Strona 1 z 1

ogrzewanie tylnej szyby nie smiga MK4

: pn sty 16, 2006 23:51
autor: imp
jest bezpiecznik ??? może mi sie spalił czy to ten sam co jest odpowiedzialny za klakson...i czy po wcisnięcu włącznika ...powinien sie podswietlić??? :chytry:

: pn sty 16, 2006 23:55
autor: misiek
trochę dziwne te Twoje pytania(klakson) napewno jest bezpiecznik(trzeba go sprawdzić), sprawdz jeszcze ścieżki na szybie no i włącznik może się zepsuł

: wt sty 17, 2006 00:25
autor: mexico
W mk 4 bezpiecznik odpowiedzialny za ogrzewanie tylniej szyby i lusterek bocznych jest o numerze 26, natomiast sygnału dźwiękowego nr 40.
:-)
A włącznik ogrzewania tylnej szyby powinien się świecić po wciśnięciu.

: wt sty 17, 2006 15:09
autor: ksionc
tak jak napisał mexico, bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby jest pod numerem 26 wartosc pradu 20A. może padł ci włącznik?

: wt sty 17, 2006 16:46
autor: Mariusz D.
U mnie powodem był włącznik zrąbany.

: pn mar 15, 2010 10:25
autor: Przemas_82
Panowie podłącze się do tematu, mam ten sam problem, wyłącznik swieci na zółto zamiast na czerwono i nie działa ogrzewanie :( bezpieczniki sprawdzone, kable przy tylne klapie też przejście na ścieżkach na szybie jest a napięcia nie ma :/ może ktoś podać p/n wyłącznika w MK4 tego z deski rozdzielczej? lub może jakieś inne sugestie?

: pn mar 15, 2010 14:56
autor: Kavior
W mkIV jak brak grzania tylnej szyby, włącznik świeci na pomarańczowo bez względu na jego stan włączenia to przerwany jest najgrubszy przewód w przelotce prawej między dachem a tylną klapą.

: pn mar 15, 2010 18:17
autor: luis-22
Przemas_82 pisze:Panowie podłącze się do tematu, mam ten sam problem, wyłącznik swieci na zółto zamiast na czerwono i nie działa ogrzewanie :( bezpieczniki sprawdzone, kable przy tylne klapie też przejście na ścieżkach na szybie jest a napięcia nie ma :/ może ktoś podać p/n wyłącznika w MK4 tego z deski rozdzielczej? lub może jakieś inne sugestie?
Miałem tak samo (a przynajmniej podobnie). Przy włączonym ogrzewaniu przełącznik świecił na żółto lecz ogrzewanie nie działało, a przy wyłączonym nie podświetlał się na czerwono przy włączonych światłach.

Przyczyną był urwany kabel doprowadzający masę "-" do ścieżek na szybie. Podłączyłem go na krótko do klapy i teraz ogrzewanie i podświetlanie włącznika działa jak powinno. :okej:

: pn mar 15, 2010 19:12
autor: Przemas_82
Kable idace w prawej przelotce sa cale bo je sprawdzalem, w lewej na pierwszy rzut oka tez, ale jak sprawdzam napiecie na paskach szyby to go brak. W ktorym miejscu szukac tego kabla masowego poza tymi przelotkami przy klapie?

: pn mar 15, 2010 19:21
autor: luis-22
Pisałem że miałem podobnie, lecz nie identycznie.
Ja miałem napięcie na paskach, lecz nie dochodził minus.
Skoro piszesz że nie masz napięcia na paskach znaczy że problem tkwi w innym miejscu.

Może jak sugeruje Kavior, kabel się oderwał lub co podpowiada Mariusz D., włącznik jest do wymiany.

: wt mar 16, 2010 10:32
autor: Przemas_82
problem w tym ze w samej przelotce ca 3 kable i te sprawdzalem byly w dobrej kondycji, jezeli jest uszkodzenie to w miejscu w którym go nie widac...i teraz pytanie jak to dobrze sprawdzic? mierniczkiem przejscie miedzy sciezkami na szybie z jakas masa z samochodu? choc i tak jesli bedzie przerwany uklad to nie wskarze miejsca usterki.....

: wt mar 16, 2010 11:46
autor: luis-22
Poprzednio pisałeś że nie masz napięcia na paskach, więc myślałem że sprawdzałeś.

Jeśli z kabla napięcie nie wychodzi to na 100% na paskach też go nie będzie.
Dla pewności. Z lewej strony (kierowcy) powinien dochodzić "plus" a z prawej "minus" jeśli na wyjściu z lewej strony go nie ma to na paskach też nie będzie.
Wtedy musisz się cofnąć do przełącznika i sprawdzić czy jest ok. Natomiast jeśli z kabla napięcie wychodzi to trzeba sprawdzić przejście na ścieżkach. Najlepiej miernikiem jeden brzeg do masy na aucie a drugim szukaj po ścieżkach do którego miejsca dochodzi.

: śr mar 17, 2010 21:59
autor: Przemas_82
Sprawdzałem napięcie na paskach bo nie udało mi sie dokopać do miejsca w którym kable maja łączenie z szyba ale tak jak napisałeś skoro ie ma go na paskach to i na kablu go nie będzie(te paski to jak mi sie wydaje zwykły drut oporowy) może być ze kabel jest gdzieś przerwany ale nie w przelotce przy klapie bagażnika ale tego właśnie nie wiem jak sprawdzić. Ścieżki maja przejście od najniższej do najwyższej sprawdzałem mierniczkiem. A jak sprawdzić sam wyłącznik?