Strona 1 z 1

Różnice w silnikach ADY i 2E

: pt maja 28, 2010 20:08
autor: Krzysiek-Lwo
Tak jak w temacie. Czym właściwie różnią się silniki ADY i 2E ? Który lepszy i dlaczego.

: pt maja 28, 2010 21:03
autor: roger18sx
według mnie to róznia sie systemem wtrysku benzyny i troche inna instalacja elektryczna silnika

: pt maja 28, 2010 22:31
autor: Paweł Marek
Krzysiek-Lwo pisze:Czym właściwie różnią się silniki ADY i 2E
bardziej kokretnie: 2E wtrysk digifant niesekwencyjny, ADY - wtrysk Simos, pełna sekwencja, nowsze lepsze rowiązanie.
Poza wtryskiem róznice dotyczą głowicy. ADY podobnie jak silniki 1.8 po listopadzie 94 ma lżejsze zawory o cieńszych trzonkach niecałe 7 mm grubości (starsze mają 8 mm), dzięki czemu wystarczy po jednej sprężynie na zawór zamiast dwóch jak 2E, rozrząd dzieki temu zabiera mniej energii, jest cichszy

: pt maja 28, 2010 22:41
autor: piter22
a moc i monent maja taki sam??

: pt maja 28, 2010 22:58
autor: Paweł Marek
To samo, pewnie kształ krzywych momentu i mocy się ciut różni, nie widziałem takich danych. Natomiast w silniku AGG maks. moment jest przy 2600 obr (2E i ADY - 3200)

: sob maja 29, 2010 00:31
autor: Krzysiek-Lwo
Czyli ogólnie po zebraniu tych informacji dochodzimy do wniosku ze ADY jest lepszy od 2E. A taki ADY właśnie posiadam. Dzięki panowie dowiedziałem się tego czego chciałem.

: sob maja 29, 2010 06:03
autor: RasPL
Co do rp i abs to abs ma 3Nm więcej momentu przy 2500 obrotów a nie jak rp przy 3000 wina innego sterowania zapłonem

: sob maja 29, 2010 14:29
autor: sas_gti
nikt nie nadmienił jeszcze, że różnią się kolektorem dolotowym. Airbox w ADY jest znacznie mniejszy. Inne są też przepustnice (okrągła vs ta eliptyczna). 2e ma klapkowy przepływomierz. ADY chyba nie.

[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 14:29 ]
Krzysiek-Lwo pisze:Dzięki panowie dowiedziałem się tego czego chciałem.
uaktualnij swój profil zatem :bigok: pzdr