Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Maniak90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 28, 2008 12:11
Lokalizacja: Gdynia

Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu

Post autor: Maniak90 » czw maja 27, 2010 18:26

Witam
Cieknie mi olej przez uszczelniacz wałka rozrządu.
Jak najlepiej wymienić ten element?
Ogólnie wiem jak to zrobić ale czy będę musiał luzować i naciągać pasek rozrządu i jak wyjmę wałek w jaki sposób go później ustawić na swoim miejscu?

ps. mam polo 1,3 91'
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 18:28 przez Maniak90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw maja 27, 2010 18:41

- zdejmujesz pokrywę rozrządu
- ustawiasz koła na znakach
- zdejmujesz pasek rozrządu z górnego goła zębatego napędzającego wałek rozrządu
- zdejmujesz koło zębate z wałka rozrządu (śruba na klucz nr 17)
- odchylasz drugą wewnętrzną część plastikowej obudowy paska i już masz dojście do simeringu
- delikatnie drobnymi szczypcami wyciągasz stary uszczelniacz i wkładasz nowy smarując go przed włożeniem olejem na zewnątrz krawędź, aby nowy simering można było łatwo wcisnąć.
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 18:42 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Maniak90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 28, 2008 12:11
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Maniak90 » czw maja 27, 2010 18:52

czyli nie muszę wyciągać wałka rozrządu?
muszę poluzować pasek?
a czy mogę zdjąć pokrywę zaworów i wypchnąć uszczelniacz?
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 18:52 przez Maniak90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw maja 27, 2010 19:18

Maniak90 pisze:czyli nie muszę wyciągać wałka rozrządu?
nie ma potrzeby
Maniak90 pisze:muszę poluzować pasek?
raczej nie, zsuniesz bez problemu pasek z koła
Maniak90 pisze:a czy mogę zdjąć pokrywę zaworów i wypchnąć uszczelniacz?
od tamtej strony nie ma dojścia do uszczelniacza, chyba, że odkręcisz od góry kluczem 11 czop, który trzyma wałek rozrządu. Pod tym czopem masz uszczelniacz, ale proponowałbym wyciągnięcie go od strony koła zębatego.
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 19:20 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Maniak90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 28, 2008 12:11
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Maniak90 » czw maja 27, 2010 19:39

Czyli praktycznie nie ma szans abym źle ustawił rozrząd i uszkodził silnik.
Co zrobić jeżeli ta śruba od koła nie będzie chciała puścić?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw maja 27, 2010 19:46

Co zrobić jeżeli ta śruba od koła nie będzie chciała puścić?
nie odkręcasz jej od razu kluczem, tylko przykładasz klucz oczkowy i w klucz lekko oderzasz młotkiem. W ten sposób szybciej odkręcisz tą śrubę nie przekręcając zbytnio rozrządu ze znaków. Jak już ją poluzujesz, wtedy ustaw spowrotem koła na znakach i wykręć śrubę (powinna iść palcami).
Musisz pilnować, aby wałek nie obrócił się podczas wyjmowania simeringu (ale na to raczej nie ma szans, wałek będzie stał w miejscu).
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 19:50 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Maniak90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 28, 2008 12:11
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Maniak90 » czw maja 27, 2010 19:51

no dobra wielkie dzięki bardzo mi pomogłeś
jutro się za to zabiorę



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 27, 2010 22:36

Niema szans odkręcić śruby koła wałka bez jego zablokowania narzędziem specjalnym lub pomysłem. I nie można walić po kluczu na niezablkowanym kole, i niezdjętym pasku bo się uszkodzi coś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 448 gości