Strona 1 z 1

delikatne bujanie paska rorzadu olać czy nie?

: ndz maja 30, 2010 10:59
autor: Morton;]
Witam rorząd był robiony jakies 3kk (1.3 pasek +papa) temu niedawno zauważyłem po ściągnięciu obudowy ze buja się delikatnie może jakiś 1-2 mm i teraz jest moje pytanie bo nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi olac to czy nie :helm:

: ndz maja 30, 2010 11:34
autor: doma87
założ pokrywe na silnik i jeżdzij spokojnie do następnej wymiany. :metal:

: ndz maja 30, 2010 11:47
autor: stonefree
Morton;] pisze:buja się delikatnie może jakiś 1-2 mm
Co i w jaki sposób się buje?

: ndz maja 30, 2010 13:09
autor: Paweł Marek
zaglądaj na to cześciej, nie zapominaj, przygazuj i patrz czy pasek nie wpada w wibracje, czy koła paska w tym pompy nie maj a bić, bo to wszystko może zmniejszyć trwałość paska rozrządu

: ndz maja 30, 2010 13:49
autor: stonefree
Myślałem o niedokręconym kole na wale korbowym, co by mogło narobić niezłego gnoju....

: ndz maja 30, 2010 17:15
autor: Morton;]
znaczy pasek chodzi delikatnie na boki prawo lewo jakies 1-2 mm jak napisalem dodam tez ze zerwal mi sie kiedys pasek od alternatora bo krzywo zalozylem alternator kupilem noway ustawilem dobrze ale kolo to przy silniku ma delikatne bicie mysle ze od tego jak zjechal pasek to kolo by wypadalo wymienic chyba co?

: ndz maja 30, 2010 18:45
autor: stonefree
Morton;] pisze:pasek chodzi delikatnie na boki prawo lewo jakies 1-2 mm
Ale w którym miejscu?

: ndz maja 30, 2010 20:11
autor: Morton;]
dokladnie na kole od walka :grin:

: ndz maja 30, 2010 20:52
autor: Paweł Marek
prosze cię pisz konkretnie, piszesz o alternatorze to to on jest napedzany z kola pasowego wału korbowego, więc co w końću bije. Koło zębate wałka rozrzadu, pompy, czy koło pasowe wału które przykrecone jest do kółka rozrzadu na wale. Ta ostatnia opcja to już marnie rokuje

: ndz maja 30, 2010 23:23
autor: damiano1987
Ja tam kolege doskonale rozumiem :bigok: i mam rade jezeli pasek nie zeskakuje z kola rozrzadu i pompy wody to sie nie przejmuj i jezdzij dalej ewentualnie sprawdz czy sruby dokrecone sa od kola zebatego walu korbowego i czy pasek jest dobrze naciągnięty (powinien sie zginać pod kątem 90 stopni nie wiecej). A te kolo pasowe najlepiej wymien jak ma bicie widoczne na szrocie mozesz kupic tanio i w dobrym stanie (proste) :bigok:

: pn cze 07, 2010 20:25
autor: Morton;]
ok dzięki koledzy właśnie o to mi chodzi rorzad swoja droga czyli sie nie przejmowac kolo psaowe lepiej wymienic dzieki za pomoc :pub:

[ Dodano: 07 Cze 2010 20:22 ]
odkopuje temat :grin: dzisiaj zmieniałem kolo pasowe alternatora i dokładnie przyjrzałem się rozrządowi po wglądzie okazało się ze tnie pasek :goof: odpaliłem auto i oglądam wszystkie kola pompa nowa ok wałek rozrządu ok patrze na wal tez wydaje się ok przyglądam się tak przyglądam patrze a tu obudowa ta cześć przy silniku jest pęknięte kolo papy i zsunięte wjeżdża na pasek i to obudowa cięła pasek :bigok: no to problem rozwiązany pasek się nawet już tak nie buja jeszcze delikatnie ale minimalnie :grin: i teraz pytanie moje ścięło na oko z 2 - 3 minimetry musze juz zmieniac pasek czy moge jeździć jeszcze trochę bez większego butowania bo po 1 nie mam sieki na mechaniora a mam jeszcze olej do wymiany po 2 niedługo przyjeżdża kumpel ojca w odwiedziny mechanik to mi zmieni za free :grin: pasek ma 3000km?

: pn cze 07, 2010 21:19
autor: Feniks333
Ja bym zmienił. Z rozrządem nie ma żartów o czym się sam boleśnie przekonałem.

: pn cze 07, 2010 22:00
autor: Morton;]
znaczy zmiezylem dokładnie porównałem z danymi na pasku i ścięło minimalnie wiec naradzie zotaje tak jak jest dzieki ello :grin: