Strona 1 z 1

Samochód nie działa po zmianie świec.

: czw cze 10, 2010 16:55
autor: zetnktel
Dzisiaj chcialem dobrze i chcialem wymieniec swiece kable i kopulke i palec. No to swiece kupilem NGK.. w oryginale tez byly NGK.. takie same.. kable sa oryginalne VW, nowym nie zakladalem bo mi zle dal musze wymienic. palec zly nie pasuje, a kopulka pasuje.. ale po zmianie tego wszystkiego.. silnik ledwo co dziala.. strzela nie pracuje rowno.. a bylo idealnie. Pracowal tak jednostajnie, a teraz strzela pyrka.. ledwo co chodzi.. z tlumika szlo rowno powietrze a teraz przerywanie i jest back fire (nie wiem jak to sie po polsku mowi) ze strzela z tlumika, samochod sie caly trzesie jak nie wiem co. Prosze o pomoc, bo jestem zalamany.

Moze przewody na kopulke zle podlaczone ? Bo jak wymienialem z ojcem to sasiad przyszedl i mowi to tak to tak to tak, i popodlaczal.. moze ma ktos jakis schemat.. jak od silnika ma isc na kopulke ?

Bo jest X X X X.. na silniku.. to tu mam na 100% dobrze. I na kopulke wchodzi 5.. tego srodkowego sie pomylic nie da to wiadomo.. a jak ma isc reszta.. moze mi to ktos narysowac.. bo bym przeszedl i sprawdzil ? A moze jest kto z Lublina to bysmy sie umuwili ?
Obrazek
Ktory ma isc do ktorego ?

: czw cze 10, 2010 17:02
autor: norek111
tak po chłopsku masz 4 podejścia do kopułki bo zapłon jest 1-3-4-2 wkoło,pierwszy tłok od strony pasków
przekładasz kable na kopułce do momentu aż zacznie pracować ok

: czw cze 10, 2010 17:08
autor: zetnktel
norek111 pisze:tak po chłopsku masz 4 podejścia do kopułki bo zapłon jest 1-3-4-2 wkoło,pierwszy tłok od strony pasków
Mhm czyli jak dobrze zrozumiałem to ma być tak ?

Obrazek

: czw cze 10, 2010 17:11
autor: rysiektr
pomyliłeś kolejność kabli w kopułce najlepiej będzie tak jak wykręcisz pierwszą świecę ustawisz 1 tłok (1 tłok jest od strony rozrządu) w Górnym Martwym Punkcie, wówczas palec powinien być mniej więcej ustawiony na cylinder kopułce. I podłączasz po kolei następne pamiętając ze kolejność zapłonu to 1-3-4-2 a palec w kopułce kręci się w prawo zgodnie z ruchem wskazówek

: czw cze 10, 2010 17:20
autor: zetnktel
rysiektr pisze:pomyliłeś kolejność kabli w kopułce najlepiej będzie tak jak wykręcisz pierwszą świecę ustawisz 1 tłok (1 tłok jest od strony rozrządu) w Górnym Martwym Punkcie, wówczas palec powinien być mniej więcej ustawiony na cylinder kopułce. I podłączasz po kolei następne pamiętając ze kolejność zapłonu to 1-3-4-2 a palec w kopułce kręci się w prawo zgodnie z ruchem wskazówek
Mhm czyli źle sobie rozrysowałem.. tam gdzie 2 ma być 4 wg mojego rysunku.
Ok dzięki.. a jak mam ustawić tłok w górnym martwym punkcie ? Sory, że może takie laickie pytania ale od czegoś trzeba zaczynać, a w moim Goferku nic się prawie nie psuje to się nie robi.

: czw cze 10, 2010 17:25
autor: norek111
tak

[ Dodano: 10 Cze 2010 17:26 ]
max cztery podejścia do kopułki i musi palić :grin:

: czw cze 10, 2010 17:30
autor: zetnktel
norek111 pisze:tak

cztery podejścia i musi palić :grin:
Ok ok.. dzięki za pomoc.. zjem coś bo jeszcze nic człowiek nie jadł dzisiaj i pędzę do garażu.
Mam nadzieje,że to tylko to.. no bo co innego mogłoby być nie tak, skoro nic innego człowiek nie ruszał..

A jak będzie nadal zle to co ?

: czw cze 10, 2010 18:19
autor: guti
zetnktel pisze:A jak będzie nadal zle to co ?
następnym razem wymieniaj swiece POJEDYNCZO i pojedynczo zdejmuj kable :) unikniesz problemów :)

masz miec taką kolejnosc jak na rysunku wyzej , niekoniecznie w tym samym miejscu msz miec kabel od 1, 2,3,czy czwartego cylindra.. wazne jest, zeby sasiadami kabla spod 4 cylindra na kopułce były kable 2 ( z lewej ) 3 ( z prawej :) ) jak podepniesz 3 kable.. to ostaje Ci czwarty :) w wolne miejsce..
jezeli nie odpali.. to przepinasz CAŁOSC w lewo .. to znaczy wypinasz 4 i wpinasz tam gdzie teraz jest 2.. wypinasz 2 i wpinasz tam gdzie 1.. itd :) az do skutku :) w koncu zapali :)

: czw cze 10, 2010 19:03
autor: zetnktel
dzięki wszystkim za pomoc. :pub: Kolejność pomogła.. dwa kable były nie tam gdzie trzeba... teraz działa jak należy.