Wsteczny wchodzi ze zgrzytem, i cięzko wchodzące inne biegi.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wsteczny wchodzi ze zgrzytem, i cięzko wchodzące inne biegi.
Witam mam problem , jeżdząc sobie przyjemnie moim golfem padla mi skrzyni, poprostu satelitki oderwały sie z wałka i rozpierniczyły całą skrzynie robiąc z niej druszlak Więc wymieniłem skrzynie. Przez jakiś miesiac jazdy na nowej skrzyni było wszystko okej biegi wchodziły delikatnie bez zadnego zgrzytu ani nic. Póżniej zaczął się problem z wrzuceniem 1 cięzko wchodziła, praktycznie na siłe trzeba było ją wrzucac, pózniej problem z 2 czasami wchodzi normalnie a czasami jest poprostu nie do wbicia,no i nieszczesny wsteczny wchodzi on tylko z bardzo duzym zgrzytem co się dzieje? Docisk? wysprzęglik może ? sam juz nie wiem ehh Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw cze 10, 2010 17:57 przez Marianooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Podepnę się z moimi objawami.
Problem jest tylko z 1.
Staje się na światłach i za cholerę nie daje rady załączyć 1. Albo opór jak ściana, albo jakimiś kombinacjami wchodzi. Kombinacje to załączenie 3, puszczanie sprzęgła itp.
Wymienione cięgna - silnik sdi i skrzynia jest na sztywnych cięgnach a nie linkach.
Powietrza w układzie wspomagającym wysprzęglanie nie ma.
Poziom oleju w skrzyni prawidłowy.
Gdy samochód się toczy 1 wchodzi zawsze bez problemów.
Nic nie zgrzyta, obojętnie jaki bieg.
Wsteczny zawsze wchodzi elegancko - nawet gdy 1 nie chce wejść - i to mnie martwi.
Stawiałem na sprzęgło, ale sprawdziłem sobie i gdy 1 się zablokuje - wsteczny i tak wchodzi.
Nie zawsze mam objaw zablokowania możliwości włączenia 1. Bywa, że kilka skrzyżowań przejedzie się bez problemów - to znaczy 1 nie sprawia kłopotu.
I zastanawiam się, co mogłoby się skiepścić w skrzyni, że raz jest OKi a raz nie.
Na wyłączonym silniku 1 wchodzi bez problemu.
Mam skiepszczony plastikowy dinkst na dźwigni zmiany biegów odpowiedzialny za blokowanie załączania wstecznego zamiast 1. Jutro to wymienię, ale nie sadzę by miało to związek.
Nie bawić się w wymianę sprzęgła, tylko od razu do mechanika, który kuma skrzynie?
Czy objaw typowy dla padającego sprzęgła. (ale wsteczny wchodzi )
Synchronizator IMHO jest OK bo tocząc się bez problemu 1 włączę.
Problem jest tylko z 1.
Staje się na światłach i za cholerę nie daje rady załączyć 1. Albo opór jak ściana, albo jakimiś kombinacjami wchodzi. Kombinacje to załączenie 3, puszczanie sprzęgła itp.
Wymienione cięgna - silnik sdi i skrzynia jest na sztywnych cięgnach a nie linkach.
Powietrza w układzie wspomagającym wysprzęglanie nie ma.
Poziom oleju w skrzyni prawidłowy.
Gdy samochód się toczy 1 wchodzi zawsze bez problemów.
Nic nie zgrzyta, obojętnie jaki bieg.
Wsteczny zawsze wchodzi elegancko - nawet gdy 1 nie chce wejść - i to mnie martwi.
Stawiałem na sprzęgło, ale sprawdziłem sobie i gdy 1 się zablokuje - wsteczny i tak wchodzi.
Nie zawsze mam objaw zablokowania możliwości włączenia 1. Bywa, że kilka skrzyżowań przejedzie się bez problemów - to znaczy 1 nie sprawia kłopotu.
I zastanawiam się, co mogłoby się skiepścić w skrzyni, że raz jest OKi a raz nie.
Na wyłączonym silniku 1 wchodzi bez problemu.
Mam skiepszczony plastikowy dinkst na dźwigni zmiany biegów odpowiedzialny za blokowanie załączania wstecznego zamiast 1. Jutro to wymienię, ale nie sadzę by miało to związek.
Nie bawić się w wymianę sprzęgła, tylko od razu do mechanika, który kuma skrzynie?
Czy objaw typowy dla padającego sprzęgła. (ale wsteczny wchodzi )
Synchronizator IMHO jest OK bo tocząc się bez problemu 1 włączę.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/398687.html][img]http://images.spritmonitor.de/398687.png[/img][/url]
Roawiązał mi sie problem w 90%. Po zmianie tego plastikowego dingsta na drążku zmiany biegów.
Dingst oryginał - około 30zł, klucz torx 30 - pożyczony na 5 minut od kolegi, mój czas około 10 minut, bo gadałem z kolesiem o Maryni. Gdyby nie gadać, trwa to 5 minut.
Dingst oryginał - około 30zł, klucz torx 30 - pożyczony na 5 minut od kolegi, mój czas około 10 minut, bo gadałem z kolesiem o Maryni. Gdyby nie gadać, trwa to 5 minut.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/398687.html][img]http://images.spritmonitor.de/398687.png[/img][/url]
Witam wszystkich.
Jestem tutaj nowy i jeżeli popełnie błąd jakiś to przepraszam, otóż dzisiaj kupiłem mojego pierwszego Golfa II 1.3+LPG i jak wracalem nim do domu to zauważyłem że biegi ciężko wchodzą na postoju wszystkie elegancko podczas jazdy tez ale jeśli chodzi o redukcje to jest problem bo przy redukcji wchodzi mi tylko 3 ;/ a innych poprostu nie ma szukam szukam i nic 1 tez jest ciezko wbic jedynie jak stanie do 0 i włąsnie nie wiem co robic troche mnie taka jazda irytuje i nie wiem co to moze byc, słyszałem ze pod skrzynią jest takie coś co reguluje sie biegi zeby lepiej wchodziły czy coś na lince czy coś takiego ale kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac ;/ czy mógłby mi ktoś powiedzieć mniej więcej jak sobie poradzić z tym problemem ? i biegi tez ciężko wchodzą przy jeżdzie. z góry dziękuje za odp może byc na priv
Jestem tutaj nowy i jeżeli popełnie błąd jakiś to przepraszam, otóż dzisiaj kupiłem mojego pierwszego Golfa II 1.3+LPG i jak wracalem nim do domu to zauważyłem że biegi ciężko wchodzą na postoju wszystkie elegancko podczas jazdy tez ale jeśli chodzi o redukcje to jest problem bo przy redukcji wchodzi mi tylko 3 ;/ a innych poprostu nie ma szukam szukam i nic 1 tez jest ciezko wbic jedynie jak stanie do 0 i włąsnie nie wiem co robic troche mnie taka jazda irytuje i nie wiem co to moze byc, słyszałem ze pod skrzynią jest takie coś co reguluje sie biegi zeby lepiej wchodziły czy coś na lince czy coś takiego ale kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac ;/ czy mógłby mi ktoś powiedzieć mniej więcej jak sobie poradzić z tym problemem ? i biegi tez ciężko wchodzą przy jeżdzie. z góry dziękuje za odp może byc na priv
VW Bora Basic 99' :)
1.6 SR 74kW (101KM) AKL :)
1.6 SR 74kW (101KM) AKL :)
Opisałem wyżej objawy, to podam rozwiązanie, które u mnie poskutkowało - wymiana sprzęgła. Wymieniłem komplet czyli tarcza,docisk i łożysko.
wymiana 250
części 300zł - firmy LUK.
wymiana 250
części 300zł - firmy LUK.
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 14:08 przez J@rek, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/398687.html][img]http://images.spritmonitor.de/398687.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 204 gości