Strona 1 z 2

Szyberdaszek

: czw cze 03, 2010 23:06
autor: TJ1988
Panowie, zwracam się do Was z prośba o rozwiązanie problemu.

Wczoraj zamontowałem w aucie centralny z pilota, który zamykał też szyberdach. Niestety od dzisiaj rano ów szyberdach nie działa. Nie reaguje na przycisk. Na 'korbkę' wszystko działa, bezpieczniki sprawdziłem (z resztą wycieraczka tylna działa, więc to nie bezpiecznik). I nie wiem co dalej kombinować...

Uprzedzę sugestię, 'strzałka' jest ustawiona ok ;)

Jakiś pomysł?

: czw cze 03, 2010 23:17
autor: Bednarus
Za działanie szyberdachu odpowiedzialne są dwa bezpieczniki. Nr 21 i 16. Przez 21 idzie zasilanie modułu silnika, a przez 16 idzie zasilanie sterujące przez przełącznik.

: czw cze 03, 2010 23:18
autor: Paweł Marek
TJ1988 pisze:z resztą wycieraczka tylna działa, więc to nie bezpiecznik)
nie całkiem tak, sprawdź przedostatni 21

: pt cze 04, 2010 00:09
autor: TJ1988
To czemu w 'instrukcji' mam napisane nr 4? Ok. Sprawdzę jutro, mam nadzieję że pomoże, bo ciepło się robi ;)

: pt cze 04, 2010 00:38
autor: Bednarus
Jakaś trafiona instrukcja. Do sprawdzenia masz bezpiecznik nr 21 i 16.

: pt cze 04, 2010 23:01
autor: TJ1988
Niestety... sprawdziłem bezpieczniki i wszystko jest ok :( A szyber dalej nie działa... Pomysły?

: sob cze 05, 2010 00:26
autor: Bednarus
Trzeba zlokalizować przyczynę. Miernik w dłoń (jak nie masz to może być próbówka, a jak nie masz to jakaś żarówka 12 volt-owa) i trzeba sprawdzić napięcia na poszczególnych pinach w kostkach od przełącznika i modułu sinika szyberdachu. Zacznij od przełącznika. Na włączonym zapłonie sprawdź, czy na czarno-białym przewodzie masz napięcie. Jeżeli nie ma to znaczy, że coś jest nie tak z instalacją. Jeżeli jest to możesz przejść do sprawdzenia kostki przy module silnika szyberdachu. Na przewodzie czerwono czarnym powinno być napięcie (cały czas- na zapłonie lub nie). Jeżeli nie ma, to znaczy, że coś nie tak z instalacją idącą od bezpiecznika do szyberdachu (skoro bezpieczniki są OK). Należy taż sprawdzić czy pojawiają się napięcia (na włączonym zapłonie), gdy ruszasz przełącznikiem, na przewodach żółtym, niebieskim i zielonym. Są to przewody sterujące. Wsadź miernik do pinu od jednego przewodu, załóżmy żółtego i ruszaj przełącznikiem szyberdachu. Przy któreś pozycji powinno pojawić się tam napięcie. I tak samo dla pozostałych dwóch przewodów. Jeżeli nie ma tam napięć to znaczy, że coś jest nie tak z przełącznikiem bądź instalacją. Jeżeli są napięcia, to znaczy, że coś jest nie tak z modułem silnika. Zacznij od sprawdzenia klapki co zasłania otwór, gdzie manualnie się otwiera szyberdach. Podobno kiedy jest odsunięta to szyber nie będzie działał.

P.s. A użyłeś może wyszukiwarki? Dwa tygodnie temu opisywałem dokładnie to samo.

: ndz cze 06, 2010 00:16
autor: TJ1988
Tak, użyłem. Jednak nie znalazłem odpowiedzi ;)

Aleee mam dla Was dziwną wiadomość, otóż szyberdach zaczął sam z siebie działać x.X Nie wiem co mu się stało, zostawiłem go uchylonego na 5h, potem chciałem pokazać szwagrowi że nie działa, a ten się otwiera. Nic z tego nie rozumiem. Ale ciągle szukam przyczyny ;)

Szyberdaszek

: ndz cze 06, 2010 14:39
autor: pcbol329
Czasem przez roztargnienie po otwarciu szyberdachu za pomocą korbki (imbusa) ludziska zapominają przesunąć zasłonkę otworu na klucz na swoje miejsce. Pod osłonką jest wyłącznik, który uniemożliwia otwarcie szybra silnikiem gdy jest odsłonięty otwór na klucz. Daj przesuwkę na miejsce lub ewentualnie rozbierz silnik i zewrzyj przewody w wyłączniku pod zasłonką. Może tu jest problem....

: wt cze 08, 2010 22:24
autor: TJ1988
Po dwudniowej przerwie w działaniu... znowu zostawiłem go minimalnie uchylonego (szpara 1 mm) i po 3 h, jak wróciłem do auta. Działa. Nic już nie rozumiem z tego... Mogę się założyć że rano działać nie będzie.

Przesuwka jest dobrze itp....

Pomysł?

: wt cze 08, 2010 22:39
autor: Paweł Marek
TJ1988 pisze:Pomysł?
1. Poszukać schematu na forum
2. Sprawdzić czy wszystkie napięcia i masy dochodza jak należy do silnika dachu i włącznika. Jeśli tak winny jest sam silnik, a raczej elektryka przy nim (styczniki, bezpieczniki polimerowe)

: śr cze 09, 2010 01:27
autor: Pampek
witam:) mialem podobny problem ale od godziny juz nie mam wlasnie zrobilem to
u mnie problem polegal na przelaczniku....
brakowalo mu 12V dostal je z lapki i teraz dziala maly kabelek zalatwil sprawe
dlaczego dzialal tylko czasem? minimalne przerwanie i czasem sie laczyl a czasem nie wszystko zalezalo od dziur i mocy nacisku na przycisk
pozdrawiam :) moj pierwszy post

: śr cze 09, 2010 08:54
autor: Mavrick
Kolego a przypadkiem nie bylo tak ze zamknales go z kluczyka i po tym juz sie nie dalo go otworzyc?. Jezeli tak to powod tkwi w zamku. Styk ktory jest odpowiedzialny za uaktywnienie komfortu nie odbija po wyjeciu kluczyka w efekcie jest tak jakbys caly czas trzymal przycisk zamkniecia szyberdachu u mnie pomaga zdjecie tapicerki i odlaczenie jajowatej wtyczki ktora dochodzi do zamka po jej powtornym podlaczeniu problem znika.

: śr cze 09, 2010 22:52
autor: TJ1988
No wiec tak. Znowu zaczął działać, po podobnej operacji (zostawiłem go niedomkniętego). Nie mam pojęcia czemu. Poprzedniemu właścicielowi czasem nie działał, to wtedy poruszał kostką i działał. U mnie zaczęło się po podpięciu 'pilota' do centralnego. Pilot zawsze po zamknięciu domyka szyberdach, więc nie wiem jak długo trick z uchyleniem będzie działał.


Kolego wyżej - możesz mi opisać jaki kabelek? jak to dokładnie zrobić?