Strona 1 z 2

wyrzuciło olej "Mk3"

: wt sty 17, 2006 09:07
autor: zych
Wczoraj wyrzuciło mi prawie cały olej podczas jazdy. Zapaliła się kontrolka oleju i zaczęło piszczeć. Cały silnik po otwarciu klapy był upryskany. Dolałem oleju, dojechałem do mechanika, przeczyścił odmę i zalałem nowym olejem. Czy może mieć wpływ na zamarzanie odmy jazda na LPG? W jaki sposób można zapobiegać takim zdarzeniom?

: wt sty 17, 2006 09:36
autor: Rafaello27
Było o tym sporo.

Trzeba co tydzień zafundować autku trasę i pogonić go, aby żel z odmy odparował.

Sam również obawiam się strzału oleju i po całym tygodniu jazdy po 10km - w weekend robię 1dnia ~160km. Po przyjeździe nie ma "masełka" pod korkiem - wnioskuję więc, że w odmie również nie będzie.

Będę śledził temat, chętnie poznając opinie innych forumowiczów.

Pozdrawiam :)

: wt sty 17, 2006 11:41
autor: Adamtd
A skąd Ci ten olej wyrzuciło?

: wt sty 17, 2006 11:49
autor: zych
ciężko zlokalizować, którędy wyrzuciło olej. cały był upryskany w oleju

: wt sty 17, 2006 14:59
autor: buba03
Miałem ostatnio taki problem w golfie IV wyrzusilo mni olej przez bagnet do sprawdzania poziomu. Nie wiem czy odma to to samo co odpowietrzenie wału korbowego ale u mnie było to drugie. zamarzło odpowietrzenie cisnienie podniosło lekko bagnet i olej sie wylał. Ale nie na maske tylko ściekał po silniku. W pore to jednak zauwazyłem i dolałem 1 L.
Pytałem w servisie to jest to "normalne" no moze inaczej moze sie zdazyć. Rozwiązaniem jest podobno jakas grzałka, lub przeczyścic od czasu do czasu to odpowietrzenie, bo to co tam może pozostac zima - zamarza :)

: wt sty 17, 2006 15:14
autor: tomekra
juz wcześniej o tym pisałem ale napisze jeszcze raz : mojemu tacie też wywaliło cały olej z silnika 1,6 i co się okazało że to poszedł uszczelniacz na wale, uszczelniacz wymieniony jest niby dobrze ale mechanik powiedział że stało się to właśnie przez masełko w oleju które po zamardznięciu zatkało jakiś kanał odpowietrzania chyba skrzyni korbowej no i ciśnienie sobie uszło właśnie uszczelniaczem
poprostu trzeba chyba więcej jeździć

: wt sty 17, 2006 15:14
autor: ćwikła
a słuchajcie czy to moze miec tez wpływ na semerigi....dzis wywalił mi semering wału...dodam ze ostatnio(czyli juz 2 miechy)robie trasy max 5km..........

: wt sty 17, 2006 15:17
autor: tomekra
chyba mechanik miał rację

: wt sty 17, 2006 15:45
autor: ćwikła
ile płaciles za robote i semeringi..bo mnie tez jutro czeka wymiana

: wt sty 17, 2006 17:17
autor: tomekra
90 zł robota z częściami, wymienione oczywiście obydwa

: śr sty 18, 2006 07:58
autor: ćwikła
to podobnie jak u mnie.....ja usibie bede wymieniał od razy3....mam pytanko czy masz teraz spokój i sucho???co mogło byc przyczyna wywalenia semeringu...auto ma przebieg udokumentowny 150 tys!!!

: czw sty 19, 2006 02:00
autor: vwmadison
buba03 pisze:Miałem ostatnio taki problem w golfie IV wyrzusilo mni olej przez bagnet do sprawdzania poziomu. Nie wiem czy odma to to samo co odpowietrzenie wału korbowego ale u mnie było to drugie. zamarzło odpowietrzenie cisnienie podniosło lekko bagnet i olej sie wylał. Ale nie na maske tylko ściekał po silniku. W pore to jednak zauwazyłem i dolałem 1 L.
Pytałem w servisie to jest to "normalne" no moze inaczej moze sie zdazyć. Rozwiązaniem jest podobno jakas grzałka, lub przeczyścic od czasu do czasu to odpowietrzenie, bo to co tam może pozostac zima - zamarza :)
a jaki masz tammotor???? jak 1.4 to pogon servis vw!!
zamontuja za darmo grzałke a raczej powinni za free

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=odma

: wt sty 24, 2006 11:54
autor: buba03
Własnie wczoraj było u nas -23 i znowu wywaliło mi olej. W przewodzie odpowietrzajacym było duzo lodu. Na razie mam przeczyszczoene ale zastanawiam sie nad grzałką. Musze skontaktowac sie z VW i sprawdzic to czy powinni zamontowac za darmo. dzięku za pomoc. A co do silnika to mam 1.4 16V AHW. ten typ tak ma podobno ;(

: wt sty 24, 2006 14:07
autor: kkasper
Jak jeźedzi sie na mrozie to zawsze warto po skończonej trasie zostawic autko zaplone zeby nabralo temp. - tak aby ze 2 trzy razy załączył się wentylator. Wtedy silnik sie dobrze nagrzeje i cała ta maź sobie spływa. To taka rada od jednego mechanika. Napewno troche pomoże a przynajmniej nie zaszkodzi.