wynosi tył
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wynosi tył
witam otóż taki problem wystapil w golfie . .
przed zima ( cieple suche dni ) podczas szybkiej jazdy ,,wpadając'' na rondo z prędkością 70km/h ( parę rond bez krawężników w środku wokół z możliwością szybszego przejechania ) w ogóle tył sie nie uslizgiwal i jechalem dalej i wszystko bylo wspaniale
ale teraz po zimie podczas takiej jazdy 50km/h to juz walka . . tył wpada w poslizg jak by to był tylny naped chcacy latac na rondzie w kolo . . w drugą strone ronda ( bo tez testowalem ) jest wszystko ok trzyma sie jak przyklejony . . nie wiem co moze byc przyczyna . . amorki nie wylane suchutkie po nacisnieciu odbijaja jak trzeba po obu stronach . .
moze byc ze zalozylem inne sprezyny i jedna z tych sprezyn jest ,,zmeczona''
amorki weitec te same co byly . . sprezyny zmienione bo jedna Weitec-a pękla
przed zima ( cieple suche dni ) podczas szybkiej jazdy ,,wpadając'' na rondo z prędkością 70km/h ( parę rond bez krawężników w środku wokół z możliwością szybszego przejechania ) w ogóle tył sie nie uslizgiwal i jechalem dalej i wszystko bylo wspaniale
ale teraz po zimie podczas takiej jazdy 50km/h to juz walka . . tył wpada w poslizg jak by to był tylny naped chcacy latac na rondzie w kolo . . w drugą strone ronda ( bo tez testowalem ) jest wszystko ok trzyma sie jak przyklejony . . nie wiem co moze byc przyczyna . . amorki nie wylane suchutkie po nacisnieciu odbijaja jak trzeba po obu stronach . .
moze byc ze zalozylem inne sprezyny i jedna z tych sprezyn jest ,,zmeczona''
amorki weitec te same co byly . . sprezyny zmienione bo jedna Weitec-a pękla
- GTI EDITION -
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
rozumiem że w jedną stronę jest ok w a druga tyłek zachowuje się nadsterownie i tylko w zakretach w prawo?.
Przyczyn szukałbym tak jak i Ty w zawieszeniu. (charakterystyka lub geometria)
Zacząłbym od geometrii. Prawe tylne koło jeśli było by ustawione lekko rozbieżnie to tyłek miałby tendencję do odjeżdzania w zakrętach w lewo (być może belka zgięta)?
Może linionowść kół nie zachowana? (tył szerzej niż przód co w napędzie FWD nie jest zbyt dobre). Moze masz belkę przesuniętą całą na mocowaniach w prawo co skutkuje ze prawe tylne koło stoi szerzej niż prawe przednie. (lewe tylne natomiast węziej niż lewe przednie)
Moze usterka sprężyn lub amortyzatorów.
Cieżka sprawa ale ja bym zaczął od dobrego zakładu geo.
Aa no i czasem opony płatają filgle. też by się przydało zamienić stronami żęby sprawdzić. pzdr
[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 15:22 ]
hehe a może ciężkiego pasażera wiozłeś z prawej strony?
Przyczyn szukałbym tak jak i Ty w zawieszeniu. (charakterystyka lub geometria)
Zacząłbym od geometrii. Prawe tylne koło jeśli było by ustawione lekko rozbieżnie to tyłek miałby tendencję do odjeżdzania w zakrętach w lewo (być może belka zgięta)?
Może linionowść kół nie zachowana? (tył szerzej niż przód co w napędzie FWD nie jest zbyt dobre). Moze masz belkę przesuniętą całą na mocowaniach w prawo co skutkuje ze prawe tylne koło stoi szerzej niż prawe przednie. (lewe tylne natomiast węziej niż lewe przednie)
Moze usterka sprężyn lub amortyzatorów.
Cieżka sprawa ale ja bym zaczął od dobrego zakładu geo.
