Strona 1 z 1

kontrolka od oleju piszczy i świeci-pomocy

: wt maja 25, 2010 13:54
autor: tygrys25x
Witam, mam pytanie do znawców tematu jak wyżej : od jakiegoś czasu pali się kontrolka od oleju i słychać dżwięk brzęczyka. Mechanik wymienił olej i filtr oleju, panewki, uszczelniacze, hydropopychacze, pierścienie, uszczelkę pod głowicą oraz uszczelkę pod kopułką a także czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik sterujący. Wszystko to kosztowało mnie dużo kasy a to dalej piszczy. Co może być jeszcze nie tak, czy jest możliwe, że to błąd w komputerz :crazy: e pozostał? Samochód to VW Golf III, 1.6 benzyna z gazem, 1995r :crazy:

: wt maja 25, 2010 15:03
autor: jhosef
marianmk2 pisze:Pompa oleju :grin: :grin: :grin:
Sprawdź cisnienie oleju :D
Dokładnie, bez sprawdzenia ciśnienia niewiele można powiedzieć.

: wt maja 25, 2010 16:09
autor: Damian3942
tygrys25x, jeżeli komputer ma błąd to może sprawdź to VAGiem? a tak to zrobił bym to co koledzy wyżej napisali

: wt maja 25, 2010 16:12
autor: kwadrat
Albo uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, bądź źle dopasowany (z innymi parametrami ciśnienia)

: wt maja 25, 2010 16:29
autor: tygrys25x
a który to będzie jaki kolor bo kiedyś wymieniałem dwa i okazało się, że nie potrzebnie bo tylko jeden się wymienia podobno

: wt maja 25, 2010 17:51
autor: Damian3942
co to za silnik tj oznaczenie? zrób foto to ci powiedzą który masz ten co sie wymienia...tylko napisz jeszcze oznaczenie

: wt maja 25, 2010 19:21
autor: Andrzej1
Witam.
Do sygnalizatora dochodzą przewody z czujnika 1,8 i 0,3.A zatem każdy może powodować
pisk.Dotknij do masy jeden potem drugi i będziesz wiedział który jest popsuty.
Pozdrawiam.Andrzej.

: wt maja 25, 2010 20:06
autor: jhosef
Czemu orzekacie, że czujnik jest zepsuty skoro jeszcze autor nie napisał o ciśnieniu zmierzonym. Tradycyjne podejście, jak pipczy to wymień czujnik.
Andrzej1 pisze:Witam.
Do sygnalizatora dochodzą przewody z czujnika 1,8 i 0,3.A zatem każdy może powodować
pisk.Dotknij do masy jeden potem drugi i będziesz wiedział który jest popsuty.
Pozdrawiam.Andrzej.
Tak mnie zastanawia co to za metoda, zwłaszcza ze jeden jest zwierny a drugi rozwierny.
tygrys25x pisze:Co może być jeszcze nie tak, czy jest możliwe, że to błąd w komputerz :crazy: e pozostał?
ECU ma niewiele do ciśnienia oleju, funkcje kontrolną pełnią czujniki wraz z licznikiem.

: wt maja 25, 2010 20:48
autor: Andrzej1
Witam jeszcze raz.
Rzeczywiście jhosef ma rację,jeden zwierny ,drugi rozwierny.
Lokalizacja uszkodzonego i tak jest prosta.
Na wyłączonym silniku sprawdzić omomierzem oporności tych czujników.Uruchomić silnik
który nie zmieni oporu ten jest uszkodzony.
Andrzej.

: śr maja 26, 2010 10:11
autor: tygrys25x
dzięki będę próbował

: śr maja 26, 2010 10:31
autor: jhosef
Andrzej1 pisze:Na wyłączonym silniku sprawdzić omomierzem oporności tych czujników.Uruchomić silnik
który nie zmieni oporu ten jest uszkodzony.
A jeśli nie zmienia oporu bo brak ciśnienia oleju przy czujniku?

: śr maja 26, 2010 10:38
autor: krzysiek2201-k1
Podepne się pod temat. U mnie problem z piszczącą kontrolką pojawił się po wymianie oleju. Co jakiś czas zapala się i strasznie piska i nie wiem co z tym zrobić. Jeden znajomy w takim samym przypadku dolał tzw " doktorka" do oleju i problem ma z głowy, drugi natomiast oparł sie aż o jakiś serwis i dopiero oni coś tam zadziałali i przestało piskać( ja się śmieje że odcieli brzęczyk :) ). Każdy z nas miał ten problem dopiero w momencie gdy wymienił olej, mja dodam jeszcze że przed zalaniem nowego oleju zmieniłem uszczelkę pod głowicą, splanowałem głowicę i wymieniłem uszczelniacze. Widzę ze jest to problem wielu posiadaczy VW-ów. Dziasiaj zaleje tego magicznego "doktorka" i zobaczymy co bedzie sie dziać. Dam znać jak trochę pojeżdże.Pozdr

: śr maja 26, 2010 10:41
autor: jhosef
krzysiek2201-k1 pisze:Dziasiaj zaleje tego magicznego "doktorka" i zobaczymy co bedzie sie dziać.
I hydropopychacze powiedzą "do widzenia"

Przeczytaj na forum. O wrzeszczącym ciśnieniu było pisane 2 349 300 razy. Początek zawsze ten sam, wydać 20 zł i zmierzyć ciśnienie oleju u mechanika.