Strona 1 z 1
					
				temperatura silnika
				: czw maja 27, 2010 17:08
				autor: kris1978
				witam wszystkich
moj golf to mk 4 1.9 tdi 101 KM rok 2002
mam taki problem od pewnego czasu chodzi mianowicie o wskaznik temperatury silnika zawsze pokazywal mi na 90 (po sierodku)a teraz jak jade to wskazania pokazuja na jakies 1/4 wskaznika  to bedzie pewnie ponad 80 stopni ale wentylator normalnie sie wlancza bo widze na wskazniku ze po jakims czasie spada do poziomu tych 3 pierwszych kresek
mam nadzieje ze dosc precyzyjnie sie wyrazilem 
prosze o pomoc i pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 17:18
				autor: sklejku
				Pewnie termostat jest juz na wykonczeniu trzeba kupic nowy Koszt niepowalajacy  

 
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 17:22
				autor: Steryd126
				z tego co piszesz nie grzeje tak dobrze jak wczesniej, jak dla mnie termostat może byc walnięty, może jest cały czas częsciowo lub całkowicie otwarty i otawrty jest duży obieg wody
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 17:24
				autor: kris1978
				zapomnialem dodac ze nieraz jas normalnie 90 stopni
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 17:26
				autor: Steryd126
				po prostu może termostat sie czasem zacina
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 17:26
				autor: sklejku
				No bo czasem zadziala czasem nie... Termostat wyglada tak 
http://img718.imageshack.us/g/1043438755.jpg/ Nie radze kupowac podrobki
 
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 17:57
				autor: nel239
				Kolego wymien termostat , bo to napewno on jest sprawca tego zamieszania. Koszt termostatu 25zł(VERNET) 49zł(WAHLER).
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 18:07
				autor: kris1978
				dzieki chlopaki za szybka odpowiedz
pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 18:27
				autor: genLODOWAmk2
				Steryd126 pisze:z tego co piszesz nie grzeje tak dobrze jak wczesniej, jak dla mnie termostat może byc walnięty, może jest cały czas częsciowo lub całkowicie otwarty i otawrty jest duży obieg wody
bzdury calkowiete..... jak by termostat byl otwarty i byl by duzy obieg non stop to tylko dluzej by sie nagrzewal..
a co ma otwarty termostat do temperatury 80 gdzie wlacza sie wiatrak to nie wiem....
termostat nawet jak by byl otwarty non stop to i tak przy temparaturze +90 powinien wlaczyc sie wiatrak... 
wg mnie to nie termostat choc sprawdzic nie zaszkodzi czy nie zawiesil sie... ale obstawiam na czujnik temperatury
 
			 
			
					
				
				: czw maja 27, 2010 18:58
				autor: kris1978
				napisze tak wszystko wglada jak by normalnie dzialalo problem jes od zeszlego roku u on sie znajdujeczasami dobija do 90 a czasami 82 moze wiecej troche ale wentylator noralnie sie wlancza i temperatura spada na poczatku myslalem ze to zbyt niski poziom plynu wiec dolalem i przez pewien czas bylo ok (caly czas 90 jak sie nagrzal)ale teraz widze ze znowu warjuje czasem jest 90 a czasem powyrzej 80 
takie pytanko czy jest mozliwosc sprawdzenia takiego czujnika i w ktorym miejscu on sie znajduje 
za podpowiedz bylby wdzieczny
			 
			
					
				
				: pt maja 28, 2010 12:39
				autor: silversideup
				Miałem to samo, wysiadł czujnik temperatury.
			 
			
					
				
				: pt maja 28, 2010 20:59
				autor: italiano_83
				kris1978 pisze:napisze tak wszystko wglada jak by normalnie dzialalo problem jes od zeszlego roku u on sie znajdujeczasami dobija do 90 a czasami 82 moze wiecej troche ale wentylator noralnie sie wlancza i temperatura spada na poczatku myslalem ze to zbyt niski poziom plynu wiec dolalem i przez pewien czas bylo ok (caly czas 90 jak sie nagrzal)ale teraz widze ze znowu warjuje czasem jest 90 a czasem powyrzej 80
takie pytanko czy jest mozliwosc sprawdzenia takiego czujnika i w ktorym miejscu on sie znajduje
za podpowiedz bylby wdzieczny
 Zacznij od wyczyszczenia styków kostki w czujniku, to najczęstszy powód nieprawidłowego wskazania temperatury, typowe dla tej usterki czyli- wskazówka nie dochodzi do 90C czasami opada i wstaje ponownie- faluje. Czujnik zapewne jest umieszczony z prawej strony(jak staniesz przed autem) w króćcu wodnym przykręconym do głowicy.  Lepiej to sprawdzić zanim zaczniesz wymieniać bez powodu termostat.