Strona 1 z 1

alternator

: czw cze 03, 2010 15:51
autor: noneb
witam
nie ładuje mi alternator - tak wywnioskowałem . po odpaleniu auta kontrolka gasnie
ale jak mierzyłem miernikiem podczas zmiany obrotów przy klemach jest stała wartosc napiecia a powinna sie zmieniac . no i lampka w aucie nie zmienia żarzenia podczas zmiany obrotów silnika
moze ktos miał podobnie - co mam sprawdzic
dziekuje

: czw cze 03, 2010 16:04
autor: michalqqr
noneb, jakie masz napięcie na aku ? bo to że nie zmienia wartości razem z obrotami to dobrze ;)

: czw cze 03, 2010 17:23
autor: noneb
14v jak pare chwil temu przejechałem sie i mierzyłem ( wczesniej akumulator mi sie rozładował i nie mogłem uruchomic auta wiec odpaliłem od innego aku i jak jechałem do domu to instalacja gaz. nie chciała dobrze działac .muliła . w domu naładowałem i chwytał na dotyk)
teraz prze chwilą na wyłączonym wozie 14v a jak odpaliłem 15,7-15,8 v
ale wczesnie tak nie było

: czw cze 03, 2010 17:38
autor: Morton;]
to za duze powinno byc 14,4 -14.5 na odpalonym
noneb pisze:a jak odpaliłem 15,7-15,8 v
jesli na serio masz takie na napiecie to nawet nie jezdz nim bedzie padniety regulator napiecia podejrzewam ale niech sie spece wyowiedza :grin:

: czw cze 03, 2010 18:35
autor: noneb
ok jutro jade do specjalisty i napisze co i jak

: czw cze 03, 2010 18:57
autor: Tomasz Bis
Witam
Regulator padnięty , przy okazji takie napięcie mogło Ci uszkodzić aku.Jak masz możliwość obejrzenia korków aku. i jest na nich ciemny szary nalot to prawdopodobnie jest zasiarczony. Sprawdź aku w jakimś serwisie czy sklepie na wyładowanie , nie zawsze mech. ma tester.

: pn cze 07, 2010 20:33
autor: noneb
witam
kupiłem nowy aku centry jak pojechałem do mechanika to przy rozruchu auta napiecie spadło do 8v i zaraz zamówił mi nowy
po załorzeniu nowego wszystko gada napiecie mam tak 14,2 v po odpaleniu
a te napiecie tak wysokie to nie wiem skad mi przyszło tarez jest w normie
dziekuje za zainteresowanie
z alternatorem nic nie robie bo gada