Strona 1 z 1

Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

: wt cze 01, 2010 18:45
autor: pablo.pokrz
Witam serdecznie.

Jestem posiadaczem golfa V 1.9 TDI 2003r o kodzie silnika BKC. Na zimnym silniku samochód pali na dotyk, ale gdy chwile pochodzi i zagrzeje się silnik żeby odpalić muszę go długo kręcić. Wydaje mi się że jest to wina któregoś z czujników płynu chłodzącego bo wskazówka na zegarach skacze jak chce. Dzięki uprzejmości znajomego podłączyłem sobie waga i wyskakuje mi taki błąd:

1 Fault Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 000 - - - Intermittent

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i czy wie, w którym miejscu znajduje się wspomniany czujnik.

Pozdrawiam serdecznie
Pablo

: wt cze 01, 2010 19:06
autor: m@teusz
u mnie jest to samo. tez jak jest zimny to pali na dotyk a jak osiagnie 90 stopni to trzeba dosyc dlugo pilowac zeby zapalil. w serwisie podlaczyli pod komputer, nie znalezli zadnych bledow i nic nie stwierdzili. ale z tego co sie dowiedzialem na forum itp to potrzebna jest korekta map startowych

: wt cze 01, 2010 19:21
autor: pablo.pokrz
Też słyszałem o mapach startowych. Ale w moim przypadku jest tak że pomimo kasowania błędu za każdym razem pojawia się odnowa. Poobserwowałem też wskaźnik temp. wody na zegarach i skacze od 0 do poziomu aktualnej temp. i znowu do 0. Sam już nie wiem co o tym myśleć.

Pozdrawiam

: wt cze 01, 2010 20:29
autor: marcin44
ja myślę, że czujnik temp. jest do wymiany. tutaj masz w sumie troszkę o tym: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287381

: wt cze 01, 2010 20:49
autor: pablo.pokrz
Dzięki za podpowiedź. Ten link wyjaśnia mi dlaczego jak pogrzebałem komputerem przy tym czujniku wyskoczyła mi kontrolka check engine odnośnie układu wydechowego. Czy może posiadasz link do takiego czujnika. Niby wiem jaki ma to być czujnik ale jest ich tak sporo i każdy mówi coś innego. Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam

: wt cze 01, 2010 21:03
autor: marcin44
Niestety nie mam ETKI, ale jest kilka osób na forum, które mają dostęp do katalogu części. Ja w necie znalazłem takie 06A 919 501 A, 06A 919 501. Najlepiej będzie jak zapytasz na forum :hehe:

Dla przykładu: http://www.allegro.pl/item1047418622_cz ... da_vw.html ,

http://www.allegro.pl/item1057492207_cz ... ouran.html

: wt cze 01, 2010 21:07
autor: grubassoss
Mam taki sam problem w IV 1,9 90 km, rozmawialem z kilkoma mechanikami i kazdy radzi cos innego, jeden nawet chcial mi juz pompowtryskiwacze wymieniac, ktore mial akurat u siebie na sprzedaz hehe....tylko ze ja nie mam popmowtryskiwaczy...Daj znac kolego czy wymiana czujnika pomogła, to tez bede cos myslal bo mnie juz to wkurza...

: wt cze 01, 2010 21:50
autor: pablo.pokrz
Dzięki kolego za linki do czujników. Ale sprawa nie jest chyba taka prosta, bo jak się okazuje tych czujników jest najprawdopodobniej 3. Ja podejrzewam że w moim przypadku jest to czujnik 4 pinowy - zielony. Coś w tym stylu jak tutaj :
http://moto.allegro.pl/item1056166427_c ... _nowy.html.

Jutro che go zlokalizować gdzie on dokładnie się mieści i wykręcić dziada bo już mnie z równowagi wyprowadza.

Pozdrawiam

[ Dodano: 01 Cze 2010 21:53 ]
Jeszcze raz podaje link:

http://moto.allegro.pl/item1056166427_c ... _nowy.html

[ Dodano: 09 Cze 2010 15:59 ]
Witam ponownie.

Tak jak wcześniej opisywałem sytuację w dalszym ciągu mam problem z tym czujnikiem płynu chłodniczego, gdyż nie jestem w stanie go zlokalizować i ustalić czy jest to czujnik dwu pinowy szary (tak wszędzie mi podają ze niby w golfie V jest tylko ten czujnik), a może jest to zielony czujnik cztero pinowy.
Czy może już ktoś wcześniej spotkał się z podobną sytuacją i wie dokładnie jaki to jest czujnik i gdzie jest on zlokalizowany. W golfie IV wiem ze jest 4 pinowy zielony ale o V nic nie wiadomo.

Pozdrawiam
Pablo.

[ Dodano: 02 Lip 2010 10:58 ]
Witam.

Po długich bojach z czujnikami w końcu udało mi się rozwiązać ten problem. Okazało się że tak jak wszyscy wskazywali zepsuty był czujnik płynu chłodzącego ale nie ten przy chłodnicy,a ten który wychodzi z głowicy silnika i podaje temperaturę na zegary.
O dziwo jest to ten sam rodzaj czujnika co przy chłodnicy.
A i przy wymianie polecam odczekać godzinę lub nawet dwie aż płyn wystygnie, już wiem coś o tym.

Pozdrawiam
Pblo