Zjazd z góry hamując silnikiem, chmura białego dymu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Zjazd z góry hamując silnikiem, chmura białego dymu

Post autor: dominiks1980 » pn cze 07, 2010 09:41

Witam.
Wybrałem się wczoraj w góry, zjeżdżając z jednej z nich (Równicy) hamowałem silnikiem.
Po zjechaniu ciągła się za mną biała chmura dymu, trochę mnie to przeraziło ale po wjechaniu na trasę i przejechaniu jakiegoś kilometra dymienie ustało całkowicie.
Sprawdziłem stan oleju podczas dymienia i po przyjechaniu do domu i stan oleju się nie zmienił.
Czyli olej do silnika dostał się podczas hamowania silnikiem ale dlaczego ?



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn cze 07, 2010 10:27

zrób sobie takie mały test, pozostał auto na wolnych obrotach na conajmniej 15min po tym czasie przygazuj i zobacz czy będzie ten sam kolor dymu, z tego co piszesz to wydaje sie że uszczelniacze trzonków zaworów puszczają



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn cze 07, 2010 10:37

dominiks1980, biały dym daje też płyn chłodniczy, o ile się nie myle, więc sprawdź czy nie ubywa. Jeżeli to jednorazowa jazda, to bym się specialnie nie przejmował



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: dominiks1980 » pn cze 07, 2010 13:11

A jest możliwe coś takiego że podczas hamowania tworzy się podciśnienie i poprzez odmę, filtr powietrza olej jest zaciągany do przepustnicy i później spalony już podczas normalnej jazdy ?



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn cze 07, 2010 13:26

dominiks1980 pisze:A jest możliwe coś takiego że podczas hamowania tworzy się podciśnienie i poprzez odmę
podciśnienie jest cały czas ale w kolektorze pod przepustnicą, odma jest nad wiec nie możliwe



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: dominiks1980 » pn cze 07, 2010 18:44

Zrobiłem tak jak pisałeś Przemo440 i zaczął mi dymić na szaro ( ciemno szaro ), wyczytałem ze to może być sonda lambda lub czujnik temperatury ale ten chyba działa poprawnie bo termometr pokazuje ładne 90 stopni więc zostaje sonda.
Dodam że mam tłumik końcowy do wymiany bo pękł na spawie gdzie łączy się sam tłumik z rurą, czy to może mieć jaki kolwiek związek z tym wszystkim ?



Awatar użytkownika
waflocki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 07, 2009 17:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: waflocki » pn cze 07, 2010 19:48

dominiks1980, Mam ten sam problem i w tym samym silniku. Wydaje mi się, że może być przyczyna w pierścieniach lub uszczelniaczach zaworów, ale nie chce mi się tak głęboko grzebać. Zauważyłem to rok temu i samochód puki co jeździ:)



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: dominiks1980 » wt cze 08, 2010 11:55

waflocki masz na myśli biały dym po długim hamowaniu silnikiem czy szary ?



Awatar użytkownika
waflocki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 07, 2009 17:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: waflocki » wt cze 08, 2010 12:10

dominiks1980, raczej szaro-niebieski. Jak byłem w górach i zjeżdżałem dobrą minute z górny na biegu to potrafiłem niezła chmurę zostawić za sobą. Ja już do tego się przyzwyczaiłem:) płynu mi nie ubywa, tylko czasem olej łyknie. Średnio 200ml/1kkm. Różnie z tym bywa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 370 gości