Strona 1 z 1

problem z pompą paliwa - 16v PL

: sob cze 12, 2010 10:01
autor: włóczykij
mam problem z moim golfem, mianowicie nie dochodzi mi prąd do pompy paliwa tej zewn. tj w ogóle się nie załącza.
przekaźnik na 100% sprawny bo jest nowy (sprawdzałem 2 różne)
jak go otworzyłem i zetknąłem blaszke to pompa pracuje, paliwo bulgocze, jednak nie chce zapalić.

zaczęło się jakiś miesiac temu, wtedy pompa nie załączała sie na ciepłym silniku (np. rano palił od strzała) wymieniłem przekaźnik 67 na nowy i śmigało aż miło.
wczoraj znowu to samo, tylko że teraz nawet na zimnym pompa milczy :grrr:
przeczyściłem styki, wtyczki, sterownik, prysnąłem wszędzie kontakt sprayu i lipa.
dodam że z elektryki jestem zielony...

proszę, pomóżcie :otepienie:

[ Dodano: 12 Cze 2010 11:27 ]
proszę, pomóżcie bo jestem uziemiony, a pilnie potrzebuje auto...

: sob cze 12, 2010 13:05
autor: Paweł Marek
przekaznik pompy jest uruchamiany od sterownika zapłonu styk 10. Ważne jest czy uruchamia się na moment po przekręceniu zapłonu. Jeśli nie winny jest ten sterownik jego zasilanie albo połączenie między nim a przekaźnikiem. Jeśli tak a potem już nie to może być winien czujnik halla (wówczas niema iskry) albo połączenie między modułem wzmocnienia a tym sterownikiem zapałonu (styk 6 do styku 12)

: sob cze 12, 2010 13:35
autor: włóczykij
nic się nie uruchamia, cisza jest
czyli od czego zacząć ? ten sterownik jest na podszybiu od str pasażera, który to jest z kolei ten styk 10 jak to sprawdzić czy tam się coś dzieje?!
ja jestem zielony w sprawach elektryki więc proszę Cię o wytłumaczenie krok po kroku co i jak
z góry dzięki

: sob cze 12, 2010 13:49
autor: Paweł Marek
A ja sie przyznaję że też jestem zielony z wtrysku mechanicznego i moja odwpowiedź jest na podstawie analizy schematu. Wiem że wtrysk mechaniczny ma jakiś sterownik w skrzynce i jakiś na podszybiu, który to jest sterownik zapłonu nie wiem, ale teraz przynajmniej wiesz ogólnie czego szukać. Chodzi o to że ten sterownik nie podaje sygnału na przekaźnika pomp (masowy sygnał) albo brak jest plusa po zapłonie na ten przekaźnik. Masa ze sterownika uruchamia przekaźnik, plus jest zawsze po włączeniu zapłonu - chodzi o dwa styki obługujące cewkę przekaźnika, bo już wiadomo że na styki robocze przekaźnika napięcie dochodzi skoro ich zetkniecie włącza pompę. Do szczegółów dojdziesz sam z miernikiem albo inni pomogą.

: sob cze 12, 2010 18:02
autor: włóczykij
ok dzięki, więc proszę o jakieś porady bo jestem w głębokiej d..
:grrr:

: sob cze 12, 2010 19:02
autor: diodas
Skoro włączając ręką przekaźnik-pompa się załącza(ważna jest ta z pod auta), a auto dalej nie odpala to brak jest napewno iskry, a za nią odpowiada ten sam sterownik co za sterowanie przekaźnikiem pompy. Sprawdz czy sterownik dostaje zasilanie(plus-pin 5 sterownika po przekręceniu kluczyka i mase pin 3 sterownika).
Jeżeli zasilanie jest to sterownik jest uszkodzony i trzeba go wymienić/naprawić.
Pozdrawiam i miłej walki....
n00b pisze:nic się nie uruchamia, cisza jest
czyli od czego zacząć ? ten sterownik jest na podszybiu od str pasażera, który to jest z kolei ten styk 10 jak to sprawdzić czy tam się coś dzieje?!
ja jestem zielony w sprawach elektryki więc proszę Cię o wytłumaczenie krok po kroku co i jak
z góry dzięki

: sob cze 12, 2010 20:03
autor: RasPL
po pierwsze to sprawdz czy masz iskrę a jak nie ma to sprawdz czujnik halla

jednakże gdy po przekręceniu na zapłon pompa paliwa nie włącza się ani na sekundę może to oznaczać uszkodzony sterownik lub gdzieś instalację

: sob cze 12, 2010 21:32
autor: włóczykij
:bigok: mam winowajcę - zje__ny sterownik
po sprawdzeniu miernikiem tych styków o których mówił diodas, okazało sie że był tam prąd

przed chwilą włożyliśmy z kumpla PLki i odpalił od strzała.
dzięki serdeczne za pomoc
temat ogarnięty