Strona 1 z 1

spadek mocy i problem z hamulcami

: pn cze 14, 2010 12:38
autor: kamilbora1991
witam wszystkich i odrazu przechodze do sedna sprawy
wczoraj podczas około 15 kilometrowej trasy zauwarzyłem że moja bora znacznie straciła na mocy i jednocześnie wystapił problem twardego pedału hamulca który bierze ostro juz na samym początku skoku .po przejechanie kolejnych 40 km i kilku ostrzejszych hamowaniach problem nie ustapił
dodam jeszcze że
-pły w porzadku nie ubywa ani nie przybywa właściwy kolor
-wszystkie tarcze i klocki ok -nie nagrzewaja się nadmiernie
dzień wcześniej kiedy wszystko było ok grzebałem troche przy silniku <sprawdzałem filtry idt. jezeli ktoś ma jekiś pomysł to prosiłbym o szybką podpowiedz

: pn cze 14, 2010 12:52
autor: Sztomel
musisz kolego sprawdzić wężyk idący od pompy podciśnienia do serwa hamulców, jego pęknięcie będzie występować pomiędzy pompą a trójnikiem i zaworkiem zwrotnym albo też obluzowany jest sam króciec pompy wtryskowej.

: pn cze 14, 2010 13:21
autor: gregoryb1
Sztomel,wszystko Ci ładnie opisał

a tutaj masz temat co jak zlokalizowac i naprawic
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... f36152e66e

: pn cze 14, 2010 14:05
autor: kamilbora1991
niestety u mnie węrzyki są całe a kruciec o kturym jest mowa w przytaczanym temacie ma tylko naprawde minimalny luz dla pewności ścisnołem mocniej opaskę trzymającą przewod na krućcu i hamulec dalej twardy i słaby a na dodatek wciąż jakby brak mocy
:panna:

: pn cze 14, 2010 14:26
autor: gregoryb1
Tam nie powinno byc zadnego luzu nawet minimalnego , dlatego ze podcisnienie z tego węzyka jest wykorzystywane przy turbinie i odpowiada za sprawna prace układu hamulcowego. Jesli nie masz zadnych ubytkow płynu to przyczyna najczesciej lezy tam.
Dwie równoległe usterki jak cos z turbo i cos z hamulcami to raczej wystąpiły by w jakims odstepie czasu

Ale najlepiej jak podłaczysz autko pod kompa

: pn cze 14, 2010 14:34
autor: kamilbora1991
narazie nie nan dostępu do kompa więc sprubuje to jakoś polepić i zobacze co dalej
mysle że poksipol wystarczy?

no i duupa dalej to samo zauwarzyłem jeszcze ze sprzęgło cięrzej chodzi :ass:

: pn cze 14, 2010 23:26
autor: gregoryb1
A jaki masz stan klockow i tarcz? Kiedy był ostatnio zmieniany płyn hamulcowy?
Ten spadek mocy nastąpił razem z słabymi hamulcami czy moze działo sie to wczesniej ?

: pn cze 14, 2010 23:58
autor: Łuki_79
Przy uruchomionym silniku zdejmij wężyk idący do układu N75/N18 przy pompie wacum i sprawdz na tym króćcu czy masz w ogóle podciśnienie.

: śr cze 16, 2010 21:17
autor: kamilbora1991
gregoryb1,
gregoryb1 pisze:A jaki masz stan klockow i tarcz? Kiedy był ostatnio zmieniany płyn hamulcowy?
Ten spadek mocy nastąpił razem z słabymi hamulcami czy moze działo sie to wczesniej ?
od strony mechanicznej wszystko jest ok .spadek mocy i skutecznosci hamulców nastąpił jednocześnie z godziny na godzine
Łuki_79 pisze:Przy uruchomionym silniku zdejmij wężyk idący do układu N75/N18 przy pompie wacum i sprawdz na tym króćcu czy masz w ogóle podciśnienie.
Łuki_79,
ogólnie podcisnienie jest . ale myślicie ze minimalny luz krućca żędu 0,5 mm może byc tego powodem . może spróbuje zale[ić cały kruciec koncówke przewodu i opaske poxiliną albo osmiorniczką to może wtedy będzie szczelne <o ile tam tkwi problem>???????????????????? :panna:
bora ma przejechane 150 tys spokojnej jazdy więc mysle że vacum powinno to wytrzymać

: śr cze 16, 2010 21:37
autor: gregoryb1
kamilbora1991 pisze: ale myślicie ze minimalny luz krućca żędu 0,5 mm może byc tego powodem
Turbo i hamulce sa wspomagane podcisnieniem tam wytwarzanym wiec ja bym obstawiał ze jednak tak. bo wystarczy drobna nieszczelnosc i wartosci nie beda prawidłowe
Dla 100% pewnosci potrzeba podłaczyc VAG. W tym temacie ktory podałem wyzej było opisane dokładnie jakie wartosci trzeba "zlogowac"

: czw cze 17, 2010 21:32
autor: kamilbora1991
dostepu do vaga narazie nie mam ale sprubuje tylko zalepic czyms to dziadostwo