Strona 1 z 1

Jeden halas z silnika przy kilku uruchomionych układach

: ndz cze 13, 2010 20:08
autor: xSmialek
Witam
Może zaczne od poczatku. Najpierw zaczeły sie problemy od klimy, przy włączonej klimie z silnika wydobywał sie metaliczny przerywany dzwiek, przy wentylatorze bylo podobnie ale znacznie ciszej. pojechalem do mechanika i oczywiscie objawy te ustały i nic nie znalazl i faktycznie bylo przez pewien czas ok. teraz problemy wrocily i to wieksze. procz klimy doszły dodatkowe dzwieki z silnika, takie buczenie ze stukaniem i świstaniem, podczas skrecania kól przy niewielkich predkosciach, przy hamowaniu i kiedy stoje i wcisne hamulec jest to samo. Wszystko na biegu jałowym. Dzwieku te ustaja w wiekszosci jak wcisne troche gazu. Ma ktos jakis pomysl co z tym zrobic? dodam ze kierownica mi sie trzesie gdy stoje na luzie ale to było juz wczesniej.

Jest to golf 4 1.9 Tdi 100km z 2002r.

: ndz cze 13, 2010 21:43
autor: stonefree
Może poprostu pasek do wymiany?

: ndz cze 13, 2010 22:23
autor: xSmialek
chodzi o pasek rozrzadu? był wymieniany w 2007. od tamtej pory 40tys zrobilem,wiec nie powinien nawalac

: ndz cze 13, 2010 22:30
autor: stonefree
Nie, wieloklinowy.

: ndz cze 13, 2010 23:39
autor: xSmialek
a to taki pasek nie powinien co najwyzej piszczec?

: pn cze 14, 2010 20:08
autor: eles
Możliwe,że jedna z rolek lub napinacz zaczyna szwankować.Czy te objawy są tylko przy włączonej klimie?

: pn cze 14, 2010 20:24
autor: xSmialek
przy wlaczonej klimie objawy te sie nasilaja. bez klimy jest ciszej ale halas jest, jak np. jade na 2 biegu i puszczam gaz i obroty spadaja do momenty w ktorym samochod sam zaczyna jechac halas sie nasila. tak jakby mu brakowalo mocy do napedzania wspomagania ukladu kierowniczego i hamulcowego

: pn cze 14, 2010 21:02
autor: Waqa
ja bym zaczął od wymiany paska wieloklinowego i gruntownym przejrzeniu wszystkich kol kierunkowych i samego napinacza, bo z tego co piszesz to źródłem tych dźwięków jest otoczenie owego paska. życzę powodzenia w walce.

: pn cze 14, 2010 21:03
autor: eles
kolego,podnieś maske do góry i obsłuchaj skąd dokładnie te dżwięki się wydobywają,zacznij od okolic paska wieloklinowego(najpierw z włączoną klimatyzacją póżnij bez).Ja podejrzewam jak wcześniej pisałem,że to zacierająca się rolka lub napinacz stawia opór,ale może się myle.

: pn cze 14, 2010 21:31
autor: luis-22
Waqa pisze:ja bym zaczął od wymiany paska wieloklinowego i gruntownym przejrzeniu wszystkich kol kierunkowych i samego napinacza, bo z tego co piszesz to źródłem tych dźwięków jest otoczenie owego paska. życzę powodzenia w walce.
Zgadzam się.
A jeżeli dźwięki nasilają się przy włączaniu różnych urządzeń pobierających energię elektryczną to znaczy że alternator jak dostaje obciążenia to również stawia opory i pasek ma ciężej, jak kręcisz kierownicą to pompa od wspomagania stawia opory i też przez to może hałasować.
Mi osobiście większość objawów o których piszesz pasuje do wypracowanych rolek paska wieloklinowego. :bajer:

: pn cze 14, 2010 21:37
autor: xSmialek
ok dzieki wielkie. jutro pojade do mechanika, zobaczymy co on na to :)

ok bylem dzis u mechanika i naprawili

Okazalo sie ze kolo alternatora sie nie krecilo. cala nieprzyjemnosc kosztowala mnie 320zl :(