Strona 1 z 1

Pęknięty tłok, dwukrotnie uszkodzona turbina. 1.9 115km

: śr cze 02, 2010 17:12
autor: k18t
Witam.
Problem jak w temacie... niedawno został wymieniony tłok bo pękł a po wyjęciu okazało się że brakuje pierścienia olejowego, :panna: (pęknięcie nie sięgało rowka w którym powinien się znajdowac ów pierścień). Został założony nowy tłok z kompletem pierścieni. Wirnik turbiny ucierpiał więc cała turbosprężarka została zregenerowana. Czystość odmy sprawdzona, szczelność turbo --> kolektor ssący poprawna. Po niedługim czasie pękł wałek w turbo a firma regenerująca nie uznaje reklamacji. Co zrobić żeby po wymianie turbo nie było kolejnych nespodzianek?
Przeczytałem kilka artykułów i tematów na kilku forach ale nadal wydaje mi się że jeszcze mało wiem...

: śr cze 02, 2010 19:28
autor: RasPL
a ten brakujacy pierścień odnalazł się ? trzeba by silnik rozebrać na elementy i dobrze poszukać

: śr cze 02, 2010 22:28
autor: k18t
RasPL pisze:a ten brakujacy pierścień odnalazł się ? trzeba by silnik rozebrać na elementy i dobrze poszukać
On nie miał prawa spaść, co więcej, jego tam wogóle nie było! Tłok był uszczerbany od góry po skosie do wysokości pierwszego pierścienia, a brakowało olejowego, czyli trzeciego. Ktoś tego pierścienia po prostu nie założył. To pewne na 100%

Obrazek

foto [rysunek poglądowy] pokazuje gdzie było pęknięcie i którego pierścienia brak.
JAKIEŚ POMYSŁY CO JEST ŹLE???

: czw cze 03, 2010 11:33
autor: luis-22
Pęknięty tłok to podobno norma, jeśli założony tłok nie jest od dokładnie takiego modelu silnika, a jak zapewne wiesz 1,9 tdi w golfach IV jest chyba 12 typów silnika, więc jeśli ktoś kupił tłok bez podania kodu silnika to jest małe prawdopodobieństwo że trafił na dobry.
A brak pierścienia, bardzo dziwna sprawa, przecież on by brał więcej oleju niż paliwa :grin:
Ja osobiście już robiłem różne cuda w silnikach (np. pod panewki podkładałem żyletki żeby trzymał ciśnienie oleju :grin: ) ale żeby pierścienia nie założyć to naprawdę dobry zawodnik musiał być :grin:

: czw cze 03, 2010 21:41
autor: k18t
No dobra, ale czemu urwało wałek w turbo? Urwane wałki to widziałem przy nieszczelnym układzie doładowania, a tu powietrze nigdzie nie spierdziela.

: czw cze 03, 2010 21:44
autor: Przemo440
No dobra, ale czemu urwało wałek w turbo
regeneracja była zrobiona do du..., lub dawca już był do du...