Strona 1 z 1

Wymiana filtra paliwa pomocy

: pt cze 11, 2010 14:22
autor: Mati44
Witam wszystkich mam spory problem z wymianą filtra paliwa w swoim MKIII benzyna 1.6 postanowiłem zmieni filtr tak profilaktycznie bo jeszcze nie był wymieniany po kupnie auta kupiłem oryginał Manna ale problem jest ze śrubami mocującymi koszyczek filtra ten plastikowy pod autem są dość mocno skorodowane i na 99% ukręcą i teraz moje pytanie jak sobie radzicie z tymi śrubami czy morze lepiej to zostawi i nie wymieniać filtra niestety już do sklepu nie mogę oddać bo minęły dwa tygodnie a wiem że jeśli śruby się ukręcą to będzie spory problem :grrr:
PozdraVWiam i góry dzięki za odp

: pt cze 11, 2010 14:49
autor: artur b.
tak więc czy teraz czy później to i tak będziesz usiał zrobić(im szybciej tym będą mniej skorodowane). Co do skorodowanych śrub, to czasami jest tak że łebki są skorodowane, a reszta jest ok(ja tak miałem przy osłonach pod samochodem). Zresztą jak się urwie łebek to może będzie się dało coś jeszcze zrobić. Ew. pozostanie przykręcenie na jakieś blachowkręty.

: pt cze 11, 2010 15:02
autor: Mati44
To znaczy tam jest akurat tak że z nadwozia wystaje szpilka a na niej jest nakrętka boje się że szpilka razem z nakrętką się ukręci i będzie duży problem a tam spawanie to raczej nie wchodzi w grę wiadomo dlaczego jestem ciekawy jak mechanicy sobie z tym radzą

: pt cze 11, 2010 15:10
autor: Adam204
Mati44, możesz spróbować np WD40 psiknąć zawsze może pomoże a co skorodowanych śrub to już nie raz widziałem śruby co były masakrycznie skorodowane a poszły bez większych problemów

: pt cze 11, 2010 15:16
autor: Mati44
To znaczy dość mocno trzyma a boje się naprawdę konkretnie pociągnąć

: pt cze 11, 2010 15:22
autor: poolak2006
nie wiem jak to mocowanie wygląda za bardzo, ale ja bym odkręcał na chama jak się urwie to wiertarka (wiertło mniejsze od tej śruby) przewiercić i tyle, jak coś nie wyjdzie można zawsze od nowa przegwintować.

: pt cze 11, 2010 17:53
autor: Mati44
Ok wielkie dzięki za wszystkie odp udało się na szczęście nic się nie urwało popsikałem WD-40 i poczekałem ok 15min i puściło jakoś ale mam jeszcze jedno pytanko czy można użyć starych opasek na wąż czy lepiej dać nowe skręcane

: pt cze 11, 2010 17:55
autor: poolak2006
jak masz te samozaciskowe to mogą być ... chociaż lepsze są te skręcane

: pt cze 11, 2010 19:01
autor: Mati44
Te samozaciskowe mam oryginalne bo udało się je rozgjąc ale skręcane też mam z tym że te samozaciskowe mają w środku taki kołnierzyk żeby się wężyk nie przeciął

: pt cze 11, 2010 19:11
autor: poolak2006
ja ostatnio też założyłem skręcane... nie dociskaj na maxa tylko tak z umiarem jak i będzie cacy :bajer:

: pt cze 11, 2010 19:57
autor: Eso
najlepiej to sie roobi z kanalu lub podnosnika:) rozwiercic te sruby i nagwintowac.A zaciski dac skrecane i tak jak kolega napisal nie dociagac na maxa

: pt cze 11, 2010 22:48
autor: Mati44
Jest ok filterek wymieniony na nowy dałem opaski skręcane dokręciłem delikatnie potem sprawdziłem czy leci pod ciśnieniem na początku było ok ale po kilku minutach zaczęło się delikatnie pocić na jednym wężu i zamiast dokręcić delikatnie to ja poluźniłem opaskę po czym delikatnie ją przesunąłem i wtedy zszedł kawałek wierzchniej warstwy wężyka ale dokręciłem i jest wszystko ok zastanawiam się tylko czy np za 10000ty nieznacznie lecieć jak myślicie

: sob cze 12, 2010 14:23
autor: Eso
pprostu kontroluj co jakis czas

: sob cze 12, 2010 21:20
autor: Mati44
Ok wielkie dzięki za wszystkie odp + filierek wymieniony wszystko jest ok wymieniłem też olej i kabinówkę :D
PozdraVWiam