Strona 1 z 2

Obciązenie elektryczne a obroty silnika

: czw cze 03, 2010 14:43
autor: Morton;]
Witam mam takie pytanie mianowicie wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami bo stare stan krytyczy :jezor: pasek alternatora akumulator i klemy łozyska itp ok wyczyscilem masy budy nie dotarłem jeszcze do masy silnika :grin: i teraz tak na ciepłym silniku mam obroty tak z 950 na gazie na benzynie tak samo wlanczam sobie swiatelka i obrody sobie ida na takie ok 850 slabe 900 wlanczam dmuchawke na 1 praktycznie nie odczuwalne na 2 to tak od 850 do 800 na 3 juz ok 750 do tego wzmak sie robi 700 wcisne stop a mam 4 zarowki to juz sie robi nieprzyjemnie a o grzaniu szyby itp to juz nie mowiei teraz moje pytanie jest troche chyba za bardzo leca te obroty a nie mowie juz jak silnik zejdzie ze ssania to wtedy ma tak ok 800 obrotow to na samych swiatlach sie robi ok 700-750 ja wiem ze nie mam kompotera i sobie sam obrotow nie podniesie ale nie wiem chcialem sie zapytac jak jest w waszych 1.3 na gaźniku może szczotki jeszcze sie nie ulozyaly zrobilem na nich z 1500km :okej: podpowiedzcie mi tu co i jak :grin:

: czw cze 03, 2010 15:51
autor: Tomasz Bis
Witam.
Morton;] pisze: może szczotki jeszcze się nie ulozyaly
ułożyły się , to normalne zjawisko /moim zdaniem/ przy tylu włączonych odbiornikach.Wcześniej mogłeś tego nie zauważyć z powodu słabych przejść

: czw cze 03, 2010 17:35
autor: Morton;]
mozesz mi wyjasnic :grin:
Tomasz Bis pisze:Wcześniej mogłeś tego nie zauważyć z powodu słabych przejść

: czw cze 03, 2010 18:43
autor: Tomasz Bis
Słabych przejść czyli , wyczyściłeś masy ,plusy . Ja dzięki takiej konserwacji odzyskałem 1V napięcia.Masa na silnik zaczyna się tam gdzie się kończy od aku do budy i do skrzyni.Wyczyść jeszcze plus na rozruszniku.A czy są to spadki obrotów zbyt durze ,niech się wypowiedzią inni Koledzy.

: czw cze 03, 2010 20:13
autor: gasiorx
normalka ze obroty spadaj ja jak wlacze grzanie szyby tez widze spadek obrotów ale niewielki , najwiekszy u mnie sie ujawnia jak wlacze dlugie swiatla na 4 lampy wtedy obroty mi spadna z 950 na 850, wg mnie normalne ze przy wiekszym poborze pradu altek ciut siada

: czw cze 03, 2010 20:37
autor: genLODOWAmk2
ja jak wlacze swiatla mijania/ grzanie szyby/ dmuchawe na 3 to obroty spadaja praktycznie niewiele :)

a jak wlacze dlugie i halogeny przod to spadaja w dol i to zdrowo :) z 1000 na jakies 800

: czw cze 03, 2010 21:22
autor: ^Butcher^
mam te same objawy , szczegolnie tak jak pisali poprzednicy przy wlaczeniu dlugich swiateł mozna zaobserwowac jak spadaja obroty

Problem z komputerkiem

: czw cze 03, 2010 21:24
autor: ewelinkaii
Witam
Jestem tu nowa i potrzebuje pomocy. Mam VW Gol III 1.6, Rok produkcji 1996/1997. Posiadam sekwencję gazowa, ale nie oto chodzi. Samochodu w ogóle nie mogę odpalić. Wszystko sprawdziłam. Cewka moczowa jest sprawna oraz aparat zapłonowy ale nie ma iskry.
Proszę o pomoc :kwiatek: =D> =D>

Ktoś ma schemat instalacji elektrycznej podaje numer 5WP4 298 037 906 025 T

: czw cze 03, 2010 21:30
autor: Paweł Marek
ewelinkaii pisze:Cewka moczowa
ależ u kobiet to normalne, nie macie prostaty, cewka moczowa jest krótka, nie stanowi żadnego oporu dla przepływającej iskry.
Napisz proszę na jakiej podstawie twierdzisz że cewka jest dobra. Była podmieniana?
( to już pytanie na poważnie)

: czw cze 03, 2010 22:47
autor: Tomasz Bis
gasiorx pisze:altek ciut siada
Oczywiście w sensie że ma co robić . Przy zapotrzebowaniu na energię regulator zwiększa prąd na wirniku co powoduje silniejsze pole magnetyczne i większe opory przy obracaniu się.Równocześnie może być słyszalny rodzaj świstu .Morton;], podsumowując wszystkie fakty i wypowiedzi Kolegów , jak ładowanie masz normalne 14-14,5 nie ma czym się przejmować . Ja mam 1,6 D i jest podobnie.

:)

: pt cze 04, 2010 12:06
autor: ewelinkaii
ładowanie mam normalne. Kolega wymontował mi instalację elektryczną i sprawdza czy kabelki są prawidłowe czy jakiś bezpiecznik nie poszedł. Masakra bez samochodu to jak bez ręki. Już nie wiem co mam robić.
Teraz siedzę i szukam na necie schematu instalacji elektrycznej do golfa 3, 1.6. :mk3:

: pt cze 04, 2010 13:23
autor: Zico63b
Jeśli kolega wymontował instalację w celu odszukania usterki, na dodatek szuka bezpiecznika w układzie zapłonowym - moja propozycja jest taka, by dał sobie z tym spokój.
*Po pierwsze, czy świecą kontrolki w zegarach,
*po drugie, czy jest napięcie na czarnym przewodzie cewki zapłonowej,
*po trzecie, czy słychać pompę paliwa,
*po czwarte, czy jest paliwo.
Możliwe jest też uszkodzenie fabrycznego alarmy bądź immobilizera (to już tylko diagnozą VAG.-iem).
Resztę usterek musi wyjaśnić podpięcie pod komputer diagnostyczny, tzw. VAG. :bigok:
Proszę też o PW z adresem mailowym Koleżanki - poślę schemacik ukł. zapłonowego.

: pt cze 04, 2010 18:07
autor: Morton;]
ok podziękowal koledzy :grin: poczyszcze jeszcze te przy silniku i latam dalej i sie nie przejmuje :bigok: haha ewelinkaii, dobra jest xD

:)

: pt cze 04, 2010 21:18
autor: ewelinkaii
mój e-mail to ewelinkaii@o2.pl
Właśnie dowiedziałam się od niego że to prawdopodobnie jak to nazwał "komputerek". Jeszcze sprawdza. :kwiat:

[ Dodano: 05 Cze 2010 17:29 ]
Witam
Mam pytanko czy znacie strony internetowe zawierające sprzedaż części do VW Golf 3. Już wiem co mu jest potrzebuje sterownik do golfa