Czy to termostat?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Czy to termostat?

Post autor: eBox » śr maja 26, 2010 16:08

Witam, przeczytałem kupę wątków o termostatach ale u mnie sytuacja wygląda nieco inaczej. Otóż mój golf 1,9 TDI AJM - w prawdzie po programie na 150 KM, ale pali zdecydowanie za dużo. W mieście dochodzi nawet do 10 litrów (pomiar rzeczywisty a nie komputerowy).

Postanowiłem sprawdzić go na VAGu i wygląda to tak. (patrzyłem na block: engine, grupa 001 bo tam w ostatniej rubryce jest chyba temperatura płynu chłodzącego - tylko czy to jest temp w silniku ? bo na podstawie właśnie tych danych badałem go.

Gdy samochód w ruchu to nigdy nie osiąga 90*, przejechałem 5 km i patrze na VAGu w tej grupie 001 jest temp 79*, włączam jałowy i czekam stojąc z zapalonym silnikiem.... po 15 minutach wzrosło do 95* i nagle zaczęła spadać do mniej niż 90*, ale bez załączenia wentylatora (od momentu kiedy go kupiłem, a było to miesiąc temu to ani razu się nie włączył, nie wiem czemu). Spadła ta temp do mniej niż 90 więc wziąłem go na krótką przejażdżkę (2 km) i cały czas obserwowałem tą grupę 001, po przejechaniu tych 2 km temp spadła do 79* - gdybym jechał dalej to może spadłaby więcej... nie wiem

Tu rodzi się pytanie, czy temp powinna cały czas być w granicach 90* ? te wahania o których mowie pochodzą wyłącznie z odczytu na VAGu, bo wskazówka na licznkiku dochodzi tylko do około 85* nigdy jeszcze nie staneła na równe 90 (nawet gdy na tym jałowym stałem i doszło na wagu do 95* to wskazówka pokazywała około 85), ale nie wiem czy to jest obiektywne bo wskaźnik baku też nigdy nie wskazał maxa pomimo tego że tankowałem pod korek - zawsze było troszkę przed. Więc jezeli obie wskazowki nie dochodza do pożadanych wskazan to może było coś kombinowane w liczniku i trzeba je lekko dogiąć? Tak czy inaczej nie wiem jak inaczej sprawdzić termostat chyba że ta technika obserowania grupy 001 to dobra metoda...?

Proszę o poradę

[ Dodano: 26 Maj 2010 20:38 ]
Na prawdę nikt nie wie ?
Ostatnio zmieniony śr maja 26, 2010 16:13 przez eBox, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr maja 26, 2010 20:45

Tu rodzi się pytanie, czy temp powinna cały czas być w granicach 90
tak
eBox pisze: te wahania o których mowie pochodzą wyłącznie z odczytu na VAGu
a odpytałeś byłedy w silniku? jak to byłby czujnik to by go pokazało,
z tego co piszesz to wygląda na czujnik, ale ten licznik to też zagadka, zrobiłeś test licznika?? wtedy wskazówki wychylają sie na max położenie, tak sprawdzisz czy są ok.
eBox pisze:w liczniku i trzeba je lekko dogiąć
nawet nie myśl o tym wskazówki są na silniczak krokowych



Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Post autor: eBox » śr maja 26, 2010 22:31

Przemo440, dzięki za odpowiedź, błędów na VAG nie było żadnych, sprawdzałem to kilka razy.

Jak zrobić test licznika? i ewentualnie czy da się to jakoś wyregulować ?

Czyli skoro nie ma błędów na VAGu, ale są takie duże wahania w tej grupie 001 i to dramatyczne spalanie to powinienem kupić nowy termostat ?
(rozumiem że pisząc czujnik = termostat, tak ?)
:grin:

np:
http://www.allegro.pl/item1051462971_te ... rakow.html

http://www.allegro.pl/item1041663344_te ... l_tdi.html

bo chyba obudowy nie trzeba zmieniać nie?
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 00:49 przez eBox, łącznie zmieniany 1 raz.



zq_lbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lip 08, 2009 23:29
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Post autor: zq_lbn » czw maja 27, 2010 09:35

eBox pisze:
Jak zrobić test licznika? i ewentualnie czy da się to jakoś wyregulować ?
test zegarów:
moduł 17 - instruments i tam masz opcję "output tests - 03"
U mnie w golfiaczu wskazówki po kolei dochodzą do końca, wracają na początek i ustawiają się w środkowym położeniu.



aDudzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 11, 2008 09:26
Lokalizacja: SGL

Re: Czy to termostat?

Post autor: aDudzio » czw maja 27, 2010 14:14

Jak wymienisz termostat to daj znać bo mam te same objawy. i też się zastanawiam nad wymianą.



Awatar użytkownika
eBox
Emeryt COMPATTO
Emeryt COMPATTO
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 15, 2010 22:49
Lokalizacja: Nowy świat

Post autor: eBox » czw cze 03, 2010 18:23

aDudzio, wymieniłem termostat i teraz trzyma temperaturę jak ta lala, teraz chce przejechać 100 km i zoabyczyć czy spalanie spadło. Wskazówka dalej nie dochodzi do 90 stopni, pomimo że termostat na bank zdrowy i że trzyma temp.


zrobiłem test liczników i wyszło to czego się obawiałem, a więc wskazówka nie dochodzi do końca, a później jak powinna się usadowić w połowie czyli na 90* staje właśnie przed i to samo ze wskaźnikiem benzyny.

Czyli wina leży po stronie wskaźników, pytanie teraz czy da się to jakoś wyregulować ? wkurza mnie to strasznie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 303 gości