Strona 1 z 1

zakładanie docisku

: czw cze 10, 2010 01:21
autor: prezesik25
Witajcie!

Proszę o wyrozumiałość nt. tematu nie związanego z VW, ale może ktoś już to rozbierał.

Wymieniam sprzęgło u kolegi w hyundaju coupe 2.0 16V 97r. Pedał sprzęgła wpadł w podłogę, po wyjęciu skrzyni tarcza sprzęgłowa miała po ok. 2-3 mm grubości okładziny.
Skrzynię bardzo ciężko się wyjmowało, trzeba było użyć siły. Podczas oddzielania skrzyni od bloku silnika rozerwaliśmy łożysko oporowe - pod widełkami została tylko ta zewnętrzna blaszka, reszta trzyma się na "słoneczku" w docisku.
Po przejrzeniu docisków na allegro doszedłem do wniosku, że łożysko oporowe w 2.0 jest montowane na stałe razem z dociskiem.

Teraz pytanko:

Czy skrzynia zawsze tak ciężko oddziela się od silnika?\

Zauważyłem, że widełki odciągające łożysko po lekkim podniesieniu ich odchylają się prostopadle do skrzyni.
Czy takie zjawisko sprzyjałoby łatwiejszemu oddzieleniu skrzyni od silnika?

Wiem, że przy wkładaniu skrzyni będę musiał celować widełkami, aby zaszły pod łożysko oporowe - wiem, ze będzie z tym ciężko - Czy jest na to jakiś inny prostszy sposób, np. wyjęcie widełek?

Bardzo proszę Was o odpowiedź, ponieważ w sobotę finał, czyli składanie wszystkiego do kupy.

Przedstawiam fotki wyjętego docisku:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: czw cze 10, 2010 23:34
autor: GMS
kolego trafiłeś na docisk sprzęgła który nie jest wciskany a ciągnięty przykładowo tak jak w reno laguna lub reno magnum tam takie właśnie wynalazki są , przy montażu skrzyni trzeba nimi trafić w odpowiednie miejsce co nie jest łatwe czasami , a dlaczego się to rozpadło i ciężko było skrzynie oddzielić od silnika jak jest sterowane sprzęgło? , jest hydrauliczne ? czasami przeszkadza siłownik konkretniej bym ci mógł powiedzieć jak bym to wszystko widział...

: pt cze 11, 2010 01:52
autor: prezesik25
Teraz już wiem o co w tym wszystkim biega.

Łożysko oporowe jest osobno, dopiero przy montowaniu skrzyni samo wskakuje w docisk i się zatrzaskuje. W docisku jest sprężynka coś jak pierścień segera, który po włożeniu łożyska w docisk zatrzaskuje się.
Sprzęgło jest hydrauliczne i - jak piszesz - docisk jest ciągnięty, a nie jak w VW wciskany.

Dzięki za zainteresowanie.