Wymiana łożysk tulejowych od wiatraka chłodnicy...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kelsten

Wymiana łożysk tulejowych od wiatraka chłodnicy...

Post autor: kelsten » pn sty 16, 2006 10:20

Da radę wymienić łożyska tulejowe od wiatraka w Golf 3 silnik ABU 1,6 - podobnie jak w 1,4?? Padły mi łożyska, teraz jest zimno, wiec nei włancza mi sieę wentylator, ale jak już się włączy to telepie całym autkiem. Można nabyć używany wiatrak za około 100 zl, ale jak by dało się wymienić, to wolę wydać miej, a mieć swój stary. Jeśli to możliwe, to prosze o odpowiedź i szczegóły. NIgdy tego nie rozbierałem, więc przyda mi się wasza pomoc, jak co rozebrać i jaką średnice mają mieć te łożyska.

Pozdrawiam



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn sty 16, 2006 11:54

Jeszcze niesłyszałem o takiej operacji ale może ja jednak bym wymienił na dobry oryginał niegrzebany.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn sty 16, 2006 13:32

teoretycznie jest to nie rozbieralne ale jak dobrze pokombinujesz to go rozlozysz nic nie masz do stracenia a lozyska zawsze mozna jakies dobrac lub wprowadzic pewne modyfikacje zeby dobrac lozyskowanie wiec powodzenia



borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » wt sty 31, 2006 18:06

Znalazłem odpowiedni temat więc zapytam czy wentylator chłodnicy po obrocie ręką powinien obracać się lekko czy też z pewnym oporem ? I drugie pytanie czy można jakoś sprawdzić włącznik termiczny chłodnicy który załącza wentylator? Właśnie miałem na wskaźniku temp. 105 C. a wentylator milczał jak zaklęty. Nie chciał bym spuszczać płynu i rozkręcać tego czujnika może ktoś zna sposób na sprawdzenie tego?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 31, 2006 18:48

ściągnij najpierw wtyczkę od wiatraka i zwierając kable w niej sprawdź w ten sposób czy wiatrak w ogóle działa. Moim zdaniem taka wstępna kontrola wystarczy. Jak zadziała to włącznik w chłodznicy masz uwalony i go i tak musisz wymienić. Jak nie zadziała to dopiero trzeba dalej szukać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » wt sty 31, 2006 19:10

wiatrak działa bo podpiołem na krótko styki. 1 i 2 stopień , tylko jak sie obraca to jakoś ciężko ( porównuję do skody faworit gdzie `` dmuchnięciem ``można go było obrócić)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 31, 2006 19:20

U mnie lata na boki bo jest stary (auto ma 250 tys.) więc trudno mi porównywać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » wt sty 31, 2006 20:07

mój ma 200tys. km i po załączeniu na 2 stopniu wentylator chce wyrwać chłodnice z obudowy. ( chyba zatarte te tulejki na których jest ułożyskowany wirnik) Czyli można stwierdzić że wywalony będzie ten termit na chodnicy? Albo przekłamuje wskaźnik temp. chociaz czujnik temp. jest nowy ma 3 dni.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości