intercooler dziala w czasie postoju??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
opcyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 15, 2005 23:57
Lokalizacja: Grajewo

intercooler dziala w czasie postoju??

Post autor: opcyy » śr sty 18, 2006 03:04

no własnie??? Jest tam jakis wiatrak czy cos pod spodem intercoolera??? Jesli nie to moc jest ściśle uzalezniona od predkości i tem. otoczenia. Czyli jak ruszam z piskiem z miejsca to nie mam 80 kM??? i dlaczego zużycie paliwa w tebelach jest nieznacznie wyższe na niekorzyść intercoolera??? :niewiem:



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr sty 18, 2006 08:54

opcyy pisze:Czyli jak ruszam z piskiem z miejsca to nie mam 80 kM
Czy masz IC czy tez go niemasz to pełnej mocy tez nie uzyskujesz cały czas! Moc narasta stopniowo w miare wzrastania obrotów i swoje max osiąga kolo 4000-4500rpm w dieslu takim jak masz ty, podobnie jest z momentem obrotowym tyle ze jego max jest gdzies kolo 2500rpm
opcyy pisze:dlaczego zużycie paliwa w tebelach jest nieznacznie wyższe na niekorzyść intercoolera???
Przy IC jest wieksze napełnienie cylindrów powietrzem to co za tym idzi mozna spalic wiecej paliwa i pompa jest wyregulowana pod IC czyli ma wiekszą dawke i to dlatego spalanie silnika wyposarzonego w IC jest nieco wieksze od analogicznego silnika bez IC
intercooler dziala w czasie postoju??
IC działa cały czas tyle ze na biegu jałowym przepływa przezeń mało powietrza a to ze stoisz powoduje tylko tyle ze ma on mniejszą sprawność ale to wystarcza. Co do temperatury zewnętrznej to im ona nizsza to sprawnosc IC rosnie.

Ale tak ogólnie to co do wpływu IC na osiągi silnika to nie przypisywałbym mu nazbyt istotnej roli bowiem powoduje on w zasadzie mizerną poprawe mocy ale zwieksza zakres obrotów przy których osiągany jest max moment obrotowy i poto jest w zasadzie IC !



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 18, 2006 09:21

Arcturus pisze:Co do temperatury zewnętrznej to im ona nizsza to sprawnosc IC rosnie.
Nie jestem pewien czy tak właśnie jest. IC poprawia osiągi przy wysokiej temperaturze powietrza. Wynika to z praw fizyki. Zawartość tlenu w ciepłym powietrzu jest mniejsza niż w zimnym. A to właśnie ilość tlenu ma znaczenie. Podobnie rzecz ma się z filtrami stożkowymi. Montowane w komorze silnika mogą zasysać gorące powietrze i pogorszyć osiągi.
Arcturus pisze:Ale tak ogólnie to co do wpływu IC na osiągi silnika to nie przypisywałbym mu nazbyt istotnej roli bowiem powoduje on w zasadzie mizerną poprawe mocy
Dziwne stwierdzenie.



Awatar użytkownika
opcyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 15, 2005 23:57
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: opcyy » śr sty 18, 2006 16:12

Moim zdaniem (Bodzio) intercooler dziala właśnie sprawniej na zimnym powietrzu. Intercooler po to jest by właśnie chłodzil powietrze z turbiny bo zimnego wiecej wejdzie do cylindrów co za tym idzie wieksza moc:)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 18, 2006 16:59

opcyy pisze:Intercooler po to jest by właśnie chłodzil powietrze z turbiny bo zimnego wiecej wejdzie do cylindrów
Co do roli IC masz rację, ale poc o chłdzić zimne powietrze? Nie wchodzi więcej, tylko zimne powietzre zawiera więcej tlenu który jest niezbędny do spalania. Powietrze zasysane z atmosfery powinno mieć dość ściśle określoną temperaturę. Może zauważyłeś np. w Polonezie , że jest tam rura która zasysa CIEPŁE powietrze.Po rozgrzaniu silnika termostat przymyka klapkę i zasysa też trochę zimnego. Optymalna temp to chyba ok.45st.A schładzanie powietrza o temp -20 to nieporozumienie.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sty 18, 2006 17:32

Wg mnie to tak czy siak IC pomaga na pewno. Chocby na zewnatrz bylo 50 to temp powietrza wychodzacego z turbiny jest na pewno sporo wyzsza. Wiec IC ktory ma temp powietrza otocznia i tak w pewnym stopniu schlodzi powietrze ktore nagrzalo sie w turbinie.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr sty 18, 2006 17:47

bodzio_j pisze:Co do roli IC masz rację, ale poc o chłdzić zimne powietrze?

wcale nie jest zimne - kto chce niech sie przekona jaka temp ma IC po mocnym butowaniu - radze to robic w rękawiczkach. IC ma za zadanie poprawic to co psuje turbina w czasie kompresowania powietrza, sam IC mocy nie doda jedyne co, to pomoże jej nie tracic.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr sty 18, 2006 18:00

bodzio_j pisze:Co do roli IC masz rację, ale poc o chłdzić zimne powietrze?
Tak mozna tylko powiedziec w przypadku SDI. Dlatego w SDI nie ma IC, bo i po co ? Nie mozna schlodzic powietrza o temp otoczenia powietrzem o temperaturze otoczenia, a takie przeciez sasysa silnik ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości