Czy to termostat?
: śr maja 26, 2010 16:08
Witam, przeczytałem kupę wątków o termostatach ale u mnie sytuacja wygląda nieco inaczej. Otóż mój golf 1,9 TDI AJM - w prawdzie po programie na 150 KM, ale pali zdecydowanie za dużo. W mieście dochodzi nawet do 10 litrów (pomiar rzeczywisty a nie komputerowy).
Postanowiłem sprawdzić go na VAGu i wygląda to tak. (patrzyłem na block: engine, grupa 001 bo tam w ostatniej rubryce jest chyba temperatura płynu chłodzącego - tylko czy to jest temp w silniku ? bo na podstawie właśnie tych danych badałem go.
Gdy samochód w ruchu to nigdy nie osiąga 90*, przejechałem 5 km i patrze na VAGu w tej grupie 001 jest temp 79*, włączam jałowy i czekam stojąc z zapalonym silnikiem.... po 15 minutach wzrosło do 95* i nagle zaczęła spadać do mniej niż 90*, ale bez załączenia wentylatora (od momentu kiedy go kupiłem, a było to miesiąc temu to ani razu się nie włączył, nie wiem czemu). Spadła ta temp do mniej niż 90 więc wziąłem go na krótką przejażdżkę (2 km) i cały czas obserwowałem tą grupę 001, po przejechaniu tych 2 km temp spadła do 79* - gdybym jechał dalej to może spadłaby więcej... nie wiem
Tu rodzi się pytanie, czy temp powinna cały czas być w granicach 90* ? te wahania o których mowie pochodzą wyłącznie z odczytu na VAGu, bo wskazówka na licznkiku dochodzi tylko do około 85* nigdy jeszcze nie staneła na równe 90 (nawet gdy na tym jałowym stałem i doszło na wagu do 95* to wskazówka pokazywała około 85), ale nie wiem czy to jest obiektywne bo wskaźnik baku też nigdy nie wskazał maxa pomimo tego że tankowałem pod korek - zawsze było troszkę przed. Więc jezeli obie wskazowki nie dochodza do pożadanych wskazan to może było coś kombinowane w liczniku i trzeba je lekko dogiąć? Tak czy inaczej nie wiem jak inaczej sprawdzić termostat chyba że ta technika obserowania grupy 001 to dobra metoda...?
Proszę o poradę
[ Dodano: 26 Maj 2010 20:38 ]
Na prawdę nikt nie wie ?
Postanowiłem sprawdzić go na VAGu i wygląda to tak. (patrzyłem na block: engine, grupa 001 bo tam w ostatniej rubryce jest chyba temperatura płynu chłodzącego - tylko czy to jest temp w silniku ? bo na podstawie właśnie tych danych badałem go.
Gdy samochód w ruchu to nigdy nie osiąga 90*, przejechałem 5 km i patrze na VAGu w tej grupie 001 jest temp 79*, włączam jałowy i czekam stojąc z zapalonym silnikiem.... po 15 minutach wzrosło do 95* i nagle zaczęła spadać do mniej niż 90*, ale bez załączenia wentylatora (od momentu kiedy go kupiłem, a było to miesiąc temu to ani razu się nie włączył, nie wiem czemu). Spadła ta temp do mniej niż 90 więc wziąłem go na krótką przejażdżkę (2 km) i cały czas obserwowałem tą grupę 001, po przejechaniu tych 2 km temp spadła do 79* - gdybym jechał dalej to może spadłaby więcej... nie wiem
Tu rodzi się pytanie, czy temp powinna cały czas być w granicach 90* ? te wahania o których mowie pochodzą wyłącznie z odczytu na VAGu, bo wskazówka na licznkiku dochodzi tylko do około 85* nigdy jeszcze nie staneła na równe 90 (nawet gdy na tym jałowym stałem i doszło na wagu do 95* to wskazówka pokazywała około 85), ale nie wiem czy to jest obiektywne bo wskaźnik baku też nigdy nie wskazał maxa pomimo tego że tankowałem pod korek - zawsze było troszkę przed. Więc jezeli obie wskazowki nie dochodza do pożadanych wskazan to może było coś kombinowane w liczniku i trzeba je lekko dogiąć? Tak czy inaczej nie wiem jak inaczej sprawdzić termostat chyba że ta technika obserowania grupy 001 to dobra metoda...?
Proszę o poradę
[ Dodano: 26 Maj 2010 20:38 ]
Na prawdę nikt nie wie ?