Problem z automatyczną skrzynią biegów golf 3
: sob cze 12, 2010 00:09
Witam
Posiadam samochodzik VW Golf 3 1.8 55 kW 1994r.
Kilka razy ( z 4 w przeciągu około 2 miesięcy ) zdarzyło mu się tak jakby zamotać i wszystkie biegi wkręcać na obrotach wyższych niż normalnie to przebiega przy normalnie wciśniętym pedale gazu. Ostatni bieg (4) wchodzi wtedy przy prędkości około 80 km/h, obroty około 3,5 tyś. Nie działał wtedy także kick-down. Tak jest wtedy cały czas do momentu zgaszenia i ponownego uruchomienia silnika. Normalnie 4 wchodzi przy 60 km/h. Ewidentnie czuć było że coś mu nie tak. Przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika było już wszystko ok. Nie pojawia się to podczas jazdy, że np. wszystko ok i nagle coś zaczyna go boleć, tylko po np. postoju daje D i czuje od początku, że kręci każdy bieg wyżej. Co to może być? Jakieś 4 miechy temu wymieniałem olej w krzyni + filtr. Nurtuje mnie także jeszcze w jaki sposób sprawdza się stan prawidłowy oleju. Ile osób się pytałem każda inaczej mówiła. Jedna że po przejechaniu kilku metrów ma być stan, inna osoba że po przejechaniu 10 km. ma być stan. Na bagnecie nie mam podziałki zimnu i ciepły. Tylko max i minimum. Bardzo bym prosił o jakąś pomoc jak ktoś ma pojęcie na ten temat. Jeżeli coś namieszałem, proszę napisać wyjaśnię dokładniej. Pozdrawiam Bartosz.
Posiadam samochodzik VW Golf 3 1.8 55 kW 1994r.
Kilka razy ( z 4 w przeciągu około 2 miesięcy ) zdarzyło mu się tak jakby zamotać i wszystkie biegi wkręcać na obrotach wyższych niż normalnie to przebiega przy normalnie wciśniętym pedale gazu. Ostatni bieg (4) wchodzi wtedy przy prędkości około 80 km/h, obroty około 3,5 tyś. Nie działał wtedy także kick-down. Tak jest wtedy cały czas do momentu zgaszenia i ponownego uruchomienia silnika. Normalnie 4 wchodzi przy 60 km/h. Ewidentnie czuć było że coś mu nie tak. Przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika było już wszystko ok. Nie pojawia się to podczas jazdy, że np. wszystko ok i nagle coś zaczyna go boleć, tylko po np. postoju daje D i czuje od początku, że kręci każdy bieg wyżej. Co to może być? Jakieś 4 miechy temu wymieniałem olej w krzyni + filtr. Nurtuje mnie także jeszcze w jaki sposób sprawdza się stan prawidłowy oleju. Ile osób się pytałem każda inaczej mówiła. Jedna że po przejechaniu kilku metrów ma być stan, inna osoba że po przejechaniu 10 km. ma być stan. Na bagnecie nie mam podziałki zimnu i ciepły. Tylko max i minimum. Bardzo bym prosił o jakąś pomoc jak ktoś ma pojęcie na ten temat. Jeżeli coś namieszałem, proszę napisać wyjaśnię dokładniej. Pozdrawiam Bartosz.