Dizwna skrzynia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Dizwna skrzynia

Post autor: Dani90 » pt cze 04, 2010 20:59

Witam, posiadam golfa mkIII 1.8 abs 94r. czyli HOABS22 albo 24 nie wiem jak to sprawdzić, fakt faktem miały one skrzynię typu 020 która na 5 biegu przy 1000 obr./min. rozpędza golfa do 33,8km/h, więc dlaczego u mnie na 5 biegu przy 2 tys. obr/min jest 80Km/h?? (wnioskuję że km/h mnożę razy 2?)
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 21:05 przez Dani90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pt cze 04, 2010 22:49

a jaki masz rozmiar opon ? może lekkei przekłamanie ? :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz cze 06, 2010 09:23

Dani90 pisze:Witam, posiadam golfa mkIII 1.8 abs 94r. czyli HOABS22 albo 24 nie wiem jak to sprawdzić, fakt faktem miały one skrzynię typu 020 która na 5 biegu przy 1000 obr./min. rozpędza golfa do 33,8km/h, więc dlaczego u mnie na 5 biegu przy 2 tys. obr/min jest 80Km/h?? (wnioskuję że km/h mnożę razy 2?)
hmm a dlaczego mnożysz x2, dlatego, że obrotów 2x więcej, to z tego wynika, że przy 7k obrotów powinieneś jechać 236km/h.
Sprawdź ile jedziesz przy 1000obr/min i wtedy porównaj, odczytaj także oznaczenie skrzyni biegów i będziesz wiedział jaką masz dokładnie, bo skrzyń 020 było kilka wersji o różnych przełożeniach



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 14:19

hmm a dlaczego mnożysz x2, dlatego, że obrotów 2x więcej, to z tego wynika, że przy 7k obrotów powinieneś jechać 236km/h.
no to chyba OK jak 236 na zamkniętym obrotomierzu na piątce czyż nie? :bajer: A że ten silnik się do tylu nie wrkręci na trasie to inna sprawa. Można na upartego na lodzie w zimę sprawdzic jak chcesz na własnej skórze lub w kalkulatorze prędkości na poszczególnych biegach.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:20 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz cze 06, 2010 14:28

chodziło mi o to, że kolega napisał, że przy 1000obr jest 33,8 a przy 2000obr jest 80 a według niego (ja tak zrozumiałem) powinno być 66,4



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 06, 2010 14:31

no ale ja sie nie do tego odnosilem
Napisales ze.....
Marioo pisze:hmm a dlaczego mnożysz x2, dlatego, że obrotów 2x więcej, to z tego wynika, że przy 7k obrotów powinieneś jechać 236km/h.
i właśnie tyle około powinien jechać na piątce jeśli (jego silnik by sie wkręcił do 7 tys obr/min a skąd inąd wiemy, ze by sie nie wkręcił ale to inna historia). Nie wiem dlaczego poddajesz to w wątpliwość.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:43 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: Dani90 » ndz cze 06, 2010 18:17

opony mam 185/65/14 ale co one mają do wskazań prędkościomierza przecież on czyta impulsy z skrzyni, a nie z jakiegoś czujnika na kole, no może faktycznie nie powinienem mnożyć razy 2, sprawdzę ile jest na 1000, ale jak dobrze pamiętam w 2e na 5 przy 2000 miał 70.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » ndz cze 06, 2010 18:54

Dani90 pisze:opony mam 185/65/14 ale co one mają do wskazań prędkościomierza przecież on czyta impulsy z skrzyni
a impulsy w skrzyni biorą się z przełożenia toczenia kół po asfalcie, jak zmienisz średnicę koła to wskazania będą przekłamane. O ile dobrze pamiętam to mk3 miało przy 14" feldze 185/60 więc już masz lekkie przekłamanie przez wyższy profil (gdzieś w granicach 3%)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości