Czy to 1600ccm, czy 1800ccm?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Czy to 1600ccm, czy 1800ccm?
Witam,
Czy ktoś kto się zna mógłby mi pomóc? Silnik w MK2, który mam, 'podobno' jest 1800 cm3, ale jest w nim gaźnik 2EE stosowany - o ile wiem - w 1600 cm3 (chyba PL).
Jednak są niejasności:
- silnik jak mi mówiono nie jest oryginalny, ale przełożony z Golfa II wersji angielskiej (papiery mam na 1600 cm3);
- kolektor przy silniku (portki?) są kształtu takiego, że pasuje do niego wyłącznie tłumik z 1800 cm3 Gti. Potwierdzone u tłumikarza, z jego katalagu.
To są 2 sprzeczności, jakiej wierzyć?
Czy wersja angielska 1800 cm3 miała gaźnik 2EE? A może zastąpiono zwykły gaźnik gaźnikiem 2EE, bo był na podorędziu?
Czy ktoś kto się zna mógłby mi pomóc? Silnik w MK2, który mam, 'podobno' jest 1800 cm3, ale jest w nim gaźnik 2EE stosowany - o ile wiem - w 1600 cm3 (chyba PL).
Jednak są niejasności:
- silnik jak mi mówiono nie jest oryginalny, ale przełożony z Golfa II wersji angielskiej (papiery mam na 1600 cm3);
- kolektor przy silniku (portki?) są kształtu takiego, że pasuje do niego wyłącznie tłumik z 1800 cm3 Gti. Potwierdzone u tłumikarza, z jego katalagu.
To są 2 sprzeczności, jakiej wierzyć?
Czy wersja angielska 1800 cm3 miała gaźnik 2EE? A może zastąpiono zwykły gaźnik gaźnikiem 2EE, bo był na podorędziu?
Pozdro, Poope
daj zdjęcie, bo inaczej ciężko będzie się dogadać...
jak jest gaźnik 2EE to jest z silnika PN, silnik PL to była jednostka 16 zaworowa o mocy 129 koni na pełnym mechanicznym wtrysku. Jeśli 1,8 to najprawdopodobniej powinien być RP ale on jest na jedno-punkcie. Może ktoś zrobił hybrydę i wstawił 2EE zamiast monowtrysku...
jak jest gaźnik 2EE to jest z silnika PN, silnik PL to była jednostka 16 zaworowa o mocy 129 koni na pełnym mechanicznym wtrysku. Jeśli 1,8 to najprawdopodobniej powinien być RP ale on jest na jedno-punkcie. Może ktoś zrobił hybrydę i wstawił 2EE zamiast monowtrysku...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2EE tylko 2 1.6 PN, chyba że silnik pochodzi z innego auta, zdaje się było jakieś Audi z sinikiem 1.8 na gaźniku 2EE. 1.8 z golfa ma gaźnik 2e2.
Patrząc na silnik nie odróżnisz 1.6 ood 1.8 w żaden sposób. Albo spojrzysz na numery silnika i pierwsze dwa znaki to jego kod, albo patykiem zmierzysz skok tłoka, który w 1.8 jest większy o około 1 cm niż w 1.6. Możesz dac sie doświadczonemu w tych autach kierowcy przejechać powie ci czy moc pasuje na 1.8 czy nie
Patrząc na silnik nie odróżnisz 1.6 ood 1.8 w żaden sposób. Albo spojrzysz na numery silnika i pierwsze dwa znaki to jego kod, albo patykiem zmierzysz skok tłoka, który w 1.8 jest większy o około 1 cm niż w 1.6. Możesz dac sie doświadczonemu w tych autach kierowcy przejechać powie ci czy moc pasuje na 1.8 czy nie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Tak pomyliło mi się, 2EE to typowo silnik PN.
A czy "zrobienie hybrydy" wstawiając 2EE jest proste? Tak po prostu przełożenie gaźników?
ps: gdzieś tu widziałem zestaw zdjęć silników, jeden z nich to taki jak mój, nie mogę znaleźć....
EDIT: oo, taki jak ten
Bardzo chętnie, ale to niewiele da. Typowy z wyglądu, nie można go odróżnić od typowego 1600 ccm...-=ren=- pisze:daj zdjęcie, bo inaczej ciężko będzie się dogadać...
A czy "zrobienie hybrydy" wstawiając 2EE jest proste? Tak po prostu przełożenie gaźników?
Zatarte, nie widać.jhosef pisze:Prosta sprawa, zobacz numer silnika na bloku. pierwsze znali (litery ) to kod silnika.
No własnie był przełożony z innego auta. Jeśli tłumik nie pasuje do 1600, to jest szansa że to silnik z Audi 1800 cm3. Tak myślę...Paweł Marek pisze:2EE tylko 2 1.6 PN, chyba że silnik pochodzi z innego auta, zdaje się było jakieś Audi z sinikiem 1.8 na gaźniku 2EE.
ps: gdzieś tu widziałem zestaw zdjęć silników, jeden z nich to taki jak mój, nie mogę znaleźć....
EDIT: oo, taki jak ten
Ostatnio zmieniony pt maja 28, 2010 15:17 przez Poope, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdro, Poope
Poope, szczotka druciana i wyczyścić, ewenualnie fosolem. Chyba, że jest usunięty mechanicznie to inna sprawa...
Co do zdjęć, faktycznie gdzieś zdjęcia były ale chyba tylko do mk2.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182571
Co do zdjęć, faktycznie gdzieś zdjęcia były ale chyba tylko do mk2.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182571
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Dzięki za linka, własnie skorzystałem...jhosef pisze:Poope, szczotka druciana i wyczyścić, ewenualnie fosolem. Chyba, że jest usunięty mechanicznie to inna sprawa...
1800 ccm 90 KM wyglądają tak samo jak mój, tylko nie mam wspomagania kierownicy.
Co do numeru na silniku, próbowałem czyścić. Widac resztki napisu, ale jest tak przerdzewialy, że wszystko prawie płasko, nieczytelne.
Ostatnio zmieniony pt maja 28, 2010 15:24 przez Poope, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdro, Poope
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Po prostu masz 1,6 PN:) że ktoś tam mówił.. nie ma że ktoś móił.. masz kod silnika? masz charakterystyczny wygląd PNki? masz wlepe wbagażniku? masz papiery? Jeżeli tam wszedzie jest PN a ktoś ci wcisnął że to 1,8. Może ktoś tak kombinował że zrobił z 2 silników 1den. dał blok i głowice 1,8 i nic wiecej (nie wiem czy to przypasuje ale to wszystko jest bardzo podobne) Nie czujesz że ma wiecej mocy ? nie wiem...
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Ludzie, o czym wy mówicie? Sprawdzanie dowodów rejestracyjnych, kart serwisowych czy nalepek w bagażniku jest bez sensu - wymiana silnika nie musi iść w parze z wymianą papierów, szczególnie w Polsce. Więc papiery są fabrycznie na 1600 ccm.
@Johnatan jak możesz być pewny, że to "po prostu PN"? Co to znaczy że mam "charakterystyczny wygląd PN-ki"? Ona nie różni się wyglądem od 1800 ccm poza gaźnikiem. No i tu sprzeczność, że kolektor w nim jest jak dla 1,8 gti (w/g katalogu tłumikarza). Tylko to mi daje jakąś konkretną wskazówkę na 1800 ccm, ale to trochę za mało, chciałem jeszcze jakąś dodatkową, dlatego napisałem wątek.
Co do mocy - no mam wrażenie, że wyraźnie mocniej rwie do przodu niż 1600 ccm (np. widzę, że bez spadku rwie na 3. gdy ma 90 km/h) - ale to może być tylko autosugestia, w szczególności, że na LPG.
@Paweł Marek - no skok nie jest łatwo zmierzyć, trzeba cholerstwo rozebrać. Nie dla mnie rozbierać, żeby zaspokoić wyłącznie ciekawość...
@Johnatan jak możesz być pewny, że to "po prostu PN"? Co to znaczy że mam "charakterystyczny wygląd PN-ki"? Ona nie różni się wyglądem od 1800 ccm poza gaźnikiem. No i tu sprzeczność, że kolektor w nim jest jak dla 1,8 gti (w/g katalogu tłumikarza). Tylko to mi daje jakąś konkretną wskazówkę na 1800 ccm, ale to trochę za mało, chciałem jeszcze jakąś dodatkową, dlatego napisałem wątek.
Co do mocy - no mam wrażenie, że wyraźnie mocniej rwie do przodu niż 1600 ccm (np. widzę, że bez spadku rwie na 3. gdy ma 90 km/h) - ale to może być tylko autosugestia, w szczególności, że na LPG.
@Paweł Marek - no skok nie jest łatwo zmierzyć, trzeba cholerstwo rozebrać. Nie dla mnie rozbierać, żeby zaspokoić wyłącznie ciekawość...
Ostatnio zmieniony pt maja 28, 2010 23:25 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro, Poope
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 181 gości