Strona 1 z 1

Ciekawy problem z gaźnikiem (?) 2EE (o nie! znowu!!!???)

: pn gru 13, 2004 16:56
autor: Skygge
Witam.
Do problemów opisanych tutaj:

http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=66&highlight=
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=1913&highlight=

Doszła kolejna ciekawa sprawa: Jak sobie jadę to po pewnym czasie (powiedzmy po 60-80km) silnik zaczyna mi się dziwnie zachowywać:
1. Bardzo słabnie
2. Spadają obroty
3. Nie reaguje na dodanie gazu
4. Szarpie
5. W końcu muszę się zatrzymać..... otwieram klapę i:
6. Silnik (gaźnik?) śmierdzi benzyną
7. Po kilku minutach odpalam i jadę dalej normalnie.
8. Po nast. 19-20km sytuacja się powtarza.

Dodam, że pali na wszystkie gary.
Co prawda kupiłem od Szorki wtrysk i mam nadzieję ze już niedługo zapomnę o tym [...] gaźniku.
Co to może oznaczać???
Pozdr!

: pn gru 13, 2004 17:16
autor: j_jasiu
Jakiś błąd związany ze sterowaniem gaźnikiem, być może sonda lambda pada, lub ECU niedomaga, moim zdaniem nic mechanicznego. Gaźnik 2EE jest sterowany komputerem.

: wt gru 14, 2004 09:48
autor: Skygge
Próbowałem już tego, że odłączyłem sondę lambda.
Sytuacja nic się nie zmieniła. Może to oznaczać, że sonda przeszła na tamten świat i nie działa, w związku z tym wszystko jedno czy jest włączona czy nie.

Ale czy na pewno?
Jak najłatwiej sprawdzić czy w ogóle sonda działa? Wystarczy rozgrzać silnik i sprawdzić ją voltomierzem (+ do sondy, - do masy)?
Jaką sondę kupić? Ta stara ma 1 kabelek. Obecnie produkowane mają 3 lub 4. Można użyć takich? Czy pasują jeśli chodzi o mocowanie (gwint?)?

Pozdr.

: wt gru 14, 2004 11:23
autor: j_jasiu
Skygge pisze:Próbowałem już tego, że odłączyłem sondę lambda.
Sytuacja nic się nie zmieniła. Może to oznaczać, że sonda przeszła na tamten świat i nie działa, w związku z tym wszystko jedno czy jest włączona czy nie.

Ale czy na pewno?
Jak najłatwiej sprawdzić czy w ogóle sonda działa? Wystarczy rozgrzać silnik i sprawdzić ją voltomierzem (+ do sondy, - do masy)?
Jaką sondę kupić? Ta stara ma 1 kabelek. Obecnie produkowane mają 3 lub 4. Można użyć takich? Czy pasują jeśli chodzi o mocowanie (gwint?)?

Pozdr.
Najpierw sprawdź kody błyskowe na kompie, wtedy dowiesz się co i jak. Gdzieś tutaj były publikowane kody i jak to zrobić, jak nie znajdziesz to zapytaj YGD'y on gdzieś to w necie ma.

: wt gru 14, 2004 16:25
autor: igor002
tu masz kody błyskowe i jak postępować http://vwgolf.pl/porady/kody/

: pt kwie 08, 2005 18:12
autor: opek
Witam,

miałem tak kiedyś w poldku. Problemem okazał się zapchany katalizator.

: pt kwie 08, 2005 18:58
autor: szorka
igor002 pisze:tu masz kody błyskowe i jak postępować http://vwgolf.pl/porady/kody/
Lepiej tu http://www.vwsquad.prv.pl

: pt kwie 08, 2005 20:58
autor: bagio
heh mam ten problem do dzis,ale juz niedlugo nie bede mial:)Przyczyna jest Czujnik ustawienia klapy przepustnicy jak ci smierdzi paliwem to sie zalewa on steruje dawka jaka ma byc doprowadzana do gaznika i go zalewa(wlacza sie automatycznie!Bylem na kompie i mi gosciu sprawdzil mialem blad 2124!Zobaczysz to napewno to Jak zrobisz Odpowiedz mi OK Pozdro

: ndz maja 08, 2005 17:54
autor: Koolas
BAGIO no i jak czy juz twoje problemy z gaźnikiem sie skonczyly po wymianie tego czujnika?? bo moje wlasnie sie chyba zaczynaja...
silnik trzyma wysokie obroty pow. 2oooRPM i smierdzi benz. mimo ze na gazie ganiam...
POMOCY