Strona 1 z 1
Przegub czy może brak masy wyrównującej na półosi???
: wt sty 17, 2006 17:51
autor: zbycho
Witam!!! od kilku dni zauważyłem stukanie podczas jazdy, jest ono silniejsze podczas pokonywana ostrych łuków zarówno w prawo jak i w lewo. stwierdziłem ze to najprawdopodobniej przegub, ale sprawdziłem te gumowe osłony są ok. samochód ma dopiero 100kkm a poszły by oba przeguby zewnętrzne ( MAŁO PRAWDOPODOBNE ZWAŻYWSZY NA TO IŻ GUMY SĄ OK.) Pomyślałem iz może to być brak masy wyrównującej ale nie jestem pewny czy ona jest w moim samochodzie (golf 3 adz 1.

. W serwisie VW nie są pewni czy powinna być mówią ze nie, ale w ABS 1.8 (poprzednik mojego modelu) napewno jest, a oni mówia ze też nie ma (RACZEJ). Dodam ze takie same stuki są przy jeżdzie do tyłu ale one były juz dawno jak kupiłem auto 20kkm temu i wtedy do przodu było ok. Nie wiem co robić pomóżcie!!!
[ Dodano: Wto Sty 17, 2006 16:52 ]
TO 1.8 ADZ A NIE COS TAM
: wt sty 17, 2006 18:01
autor: Fox_00
W każdym autku na pół ośkach są te gówienka do wyrównania masy.
Połóż się pod samochód i looknij to bo być może że Ci się oderwało, bo to normalne.
A przegub możesz mieć wytrzaskany mimo tego że masz całe gumy :]
Re: Przegub czy może brak masy wyrównującej na półosi???
: wt sty 17, 2006 18:20
autor: sas_gti
zbycho pisze:Dodam ze takie same stuki są przy jeżdzie do tyłu ale one były juz dawno jak kupiłem auto 20kkm temu i wtedy do przodu było ok. Nie wiem co robić pomóżcie!!!
Zrob tak ze skrec na maksa kola i lekko ruszaj do tyłu, jak strzela rytmicznie, np co jeden obrót koła to na pewno sa to przeguby...
inny sposob, to zaciagasz reczny i probujesz ruszyc, tak zeby buda przysiadła ale zęby koła niebuksowały (tylko nie spal sprzęgła) wtedy, ktos kto stoi na zewnatrz obserwuje kolo, jesli szarpie to tez wskazuje to na przeguby.....
Jak mowisz ze 20Tkm temu juz sie zaczelo czyli przy przebiegu 80Tkm to ja bym raczej w ten przebieg nie wierzył, predzej 180 Tkm.....
: wt sty 17, 2006 18:37
autor: zbycho
DZIEKI ZA PODPOWIEDZI!!!! Masy wyrównawczej napewno nie ma bo patrzyłem wcześniej dlatego dzwoniłem do vw, ale czy to może byc przyczyna stuków.
Sprawdziłem to przy jeżdzie do tyłu wyszło ze częstotliowść stuków to około 1 obrót koła ale wychodzi ze to tylko jeden przegub lewy bo podczs skrętu stuka z częstotliwością obrotu tego koła i wyrażnie z lewej. ale co myślicie o tym przebiegu 100kkm dodam ze te stuki były od czasu gdy kupiłem auto przyjeżdzie do tyłu cały czas i co z tę masą jak jest montowana ?? czy mogła sie zgubić ?? ile kosztuje przegub i masa??