Kontrolka cieczy chładzącej
: śr sty 18, 2006 11:19
Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinna zapalić się kontrolka?
Mi zaczęła mrygać jak sp..ił się czujnik temperatury - był to pierwszy raz gdy ją widziałem "w akcji" na pracującym silnikugienek pisze:Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinna zapalić się kontrolka?
Dzis miałem dziwne objawy:bodzio_j pisze:Tak na 100% to nie wiem, ale wiatrak włącza się przy ok 100st, to kontrolka pewnie przy ok 110, płyn zaczyna się gotować.
Skoro masz padnięty termostat to wymień jak najszybciej. Objaw rzeczywiście dość dziwny bo skoro silnik nie osiągał 90st tzn, że termostat był cały czas otwarty, a tu nagle 110st. Przy takiej temp wiatrak to już na pewno powinien się włączyć. Sam wiatrak może być dobry ale wyłącznik termiczny mógł paść. A czujniki temp. to czasem pokazują dziwne rzeczy. Jedynym prawdziwym sprawdzianem jest zmierzenie temp termometrem.gienek pisze:Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
teraz nie wiem czy moge jechac, bo troche strach, dodam ze kontrolka chłodzenia tez sie nie zapalilabodzio_j pisze:Skoro masz padnięty termostat to wymień jak najszybciej. Objaw rzeczywiście dość dziwny bo skoro silnik nie osiągał 90st tzn, że termostat był cały czas otwarty, a tu nagle 110st. Przy takiej temp wiatrak to już na pewno powinien się włączyć. Sam wiatrak może być dobry ale wyłącznik termiczny mógł paść. A czujniki temp. to czasem pokazują dziwne rzeczy. Jedynym prawdziwym sprawdzianem jest zmierzenie temp termometrem.gienek pisze:Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
ok dzieki ale jeszcze 20 km muisze jakos przejechacwitek_vento1.8 pisze:termostat mógł się zamknąć i chłodnica będzie zimna bo obieg będzie tylko
w samym silniku. czujnik elektrowentylatora jest w chłodnicy - raczej
nie masz szans na jazdę wymień termostat
Jeżeli masz padnięty termostat w ten sposób,że jest cały czas otwarty (chłodnica nagrzewa się) - możesz spokojnie jeździć. Jeżeli nie, a musisz jechać - pootwieraj wszystkie okna i włącz na maxa ogrzewanie z nadmuchemDzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Raczej to bedzie odwrotna sytuacja tak jak napisal Witek_Venta1.8 nie ma duzego obiegu. Wczesniej mialem tak ze sie nie nagrzewal widocznie teraz zaciol sie w innej pozycji. Termostat dzis chyba kupie, jaki najlepiej wg. Was słyszalem, że Wahler jest okAmanda pisze:Jeżeli masz padnięty termostat w ten sposób,że jest cay czas otwarty (chłodnica nagrzewa się) - możesz spokojnie jeździć.Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Co do wskazań - najprawdopodobniej pada czujnik.
Temperatura oleju u nie dochodzi czasem do 108st przy 90st wody
dobrze słyszałeś, taki kup.gienek pisze:słyszalem, że Wahler jest ok