Strona 1 z 1

uszczelka pod głowicą - co i jak?

: pn sty 16, 2006 01:00
autor: piotrek991
proszę o podwieszenie wątku..

z racji że pytanie dosyć często pada na forum to postawowiłem zrobić cos z tym...


poniżej koledzy podali rady co i jak i objawy dotyczące jak uszkodzi się uszczelka pod głowicą, mam nadzieję że pomogę komuś i koledzy którzy opisali co i jak

: pn sty 16, 2006 01:04
autor: Bondas
1. plyn chlodniczy idzie do oleju, ubywa nam go w zbiorniczku, olej na bagnecie wyglada jak kawa z mlekiem

2. w zbiorniczku wyrownawczym czuc spaliny, albo sa w nim plamy oleju albo robi sie tam az czarno


3. zalewa swiece olejem albo plyn chlodniczy silnik bardzo nierowno pracuje

4. spadek kompresji dmucha do plynu chlodniczego az przewody sa bardzo twarde, albo cisnienie idzie w olej i wtedy dmucha mocno przez bagnet albo korkiem wlewu oleju

5. wyrzuca plyn chlodniczy korkiem w zbiorniczku wyrownawczym


pozdrawiam

: pn sty 16, 2006 01:08
autor: piotrek991
Bondas pisze:plyn chlodniczy idzie do oleju
w zbiorniczku wyrownawczym czuc spaliny

zalewa swiece olejem albo plyn chlodniczy


super fajnie oto chodzi tylko chciałbym aby był specjany wątek zrobiony jeden post co i jak juz pomijając moją wyżej wypowiedz...no kurcze wiecie o co mi chodzi nie bede tłumaczył

: pn sty 16, 2006 01:09
autor: Bondas
wystarczy przeniesc potem ale teraz moze niech sie zapelni watek

: pn sty 16, 2006 01:10
autor: piotrek991
Bondas pisze:wystarczy przeniesc potem ale teraz moze niech sie zapelni watek

spoko może i tak masz racje

: pn sty 16, 2006 05:25
autor: bodzio_j
Pomysł dobry, można temat wrzucić na FAQ, ale jestem prawie pewien, że i tak bedą się pojawiały pytania " Gdzie mój płyn". Większość, jeśli ma jakiś problem to najpierw pyta - zakładając temat, a ewentualnie po odpowiedzi "Użyj opcji szukaj", szuka. A że nie każdemu to szukanie wychodzi to temat wraca jak bumerang.Ale spróbować można

: pn sty 16, 2006 09:30
autor: Artur D.
Póki co, niech każdy dopisuje coś na ten temat, żeby nie pominąć jakiejś sytuacji. Ktoś obeznany w temacie może to wszystko zbierze i opracuje.
Mój przykład z życia w punktach:

Objawy -
1. Płyn zaczął ubywać.
2. Silnik przestał równo pracować.
3. Z rury wydechowej wydobywał się intensywny biały dym.
4. W końcówce rury wydechowej było mokro od płynu.
5. Świeca w jednym garze była mokra od płynu.
Przyczyny -
1. Przepalona uszczelka pod głowicą między cylindrem, a kanałem z płynem chłodniczym.
2. Przedostawanie się płynu do cylindra, przez co gar nie odpalał, a płyn był wyrzucany przez rurę wydechową (objawy jak wyżej).

Ledwo dojechałem do fachowca. Efekt był taki, że mam wymienioną uszczelkę, a niejako przy okazji splanowaną głowicę, wymienione gniazda i uszczelniacze zaworów, zawory doszlifowane (w zasadzie remont głowicy) i chudziuuutki portfel, hi hi!
LPG-owcy muszą pamiętać, że uszczelka głowicy musi być jak najlepsza, bo musi pracować w wyższych temperaturach, niż w przypadku benzyny.
A teraz mam problemy z czym innym (jak to w samochodzie - dziadku) :okej: