Strona 1 z 2

: wt sty 17, 2006 20:28
autor: bongo
Adamtd pisze:to już niewesoło
Czyżby panewki?To naprawde niewesoło może być.

: wt sty 17, 2006 20:29
autor: sas_gti
e tam od razu niewesoło,miałem to samo a mi tylko styki przy czujniku w głowicy zaśniedziały i nie było przejscia, załączał sie brzęczek i mrugała kontrolka.....

: wt sty 17, 2006 20:36
autor: kempes
Mryga przed ,po i wtrakcie mrygnie ze trzy razy i potem nic.Pytałem przy okazji pewnego mechanika to mi odpowiedział'wyciągniemy żarówke to przestanie'

: wt sty 17, 2006 20:46
autor: bongo
kempes pisze:odpowiedział'wyciągniemy żarówke to przestanie'
No to już do tego idioty nie idz.

: wt sty 17, 2006 20:46
autor: Adamtd
kempes pisze:Mryga przed ,po i wtrakcie mrygnie ze trzy razy i potem nic.Pytałem przy okazji pewnego mechanika to mi odpowiedział'wyciągniemy żarówke to przestanie'
1. Zmień mechanika.
2. Posprawdzaj wszystkie styki od ciśnienia oleju.
3. Pomierz czujnik cisnienia.
4. Jeśli to nic nie da zmierz ciśnienie oleju i wtedy się troszke wyjaśni

A na jakim oleju śmigasz?

kontrolka

: wt sty 17, 2006 20:54
autor: kwiatekt11
u mnie tez sie czasem swieci nie raz jak zmieniam swiatła z drogowych na mijaniato sie zaswieci itp. czasem sie swieci z 5 minut. Ja to olałem i sie czasem swieci jak walne w zegary to zgasnie.Cisnienie w silniku mam dobre wszystko chodzi cacy
.

: wt sty 17, 2006 21:11
autor: MrSalieri
Moze byc problem z cisnieniem oleju czyli panweki do wymiZawsze beda maniacy wielkosci i etykietek 5000W MAX. D

: wt sty 17, 2006 21:42
autor: vasyl22
no ja to mialem podobnie zajechałem sprawdziłem cisnienie jest ok i do wymiany poszły czujniki kupilem oryginał sprawdziłem w katalogu wszysto sie zgadzało no i do tej pory nie ma problemu

: sob sty 28, 2006 17:07
autor: foxiu2k5
Adamtd pisze:1. Zmień mechanika.
2. Posprawdzaj wszystkie styki od ciśnienia oleju.
3. Pomierz czujnik cisnienia.
4. Jeśli to nic nie da zmierz ciśnienie oleju i wtedy się troszke wyjaśni
Jakie wartosci powinny miec te czujniki ?

: sob sty 28, 2006 18:52
autor: Cobra
a co oznacza jak mi mruga podczas jazdy ostatnio zauwazylem jak byly te mrozy al;e mi mruga kontrolka od tem.cieczy chlodzacej????

: sob sty 28, 2006 18:59
autor: Adamtd
Cobra pisze:a co oznacza jak mi mruga podczas jazdy ostatnio zauwazylem jak byly te mrozy al;e mi mruga kontrolka od tem.cieczy chlodzacej????
Jakie masz auto napisz.

foxiu2k5, zaraz poszukam czy mam parametry do czujnika w Twoim silniku - jak znajde to zamieszcze tu

: sob sty 28, 2006 20:02
autor: Cobra
mam golfa II grafit metalic obnizony silnik RP 1.8 hihihi

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 19:03 ]
aaaa rocznik 91

: sob sty 28, 2006 20:23
autor: foxiu2k5
Adamtd,
oaieuy pisze:Cytat:
brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50

Wyczerpujące wyjaśnienie, mam jednak kilka uwag(pytań):
1.
Cytat:
za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju

- za włączenie brzęczyka odpowiada tylko czujnik biały
2.
Cytat:
czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2

- nie obydwa czujniki się zwierają po przekroczeniu ciśnienia, czarny(raczej brązowy) jest zwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np. wyłączony silnik), a otwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe, natomiast biały odwrotnie-jest otwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np.wyłączony silnik), a zwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe.
- nie jestem pewien czy te wartości ciśnienia są poprawne(w książce pisze że czujnik brązowy jest 0,3 bar, a biały 1,8 bar. Ale może to nie być tak do końca bo napisali tam też że w silniku z mk3 (ABS 1.8 GT) czujnik brązowy znajduje się w głowicy , co jest nie jest prawdą, gdyż obydwa znajdują się na wspornku filtra oleju.(przynajmniej w moim tak jest)
czujniki ciśnienia oleju z vw golf III i vento.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 431 raz(y) 154.06 KB
kolega MrSalieri, sie miedzy innymi takze sie wtedy udzielal :)

taka odpowiedz znalazlem w temacie sprzed roku... czyli jesli dobrze rozumiem... czarny bedzie zwarty jak go bede mierzyl przy wylaczonym silniku a bialy nie powinien przewodzic... inaczej chyba nie mam jak ich sprawdzic no chyba ze o czyms moge nie widziec. Inna sprawa u mnie zaczelo buczec wczoraj i czasami buczy na postoju ( 800 ob/min ) czasami w czasie jazdy ... ale zawsze na rozgrzanym silniku ... jesli to komus pomoze to wyczytałem jeszcze ze filtry Filtrona lubia takie zamieszanie robic ( mam filtrona )... i ze podobnie jak na korku ( zima jesli jezdzi sie na krotkich trasach ) zbiera sie na czujnikach ta biala maz, czyli co ? wykrecam przeplukuje wkrecam i sprawdzam? w poniedzialek przeczyszcze styki i co tam jeszcze doradzicie...

: sob sty 28, 2006 20:43
autor: Adamtd
Kurcze nie moge znaleść tych danych do czujników oleju.... Spróbuj sprawdzić tak jak w tym poście napisane, chyba że ktoś ma inna koncepcje.
A co do Filtronow, to one ponoć powodują mrugnięcie zaraz po odpaleniu nie podczas jazdy. Ja tak mam, ale czy to od filtrona to przekonany nie jestem.