Strona 1 z 1

Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu

: czw maja 27, 2010 18:26
autor: Maniak90
Witam
Cieknie mi olej przez uszczelniacz wałka rozrządu.
Jak najlepiej wymienić ten element?
Ogólnie wiem jak to zrobić ale czy będę musiał luzować i naciągać pasek rozrządu i jak wyjmę wałek w jaki sposób go później ustawić na swoim miejscu?

ps. mam polo 1,3 91'

: czw maja 27, 2010 18:41
autor: prezesik25
- zdejmujesz pokrywę rozrządu
- ustawiasz koła na znakach
- zdejmujesz pasek rozrządu z górnego goła zębatego napędzającego wałek rozrządu
- zdejmujesz koło zębate z wałka rozrządu (śruba na klucz nr 17)
- odchylasz drugą wewnętrzną część plastikowej obudowy paska i już masz dojście do simeringu
- delikatnie drobnymi szczypcami wyciągasz stary uszczelniacz i wkładasz nowy smarując go przed włożeniem olejem na zewnątrz krawędź, aby nowy simering można było łatwo wcisnąć.

: czw maja 27, 2010 18:52
autor: Maniak90
czyli nie muszę wyciągać wałka rozrządu?
muszę poluzować pasek?
a czy mogę zdjąć pokrywę zaworów i wypchnąć uszczelniacz?

: czw maja 27, 2010 19:18
autor: prezesik25
Maniak90 pisze:czyli nie muszę wyciągać wałka rozrządu?
nie ma potrzeby
Maniak90 pisze:muszę poluzować pasek?
raczej nie, zsuniesz bez problemu pasek z koła
Maniak90 pisze:a czy mogę zdjąć pokrywę zaworów i wypchnąć uszczelniacz?
od tamtej strony nie ma dojścia do uszczelniacza, chyba, że odkręcisz od góry kluczem 11 czop, który trzyma wałek rozrządu. Pod tym czopem masz uszczelniacz, ale proponowałbym wyciągnięcie go od strony koła zębatego.

: czw maja 27, 2010 19:39
autor: Maniak90
Czyli praktycznie nie ma szans abym źle ustawił rozrząd i uszkodził silnik.
Co zrobić jeżeli ta śruba od koła nie będzie chciała puścić?

: czw maja 27, 2010 19:46
autor: prezesik25
Co zrobić jeżeli ta śruba od koła nie będzie chciała puścić?
nie odkręcasz jej od razu kluczem, tylko przykładasz klucz oczkowy i w klucz lekko oderzasz młotkiem. W ten sposób szybciej odkręcisz tą śrubę nie przekręcając zbytnio rozrządu ze znaków. Jak już ją poluzujesz, wtedy ustaw spowrotem koła na znakach i wykręć śrubę (powinna iść palcami).
Musisz pilnować, aby wałek nie obrócił się podczas wyjmowania simeringu (ale na to raczej nie ma szans, wałek będzie stał w miejscu).

: czw maja 27, 2010 19:51
autor: Maniak90
no dobra wielkie dzięki bardzo mi pomogłeś
jutro się za to zabiorę

: czw maja 27, 2010 22:36
autor: Paweł Marek
Niema szans odkręcić śruby koła wałka bez jego zablokowania narzędziem specjalnym lub pomysłem. I nie można walić po kluczu na niezablkowanym kole, i niezdjętym pasku bo się uszkodzi coś.