Strona 1 z 1

VW golf 2 1.6 wymiana silnika

: śr cze 02, 2010 21:07
autor: gregor9191
Witam jestem nowy na forum . silnik w moim golfie to 1.6 PN gaźnik Pierburg 2EE 88r niestety uległ zniszczeniu :( Moje pytanie : jaki inny silnik podejdzie pod tą instalacje bez jej przeróbek , bez wymieniania oczywiście komputera ????????. pytam ponieważ nie mogę znaleźć 1.6 PN w dobrym stanie technicznym . jeśli ktoś ma namiary na taki silnik to proszę pisać GG:5343998 z góry dzięki

: śr cze 02, 2010 22:00
autor: Paweł Marek
najlepiej podobny 1.6 (oprócz PN jeszcze RF, EZ) choć minimalne różnice pewnie będą w wałkach rozrządu ale nieistotne. Miałem doczynienia z golfem z silnikiem 1.8 GU do którego zamontowano gaźnik od PN, nie chodziło to dobrze.

: śr cze 02, 2010 22:45
autor: Lipek81
Ogólnie bez przeróbek to tak na prawdę tylko 1.6PN. Każdy inny silnik wymaga przerobienia instalacji elektrycznej. Najprostszą instalacje elektryczną mają silniki gaźnikowe - 1.6EZ, 1.6RF, 1.8RH, 1.8GU. We wszystkich przypadkach modyfikacja elektryki polega na wymianie dwóch wiązek elektrycznych, z tym, ze wiązka musi być starego typu (samochody do sierpnia 1989) - wtedy trzeba połączyć tylko odpowiednie wtyczki ze sobą. W przypadku nowszych wiązek jest trochę rzeźby z lutowaniem kabelków itp.

Idąc dalej - skoro i tak w przypadku silników innych niż PN musiałbyś grzebać w elektryce, to może warto się pokusić o wstawienie 1.8RP - roboty o tyle więcej, że trzeba dodatkowo jeszcze wymienić/przerobić wiązkę idącą do tyłu samochodu, aby zasilić pompę paliwa. Należy zainstalować też dwie pompy paliwa, inny sterownik itp.
Wszystko zależy od tego, jak czujesz się na siłach to zrobić, ile masz pieniędzy na ten cel.


Jest jeszcze jedno rozwiązanie -chyba najtańsze i najprostsze. W przypadku kiedy masz uszkodzony sam silnik to można zamiast PN wstawić RF, ale zostawić gaźnik z silnika PN. Silniki RF i PN różnią się jedynie kolektorem dolotowym i gaźnikiem. Tak wiec wymieniając te elementy w silniku RF na te z silnika PN uzyskasz tak na prawdę silnik PN. Nie trzeba wtedy zmieniać instalacji, wszystko pasuje jak trzeba.

: czw cze 03, 2010 15:59
autor: gregor9191
Jakie jest oznaczenie tego silnika ????

http://moto.allegro.pl/item1059611392_s ... dowoz.html

: czw cze 03, 2010 17:22
autor: Paweł Marek
To jest 1.8, napewno RP, zdeklaruj się czy chcesz jak najtaniej czyli tylko wsadzić silnik a osprzęt w tym gaźnik zostawić swój, czy stać cię na zmianę na inny silnik z osprzętem. W tym drugim przypadku bez sensu ciąnąć ten temat bo był omawiany 100 razy na forum (swap silnika). Wyszukiwarka na samym dole strony.

: czw cze 03, 2010 17:32
autor: gregor9191
interesuje mnie najtańszy sposób , włożenie silnika byle nie ruszać instalacji druga opcja raczej odpada bo dysponuje kwotą max 1000 zł jeśli ma ktos jakis pomysł to prosze pisac

: czw cze 03, 2010 17:44
autor: Paweł Marek
Na allegro jest kilka takich silników, masz tu przykład, do ceny dolicz dowóz 150 plus przekładka 200-300. Zmieścisz się. http://www.allegro.pl/item1059611370_si ... _domu.html
Tu na technicznym nie będziemy szukać dla ciebie silnika, jest dział kupię tam się ogłoś.

: czw cze 03, 2010 17:47
autor: gregor9191
ok dzięki wielkie