeli nie masz zespołu przepustnicy to adaptacji nie da się przeprowadzić :)
jyras pisze:na wlaczonym zaplonie pokazuje sie blad braku sygnalu od czujnika Halla
To jest normalny objaw.
jyras pisze:Co jeszcze moze powodowac plywajace obroty ?
Jeżeli już podpinasz VAG COM, to zwróć uwage na parametry sondy lambda.

: pn cze 14, 2010 19:31
autor: jyras
Wlasnie i to jest ciekawe .

Poniewaz parametr adaptacja sondy lambda przy wlaczonej instalacji gazowej delikatnie oscyluje raz rosnie raz maleje bez wcisnietego gazu natomiast po przelaczeniu na benzyne zaczyna rosnac az osiagnie wartosc maksymalna - 255. Po dodaniu gazu spada i ponownie zaczyna roznac az do osiagniecia maksimum.

Co moge jeszcze sprawdzic. ?

Gdzie najlatwiej odnajde kod silnika ?

: pn cze 14, 2010 19:52
autor: stonefree
Czyli jednopunkt i instalacja I generacji bez emulacji sondy lamda? A stary numer z wyjęciem bezpiecznika nr 15 rozwiązuje problem falowania po odpaleniu na benzynie? Kod silnika to początek numeru silnika.

: pn cze 14, 2010 20:42
autor: Mavrick
Faluje Ci zarowno na PB jak i na LPG?

: wt cze 15, 2010 09:00
autor: jyras
Witam

na gazie wszystko bardzo ladnie chodzi ... tak mi sie wydaje .... przez pierwsze 5 minut jazdy co prawda obroty stoja na okolo 1900 - 2000 ale tlumacze to sobie ssaniem . Potem spadaja na jakies 900 i dosc ladnie stoja na tym pulapie. Czasem zdarzaja sie tylko drgniecia i skoki w dol.

Dzis zauwazylem dodatkowa niepokojaca rzecz ... mianowicie gdy odpalem zimne auto obrotomierz dziala skokowo ... doslownie jakby mial jeden odczyt na 5 - 10 sec . Co moze byc tego powodem ?

: wt cze 15, 2010 20:41
autor: stonefree
jyras pisze:przez pierwsze 5 minut jazdy co prawda obroty stoja na okolo 1900 - 2000
To nie jest normalne. Próbowałeś z bezpiecznikiem 15?

: wt cze 15, 2010 23:24
autor: jyras
Wyjalem dzis ten bezpiecznik ... bez niego auto nie kreci ... u mnie nazywa sie on engine electrick.
Po ponownym zamointowaniu bezpiecznika auto chodzi tak samo.

[ Dodano: 16 Cze 2010 08:52 ]
Mam ciekawostke. W dowodzie rejestracyjnym jest wbity silnik 1.6 a komputer po wpieciu Vaga pokazuje 1.4 mono :/ oznacza to, ze byla kompletna wymiana silnika ?

Obroty dalej faluja ....

A przy odpalaniu jak jest zimny obrotomierz zawiesza sie na roznych obrotach dopuki auto si enie rozgrzeje w taki sposob, ze np pokazuje przez 5 sec 2000 a potem przez 5 sec 1000.

Dodatkowo auto jak jest zimne na gazie ma obroty okolo 2000 ktore spadaja dopiero jak auto rozgrzeje sie do 90 stopni ... coz to moze byc ?


bardzo prosze chocby o sugestie w kazdym z tych tematow.