Jak powinny pracować amortyzatory, wątpliwości.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jak powinny pracować amortyzatory, wątpliwości.

Post autor: Marioo » sob maja 29, 2010 08:53

Witam
Mam takie pytanie, kupiłem używany gwint kw v2, podobno stan BDB itd.
Ale mam pewne wątpliwości, ale mogę się mylić.
Po wciśnięciu amora, nie odbija on do góry, zostaje w położeniu do jakiego go wcisne, wszystkie 4 amory działają tak samo, nie bardzo wiem o co cho, czy to tak ma być, wydaje mi się, że nie.
Może ma to związek z jakimś ustawieniem twardości?
Amor wchodzi z oporem, nie wpada:), przód mam wrażenie, że ciężej wcisnąć, ale podstawowe pytanie czy powinien odbić do góry?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob maja 29, 2010 08:58

nie bedzie odbijal bo tam nie ma zadnej sprwzyny w srodku zeby odbil
olej przelewa sie z dolu na gore amrotyzatora i tyle
po to jest sprezyna zeby odbijal amortyzator
amortyzator ma tlumic drgania a tlumi tym ze tlok napiera na olej i w efekcie tego olej przelewa sie z dolu amortyzatora na gore jak wciskasz i gory na dol jak wycigasz



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » sob maja 29, 2010 09:01

agrala pisze:nie bedzie odbijal bo tam nie ma zadnej sprwzyny w srodku zeby odbil
olej przelewa sie z dolu na gore amrotyzatora i tyle
po to jest sprezyna zeby odbijal amortyzator
amortyzator ma tlumic drgania a tlumi tym ze tlok napiera na olej i w efekcie tego olej przelewa sie z dolu amortyzatora na gore jak wciskasz i gory na dol jak wycigasz
ok poprostru sugerowałem się takim filmikiem znalezionym na naszym forum
gdzie jeden amor nie odbija a drugi odbija
... r_embedded



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 29, 2010 12:49

Marioo, zasada jest prosta: amotyzator gazowo olejowy ma odbijać, bo jest w nim sprężony gaz. W zwykłych seryjnych amorkach im gorzej odbija tym bardziej zużyty jest amortyzator - oczywiście to nie jedyna cecha świadcząca o zużyciu. Na specyfice sportowych zawiedszeń się nie znam ale myślę że to samo. Natomiast olejowy nie odbija.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » sob maja 29, 2010 12:59

No dobra a wkłady w kw v2 są olejowe czy olejowo gazowe?



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » wt cze 29, 2010 21:32

Marioo pisze:No dobra a wkłady w kw v2 są olejowe czy olejowo gazowe?
nikt nie zna odpowiedzi?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości