Strona 1 z 1

Stuki po załozeniu gwintu

: wt cze 08, 2010 16:03
autor: Włodary88
Witam
niedawno założyłem sobie gwint do golf IV 99r silnik AHF. Gwint jest firmy Formel K tył skręcony na maxa z przodu zostało jeszcze jakieś 3,5 cm auto ładnie leży ale zauważyłem że po założeniu gwintu coś zaczęło stukać w okolicach prawego przedniego koła...
podczas zakładania zauważyliśmy że tuleje są już na wykończeniu czy to może być to ? a może to drążek kierowniczy ? przed założeniem gwintu nie było tego słychać, zauważyłem że jadąc z kierownicą skręconą w lewą stronę np na rondzie stuki cichną ale może to być tylko moje subiektywne odczucie. Może ktoś mi poradzić w jaki sposób zdiagnozować przyczynę ?

: wt cze 08, 2010 16:36
autor: maryjan
Włodary88, diagnoza stuków przez forum jest jak wróżba z ciastka, nigdy nie wiesz co zastaniesz.

Musisz wejść pod autko i ponaciągać elementy gumowe w taki sposób aby sprawdzić ich wytrzymałość. Stuki mągą być zarówno od tulei met;bgum jak i drążka, stabilizatora, gum na stabilizatorze poprzez półoś na klockach kończąc.

: wt cze 08, 2010 16:40
autor: malinamk4
Włodary88, sprawdź łącznik stabilizatora:]

pzdr

: wt cze 08, 2010 16:51
autor: Włodary88
dzięki za szybką odpowiedź piszę bo może obniżenie samochodu na gwincie powoduje większe eksploatowanie jakichś podzespołów. Przed założeniem nic nie było słychać. Chciałem zasięgnąć od was wiedzy przed przystąpieniem do roboty :) wszelkie porady mile widziane pozdrawiam :bigok:

: wt cze 08, 2010 18:05
autor: Rafał 21
Włodary88 pisze:wszelkie porady mile widziane pozdrawiam :bigok:
Włodary88, A by ci to nie stukało to musisz wymienić drążek stabilizatora . U mnie też tak było i nic nie poradzisz .Takie są uroki gwintów :grin:

: wt cze 08, 2010 18:10
autor: Włodary88
Rafał 21, a co z tulejami ?? też trzeba je wymienić ?czy da rade śmigać na zwykłych czy trzeb zakładać te poliuretanowe ??

: wt cze 08, 2010 18:31
autor: Rafał 21
Włodary88 pisze:też trzeba je wymienić ?czy da rade śmigać na zwykłych czy trzeb zakładać te poliuretanowe
kol..mnie stukało ewidentnie z powodu tego drążka obcierał .Poczytałem i się okazuje ze należy wymienić na wyższy drążek .Niestety z powodu tego gwintu uszkodziło sie wiele elementów jak osłona dokładka itp. :grrr: I gwint poszedł na sprzedaż :grin: więc drążka nie nabyłem .Nie sądzę abyś musiał wymieniać na inne tuleje wahacza ,bo o tych myślisz?? Czy myślisz o tulejach gumowych na drążku?? Tam raczej to by ci piszczało ,no waliło by gdyby pękła ta metalowa obejma tej poduszki przykręcana na śrubę .Ale jeszcze nie słyszałem aby komuś to pękło ! :grin: Ale jest taka możliwość

: wt cze 08, 2010 18:43
autor: Włodary88
Rafał 21, coś takiego http://www.allegro.pl/item1036545301_tu ... _iv_4.html
Rafał 21 pisze:należy wymienić na wyższy drążek
podasz mi namiary o jaki wyższy drążek chodzi ?

: wt cze 08, 2010 18:47
autor: Rafał 21
podasz mi namiary o jaki wyższy drążek chodzi ?
Kol. w sklepach z zawieszeniem [ tuning ]są te drążki!! tak gdzieś wyczytałem . Ale ty wpierw spróbuj go podnieść i zrób próbę i będziesz wiedział jaka poprawa!!

No i znalazłem tu o tych otarciach poczytaj ! Ale to w Paskach tez maja problem nie tylko w Golfa


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0