Strona 1 z 1

Problem z hamulcami - regulator siły hamowania

: śr maja 26, 2010 19:44
autor: MARIO!!
Witam. Mam pytanko. Czy regulator lub wspomagacz nie wiem jak to fachowo nazwać hamulców tylnych ma znaczenie na siłę hamowania. Jaką rolę pełni i jak ustawić to bo trochę tam regulacji jest czy do samego końca w duł czy do góry. Bo ostatnio zmieniałem symerbloki tuleje w tylnej belce i to wszystko musiałem rozbierać. Proszę o jakieś rady. POZDRO

: śr maja 26, 2010 20:37
autor: Przemo440
MARIO!! pisze:Czy regulator lub wspomagacz nie wiem jak to fachowo nazwać hamulców tylnych ma znaczenie na siłę hamowania
, tak ma, nazywa sie to regulator, ma za zadanie zmniejszyć siłe hamowania na "pustym" samochodzie, w przypadku pełnego obciążenia siła rośnie

: śr maja 26, 2010 20:45
autor: MARIO!!
Przemo 440 a da się zrobić żeby siła hamowania była duża na pustym samochodzie bo właśnie w moim mk III kombi jest ten regulator.

: śr maja 26, 2010 20:48
autor: Przemo440
siłe tą sie reguluje, jak masz tą dzwigienkę ze sprężynką do zawieszenia to przez nią przechodzi śrubką z zakontrowaną nakrętką, poluzniasz nakrętke i wykręcasz śrubkę i odwrotnie, tylko dobrze by odrazu pojechać na rolki i sprawdzić jaka jest siła hamowania

: śr maja 26, 2010 20:53
autor: Paweł Marek
Zeby ustawić fachowo regulator to trzeba mierzyć ciśnienie w przewodach hamulcowych równoczesnie przednich i tylnich. Normy ciśnień sa w serwisówkach.

: śr maja 26, 2010 21:07
autor: enesen

: śr maja 26, 2010 22:24
autor: MARIO!!
Ok. Dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanko czy da się wyrzucić ten regulator siły bo u mnie mam wrażenie że wcale nie działa jak od kęciłem te śrubkę to lata góra duł. POZDRO

: śr maja 26, 2010 22:56
autor: Paweł Marek
Kupa ludzi tak własnie czyni. Niby nadmierne wzmocnienie tylnich hamulców grosi poślizgiem przy hamowaniu (tył wyprzedza przód bo się koła tylne wczesniej blokują) ale w praktyce i tak tylne hamulce w golfach są z natury słabe. Decyzja należy do ciebie

: czw maja 27, 2010 21:23
autor: arczipat
MARIO!! pisze:Jeszcze jedno pytanko czy da się wyrzucić ten regulator siły
Ja ci nie radze wyciągać i nawet jeździć bez sprawnego "korektora siły hamowania" - taka jest fachowa nazwa. Wszystko jest dobrze przy hamowaniu na wprost i suchej nawierzchni. Jeśli lubisz jeździć ostrzej w sensie rajdowo, a nie daj Boże podczas nagłego zdarzenia to szybko się przekonasz nawet przy lekkim hamowaniu w zakręcie po co ktoś wymyślił taki bajer. :bajer: