Strona 1 z 1
mono motronic
: śr cze 02, 2010 19:40
autor: timbervolf
Witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie dotyczace własnie tego układu zasilania a mianowicie ostatnio zaczał mi strasznie duzo palic Pb 95 jaka moze byc tego przyczyna jak to skorygowac naprawic?
Oraz drugie pyt. czy ten układ zasilania moze z powodzeniem byc zasilany LPG czy sa jakies przeciw wskazania?
: śr cze 02, 2010 20:17
autor: stonefree
Pod komputer, odczytać błędy i podejrzeć parametry.
: śr cze 02, 2010 22:49
autor: Lipek81
Najczęściej przyczyną jest padnięta sonda lambda. Co do gazu - nie powinno być żadnych problemów.
monotronic
: czw cze 03, 2010 18:20
autor: pjk77
Mam gaz na monotrocniku (1.4 ABD). Jest naprawde OK!
Twoj problem to jak kolega napisal wyzej 90% sonda lambda. To ze na kompie nie bedzie kodu bledu nie oznacza, ze sonda jest 100% sprawna.
Pamietaj by nie zabierac sie za gaz z zepsuta benzyna, bo to zawsze konczy sie... bedziesz jak chlopiec do bicia - latac bedziesz od gazownika do mechanika!
: czw cze 03, 2010 21:53
autor: timbervolf
nie no tyle to ja wiem kolego, że jesli chce sie włozyc gaz to bez dobrze chodzacym silniku na Pb nie ma co do tego podchodzic, ile kosztuje sonda i czy mozna ja samemu wymienic?
qwery
: pt cze 04, 2010 00:08
autor: pjk77
nie no jasne, jasne.
Dodam tylko, ze w trasie potrafie spalic 8l/100km jadac z przyzwoita predkoscia (tj. nie wleczac sie, byle mniej spalil). W miescie do 9-10 (duza zmiennosc). Moj gaz to I generacja!
: pt cze 04, 2010 00:44
autor: ZbyszekGolf
Witam najpierw napraw benzyne a potem załóz gaz a gaz na jednopunkcie dobrze działa tylko najpiew ma być sprawna benzyna
: pt cze 04, 2010 18:06
autor: timbervolf
kolego pjk77 ile wynosi cie przejechanie 100 km? na lpg i ile zapłaciłes za instalacje?
: sob cze 05, 2010 10:06
autor: pjk77
W trasie po terenie srednio gorzystym, dwie, trzy osoby z bagazem do 300 km (rekord to 320km! wlasnie we 3 os. + bagaze).
Srednio jadac z Przemysla do Krakowa droga e40, na ktorej najczesciej sie stoi albo jedzie 50 km/h - 280-290 km (250 km trasy + reszta po miescie).
Moj zbiornik miesci ok. 24,5 L gazu. Poniewaz ceny gazu wahaja sie od 1,8zl do 2,2 - reszte prosze policz sobie (srednio 50zl, czyli do 20zl za 100km).
Instalacja w 2002 roku kosztowala ok. 1200 zl. Jest to zwykla LOVATO.
Do tego:
- to jest maly silnik - nie katuje go obrotami rzedu 4 tys., bo to auto i tak szybciej niz 120-130 nie pojedzie.
- o gaz trzeba dbac - regeneruje reduktor co ok. 4 lata, regulacja nie wiecej niz 2 x rok
- benzyna musi byc OK, szczegolnie mapa wtrysku przygotowana na benzynie musi byc dobra (I generacja)
- tankuje dobry gaz typu Shell lub Orlen (szczegolnie na Shellu bardzo dobrze sie jezdzi)
- na gazie jest slabszy - glownie czuc przy przyspieszaniu, ale jak ktos wie kiedy w miescie depnac, kiedy zredukowac do dwojki czy trojki - wszystko OK
Jak widac nic za darmo - na gazie mozna jezdzic tanio, ale trzeba sie nauczyc, ze nie tankuje sie byle gow_na byle gdzie oraz nie ma sie ambicji bycia Kubica na polskich drogach.
: sob cze 05, 2010 12:04
autor: Damian3942
pjk77 pisze:Do tego:
- to jest maly silnik - nie katuje go obrotami rzedu 4 tys., bo to auto i tak szybciej niz 120-130 nie pojedzie.
- o gaz trzeba dbac - regeneruje reduktor co ok. 4 lata, regulacja nie wiecej niz 2 x rok
- benzyna musi byc OK, szczegolnie mapa wtrysku przygotowana na benzynie musi byc dobra (I generacja)
- tankuje dobry gaz typu Shell lub Orlen (szczegolnie na Shellu bardzo dobrze sie jezdzi)
- na gazie jest slabszy - glownie czuc przy przyspieszaniu, ale jak ktos wie kiedy w miescie depnac, kiedy zredukowac do dwojki czy trojki - wszystko OK
ciekawe z tym 120-130... to chyba coś masz nie tak.... bo z tego co wiem to na benzynie jak i na gazie to on powinien iść jak jest wszystko sprawne 150-160... mój 1,3 w zeszłym tygodniu wyciągnął ponad 160 ale tylko po to żeby go przegonić...
co do benzyny to nie tak do końca ja miałem sprawną benzynę a jakos coś uszkodzili i ma problem z obrotami na benzynie
gdzie byś nie zatankował NIGDY nie bedziesz pewny co masz chyba że pracujesz przy tym i widzisz co leją do cysterny a potem do zbiorników
[ Dodano: 05 Cze 2010 12:09 ]
timbervolf, sondę wymienisz sam najlepiej jak masz kanał chociaz są i tacy co bez kanału to robią a kupisz ją już do 100zł najzwyklejszą
: sob cze 05, 2010 13:17
autor: pjk77
Damian, mam na mysli normalne, rozsadne warunki drogowe. Rozbujac, to sie rozbujalem do 162 wedlug GPSu, a 168 wedlug licznika, ale to troche jak z czolgiem:D To auto przyspiesza wlasciwie do 100km/h, a jak chcesz wyzej, to trzeba dluzszego odcinka. Poza tym w Polsce nie ma sensu jezdzic wiecej, bo i to niebezpieczne, i radar co chwile, i wyskoczy ci jakis koles przed ciebie, zeby zaraz skrecic... a o dziurach, to juz nie wspomne.
Jesli chodzi o rozsadne jezdzenie, to mi szkoda katowac auta obrotami rzedu 5 tys. I paliwa tez mi szkoda, bo wtedy pali jak smok, a bez sensu jest rozbujac sie po to, by zaraz zwalniac.
jasne, ze leja co chca, ale na Orlenie i Shellu jeszcze sie nie zawiodlem. Na BP rowniez, ale na tym gazie auto jezdzi slabiej, wiec nie tankuje. Na pozostalych stacjach nie tankuje, a na przydroznych budkach niewiadomego pochodzenia to juz w ogole.
Co do gazownikow i uszkodzen przy zakladaniu gazu, to rowniez mialem na mysli sytuacje normalna. Wspolczuje, wszyscy wiemy jak pracuje wiekszosc gazownikow.
Dobra, ja mam tyle do powiedzenia, bo odbiegamy od pierwotnego pytania.
: sob cze 05, 2010 19:28
autor: timbervolf
no dobra ale jesli to nie bedzie sonda lambda to 100 zł pójdzie w błoto. czyli najlepiej na początek na komputer? Damian3942 ale ty masz zapewne 16V?
: sob cze 05, 2010 22:09
autor: Damian3942
heh ja mam 1.3 MPi
tak najlepiej na komputer