Aa no i czasem opony płatają filgle. też by się przydało zamienić stronami żęby sprawdzić. pzdr
[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 15:22 ]
hehe a może ciężkiego pasażera wiozłeś z prawej strony?
podczas jazdy na rondzie tak jak prawo nakazuje ,,pupa'' wylatuje a na mokrym to juz tragedia . . z przodu geometria ustawiona . . opony maja juz swoje za soba ale zmienie ktoregos dnia i zobacze jak sie zachowa . . . obojetnie czy jade sam czy z kims ..
w druga strone na rondzie tzn tak jak prawo nie nakazuje trzyma sie do tego stopnia ze przód zaczyna wylatywac ale to poprostu juz przesada i slychac ze opony ,,puszczaja''
łatwo zgiąc tylną bezke ze stabilizatorem ?? bo taka mam z seata toledo i watpie zeby byla zgieta bo nie pamietam zebym gdzies tak przyj.....
z przodu tez stabilizator jest na nowcyh gumach prawie wszystko . . jednynie tylne gumy przedniego wachacza powaznie do wymiany
w druga strone na rondzie tzn tak jak prawo nie nakazuje trzyma sie do tego stopnia ze przód zaczyna wylatywac ale to poprostu juz przesada i slychac ze opony ,,puszczaja''
łatwo zgiąc tylną bezke ze stabilizatorem ?? bo taka mam z seata toledo i watpie zeby byla zgieta bo nie pamietam zebym gdzies tak przyj.....
z przodu tez stabilizator jest na nowcyh gumach prawie wszystko . . jednynie tylne gumy przedniego wachacza powaznie do wymiany
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 15:56 przez CIENKII, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTI EDITION -
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
morfeusz86r,
smolka007,
własnie woogule nie buja . . tzn lekko sie ugnie i wraca na swoje miejsce nie ma efektu bujania góra dół ;/jak naciśniesz tył to mocno se buja?
smolka007,
a teraz tak mysle czy przypadkiem za duza ilosc powietrza mze sprawic takie objawy bo mam nabite po 3 atm spuszcze na 2.2 i zobacze wtedy . . no ale i tak to tylko nawet na tym cicnieniu lece tylko jadąc w lewoja ci powiem dobrze sprawsz powietrze ja tak mialem delikatnie mniej i latal jak chcial
- GTI EDITION -
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Prawidłowa wartość przy twoim silniku t 1.8 atm.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 21:04 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14249
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
CIENKII, mój zachowywał się identycznie,aż pewnego pięknego dnia przyrżnąłem tylnym kołem w krawężnik na rondzie i prosto z niego pojechałem po nowe opony.Problem znikłCIENKII pisze:podczas jazdy na rondzie tak jak prawo nakazuje ,,pupa'' wylatuje a na mokrym to juz tragedia . . z przodu geometria ustawiona . . opony maja juz swoje za soba
Ciśnienie za duże masz i koła robią się jak balony,zwłaszcza jeśli napompowane powietrzem,to po przejechaniu pewnej trasy jest jeszcze większe ciśnienie...
grandi,
Michaś_1977,
[ Dodano: 07 Cze 2010 01:21 ]
smolka007,
tzn te dwie tuleje metalowo gumowe ;>
ale opony tez nie seria . . 195 45 15 na 7 calach . . to chyab wiecej sie pompuje niz zwykle oponkiPrawidłowa wartość przy twoim silniku t 1.8 atm.
Michaś_1977,
no to teraz musze od kogos pozyczyc alu z dobrymi oponami i polatac troche zobaczyc roznicepojechałem po nowe opony.Problem znikł
[ Dodano: 07 Cze 2010 01:21 ]
smolka007,
a no to moze byc tuleja
tzn te dwie tuleje metalowo gumowe ;>
- GTI EDITION -
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jasne, że za duże ciśnienie może to powodować, bo opona się wyolba, zmiejsza się powierzchnia styku z podłożem. Im bardziej przepompowana opona tym mniejsza powierzchnia styku. Spuść z tyłu i zobacz.
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 02:05 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
izbinho,
sas_gti,
moze jest skorodowany ale napewnoe nie w , takim stanie zeby mógl peknąc . .talerz trzymający od góry sprężynę był przerdzewiały
sas_gti,
w czwartek zaczne powaznie grzebac . . jak bd trzeba to odrazu wymiana . . chyba ze opony to bedzie trzeba troche poczekac . . bo problem z $ był od grudnia bezrobocieSpuść z tyłu i zobacz.
- GTI EDITION -
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości