Strona 1 z 1
Mały problem z rozrządem.
: pn sty 16, 2006 23:05
autor: tauka
Wymieniłem pasek rozrządu (nowy firmy GATES) i pompę wodną (DOLTZ). Po złożeniu okazało się że coś piszczy. Padło na pompę wodną. No to pompa poszła na gwarancję dostałem drugą. Załozyłem i znowu piszczy tylko,że dopiero jak auto się rozgrzeje. No to się wkurzyłem i kupiłem pompę firmy SKF. Założyłem i znowu pisk. Ale dodam ,że piszczy tylko na wolnych obrotach. Myślałem myślałem i wymyśliłem, że założe stary paske rozrządu (pompa jest napinaczem) i o dziwo przestało piszczeć. Znaczy piszczy, ale naprawdę cicho i tylko na talkich obrotach koło 900 obr/min.
Może ktoś mi powie co może być przyczyną?? Pasek rozrządu był lipny, czy może któreś kółka są wyjechane i nie tak to chodzi. Bo teraz nie wiem co zrobić. Czy zostawić to na starym pasku (jest jeszcze w miarę dobry, żednych pęknięć, ani wyjechanych zębów) czy kupić nowy, czy co zrobić. Nie wiem czy jest sens kupować nowy, bo jak będzie to samo, to mnie szlag trafi. No i ktoszkę z kasą już krócho się zrobiło przez te piszczenie. Poradźcie mi.
: pn sty 16, 2006 23:30
autor: misiek
nie zabardzo wiem co w trawie piszczy, ale skoro na starym nie piszcy to znaczy że kółka już wyrobione i nowy pasek będzie się slizgał, nie wiem jaki masz przebieg ale jak duży to i warto kółka wymienić--mogą być już wyślizgane
: pn sty 16, 2006 23:47
autor: rurov
Miałem to samo. Nowa pompa SKF, pasek Gates. Wymieniłem jeszcze rolkę i pasek od wspomagania. Okazało się że miałem za bardzo napiety pasek rozrządu.
: pn sty 16, 2006 23:50
autor: misiek
rurov pisze:Okazało się że miałem za bardzo napiety pasek rozrządu.
to też jest wazne, i to warto sprawdzić
: wt sty 17, 2006 00:00
autor: stonalodz
tauka pisze:Po złożeniu okazało się że coś piszczy.
ja tak mialem z trabancie. poluzowalm troche i juz przestalo świergotać
: wt sty 17, 2006 00:21
autor: wioslo
sprawa jest bardzo prosta jeżeli piszczy to pasek rozrządu jest za mocno napięty.A tak przy okazji zawsze gdy sie wymienia rozrząd to wymienia się pasek z napinaczem i rolkami prowadzącymi
: wt sty 17, 2006 06:37
autor: tauka
wioslo pisze:to wymienia się pasek z napinaczem i rolkami prowadzącymi
Kiedy tu nie ma napinaczy i rolek prowadzacych. Jest pompa jako napinacz i kółka na wale i wałku rozrządu.
: wt sty 17, 2006 07:18
autor: misiek
spryskaj pasek lekko wodą i słuchaj czy przestanie piszczeć, jeżeli tak to proponuję poluzować min. pasek
: wt sty 17, 2006 10:27
autor: TAZ
tauka pisze:Kiedy tu nie ma napinaczy i rolek prowadzacych. Jest pompa jako napinacz i kółka na wale i wałku rozrządu.
Pasek masz za mocno napięty i już. Troche go poluzuj i powinno się uspokoić.
: wt sty 17, 2006 11:38
autor: Adamtd
Mogłeś zabardzo naciągnąc pasek pompą - to jedyne co mi do głowy przychodzi
: wt sty 17, 2006 15:53
autor: tauka
Nie możliwe, bo pasek był już nawet tak poluzowany, że lekko schodził z kółka rozrządu a dalej piszczał.
: czw sty 26, 2006 00:42
autor: tauka
Dzisiaj doszedłem, co jest przyczyna piszczenia paska jak auto się rozgrzeje.
A mianowicie. Jak auto jest zimne pasek jest taki luźny, że prawie sam spada z kółka rozrzadu jak się go pociągnie. Natomiast jak autko się rozgrzeje, to pasek robi się tak caisny, że cięzko go obrócić juz nie o 90 stopni, ale nawet o 45.
Co może być przyczyna tego stanu rzeczy. Pasek róznież był załozony stary i też tak się działo. Miał ktos taki przypadek?? Albo ma jakiś pomysł co z tym zrobić??
Kupić nowy pasek, czy jest coś innego przyczyną??