Strona 1 z 1

[MK3] Obrotomierz 2.0 GTI

: czw cze 10, 2010 12:58
autor: robaczykiewicz
Witam, mam standardowy problem ktory dotyczyl rowniez silnikow 1.8 i 1.9 diesla, mianowicie obrotomierz stoi kontrolka cisnienia oleju miga. Odbylem rozmowe z elektronikiem samochodowym, powiedzial, ze w tych silnikach obrotami nie steruje czujnik na alternatorze, (moze sie mylic, nie wiem, dlatego pisze) prosze o pomoc co sprawdzac bo zasugerowal mi ze moze byc kostka na zegarach (lub pin) przysniedzialy i dlatego taki objaw sie pojawil, dodam jeszcze ze raz dziala (jak mu sie chce, albo jade po wyboistej drodze) a raz nie.
sprawdzalem juz wspomniana wczesniej wtyczke na alternatorze, oczywiscie byla zasniedziala ale czyszczenie nic nie pomoglo, sprawdzalem rowniez napiecie z alternatora, wskazuje sztywne 14V.
Prosze o pomoc w rozwiklaniu tej ciekawostki, za co z gory serdeczne dzieki.

P.S. problem wystepuje w golfie III 2.0 GTI

: czw cze 10, 2010 13:11
autor: jhosef
robaczykiewicz pisze:Odbylem rozmowe z elektronikiem samochodowym, powiedzial, ze w tych silnikach obrotami nie steruje czujnik na alternatorze, (moze sie mylic, nie wiem, dlatego pisze)
Zgazda się, w starszych dieslach sygnał może być podany tylko z diody alternatora.
robaczykiewicz pisze:P.S. problem wystepuje w golfie III 2.0 GTI
Tu sygnał nie idzie z altka. Idzie z układu zapłonowego dającego impulsy na obrotka.

: czw cze 10, 2010 13:18
autor: robaczykiewicz
[/quote]Tu sygnał nie idzie z altka. Idzie z układu zapłonowego dającego impulsy na obrotka.[/quote]
jak zatem sprawdzic w czym wystepuje problem??

: czw cze 10, 2010 13:23
autor: Paweł Marek
Sygnał na obrotomierz idzie z ze sterownika silnika do obrotomierz. Sterownik wytwarza ten sygnał na podstawie czujnika halla albo czujnika obrotów wału korbowego (nie napisałeś typu silnika). Więc trzeba by zacząc od okablowania pomiędzy sterownikiem a licznikiem, gdyby nie to że masz tez kłopot z kontrolkami, to pewnie coś jest nie tak z kablami do licznika albo w samym liczniku.

: czw cze 10, 2010 13:48
autor: robaczykiewicz
silnik 2E, od czego zatem zacząć?? od sprawdzenia styków??

: czw cze 10, 2010 13:54
autor: jhosef
robaczykiewicz pisze:silnik 2E, od czego zatem zacząć?? od sprawdzenia styków??
W 2e sygnał idzie Halla w aparacie zapłonowym do ECU > licznika więc sprawdzenie styków przy liczniku i ECU

: czw cze 10, 2010 14:10
autor: robaczykiewicz
jeszcze jedno pytanko, gdzie znajduje sie ECU??

: czw cze 10, 2010 14:53
autor: Paweł Marek
na podszybiu, tam gdzie mechanizm wycieraczek