Strona 1 z 1

[vento/mk2] swap z AAM na RP

: pt maja 28, 2010 15:00
autor: daro81
taki troche nietypowy temat,no ale cóz.
kumpel zatarl swojego AAM i szuka silnika,a z racji tego ze ja mam plan zmiany na cos innego,urodzil sie pomysl zeby wpakowac mojego RP do jego ventyla.
vento to totalny golas bez mfa itp.
i teraz pytania:
1.czy moze byc jakis problem z wsadzeniem silnika rp do vento??
2.jak sprawa skrzyni i sprzegla czy beda mogly zostac z AAM??
3.półoski??
4.elektryka??
5.czy da sie to szybko i sprawnie zrobic np w dwa dni??
6.jakies rady??
vento jest autem ktore ora w pizzerii wiec moc itp nie sa istotne.
_________________

: pt maja 28, 2010 15:48
autor: daro81
OKI super rp jest 1991 wiec wszystko podejdzie :okej:
dzieki za info :pub:

: pt maja 28, 2010 23:36
autor: Lipek81
To tak może dla potomnych napisze:

Jeżeli chodzi o gołe silniki - to AAM różni się od RP wałkiem rozrządu i odmą (jest inaczej skonstruowana). Tłoki, wał, korbowody - wszystko jest to samo. Kolektory także. Skoro koledze zatarł się silnik, to polecam zamiast AAM wstawić RP, ale wtrysk i aparat zapłonowy dać z AAM. Dzięki temu nie trzeba będzie przerabiać instalacji.

Żeby uprzedzić ewentualne pytania - wtrysk w AAM jest identyczny jak w ABS - który ma 90km, czyli tak, jak RP. Stad nie ma obaw, ze wstawienie wtrysku od słabszego silnika zdławi RP - nic takiego się nie stanie. Mało tego, ten sam wtrysk stosowany był także w silnikach 1.4 i 1.6 - także nie ma tutaj jakiś różnic, jeżeli chodzi o wtryskiwacz. W ogóle to jeżeli chodzi o same wtryskiwacze, to są one takie same w RP, ABS, AAM - w RP jedynie dół wtrysku jest inny - posiada bowiem zawór do regulacji wyprzedzenia zapłonu.

: sob maja 29, 2010 00:17
autor: Lipek81
Sterownik to w zależności od numeru nadwozia - od pewnego momentu zaczęto stosować taki sam sterownik dla silników ABS i AAM. Trzeba by sprawdzić numer sterownika w vento - jeżeli kończy się na BX, to jest taki sam, jak w ABS 90KM.