[MK ???] Problem! Silnik mi sie przegzewa!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GPwariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:38
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

[MK ???] Problem! Silnik mi sie przegzewa!!!

Post autor: GPwariat » ndz sty 15, 2006 15:54

Witam!!Przegzewa mi sie silnik.Czuje ze bedzie to termostat.Efekt jest taki ze troche pojezdze i zaczyna mi sie mocno przegrzewac,w zime niemam tez az tak cieplo w aucie!Jezdze na LPG na benzynie jest to samo!!!MOze to byc tez przyczyna wyzucania wody ze zbiorniczka wyrownawczego???
Ostatnio zmieniony wt wrz 05, 2006 18:12 przez GPwariat, łącznie zmieniany 1 raz.


GPwariat

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz sty 15, 2006 16:02

Jeśli wyrzuca płyn (wody nie wolno używać) to może być uszczelka pod głowicą... ponieważ ciśnienie sprężania ucieka do układu chłodzenia... Co do nagrzewania sprawdź pompę wodną... ostatnio znajomy miał tak samo, z tym że płynu nie wyrzucało

Ale termostat też sprawdź....


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

greg

Post autor: greg » ndz sty 15, 2006 16:05

więc tak: w moim poprzednim golfie po wymianie termostatu zaczął wywalać wodę ze zbiorniczka a jak dokręciłem korek to rozrywało węże - pomogła "ręczna" regulacja tego termostatu - po prostu się otwierał dopiero przy 100stopniach. Zaryzykuj wymianę termostatu ale zanim to zrobisz dwie rzeczy 1. Po dopaleniu ściśnij węże - jak czujesz uderzenia zgodne z pracą silnika to po prostu poszła uszczelka pod głowicą. Ewentualnie 2 rzecz - podjechać do warszatu niech zrobią pomiar płyny chłodniczego na zawartość spalin.



GPwariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:38
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: GPwariat » ndz sty 15, 2006 16:16

OK!Sprawdze pare tych rzeczy mam andzieje ze to nie uszczelka pod glowica,tez o tym myslalem!!!oby to byl termostat :chytry:


GPwariat

witekz

r.e.

Post autor: witekz » ndz sty 15, 2006 16:16

ups z przegrzewaniem się silnika mam to samo dla pocieszenia powiem że wymieniłem od lata chłodnicę czujnik temp. wczorej termostat pompa wody jest OK została mi uszczelka pod głowicą :) w aucie zimno a przy 96 stC ma rozerwać węże aż do momentu wycisnięcia płynu przez korek zbiorniczka wyr.



GPwariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:38
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: GPwariat » ndz sty 15, 2006 16:20

u mnie gzeje sie auto w srodku : )tak w miare,w audicy to znow gzalo mi tak ze nieszlo wytzrymac i byly te same silniki,plyn zaczyn mi wypluwac dopiero jak ostro jezdze,olej sie niemiesza z woda itdpompa powinna byc dobra, jedynie TERmostat i uszczelka mi pozostala ; ( najpierw termostat :grin:


GPwariat

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz sty 15, 2006 21:44

przy grzniu silnika może być termostat - najłatwiej go wymotować próba bez niego
strata około 2 litra płynu - jeżeli nie to może być pompa wodna. jeżeli poszła uszczelka
pod głowicą to będzie waliło ciśnienie w zbiornik wyrównawczy i przy odkręconym korku
[ tylko ostrożnie ] będzie szło powietrze do płynu. ale jeżeli to będzie uszczelka to
nie będzie ogrzewania wewnątrz auta



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » ndz sty 15, 2006 22:23

Wszystkie uwagi i wnioski są realne, ale trzeba pamiętać i o drobnych rzeczach tzn w moim przypadku były takie same objawy i nie była to uszczelka ani termostat tylko zapchał się węrzyk do otpowietrzenia układu, idący od zbiorniczka do silnika, może terz byc żle wkręcony korek do zbiorniczka, takie pierdółki mogą namieszać.



GPwariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:38
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: GPwariat » pn sty 16, 2006 00:21

termostat moze bedzie dobry gdy silnik sie zagzeje odrazu go otwiera,spradzalem potem przewody jak dawalem gazu to strasznie puchly,sprawdze jeszcze ten przewod od zbironiczka co idzie do silnika mozzliwe ze to bedzie to


GPwariat

greg

Post autor: greg » pn sty 16, 2006 01:16

no to pozostaje po sprawdzeniu ężyka od zbiorniczka test płynu na obezność spalin...



Awatar użytkownika
smoked
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt sie 04, 2006 09:28
Lokalizacja: Radzymin k.W-wy
Kontakt:

Post autor: smoked » wt wrz 05, 2006 17:34

Na termostat wciaz czekam z allegro wiec na razie nie rozkrecam i nie wyciagam starego...

ale po kolei: zalewam woda do zbiorniczka do max, zatykam ladnie i w droge. Wskazowka trzyma sie na 1/2 czasem troszke wyzej/nizej, ale bez tanczenia. Dojezdzam gdzies, gasze silnik i w tym momencie spod auta wyplywaja litry wody. W zbiorniczku pusto, tylko para bucha... Zeby jechac dalej musze czekac az ostygnie (zeby glowica nie pekla) i znow lac wode... Troszeczke to irytujace :blush:

ddatkowo:
-Wszystkie rury sa gorace, na gorze i na dole chlodnicy. Nie sa jakies twarde czy nabrzmiale.
-Wiatrak wlacza sie co jakis czas na minute-dwie
-Termostatu jeszcze nie spr, powod powyzej :)
-W srodku jest ogrzewanie,

Czy moze macie jakies propozycje co konkretnie w tym przypadku zrobic? Bo czytam i czytam i z kazym postem coraz bardziej glupieje :bigok:

Mam wrazenie ze problemy z chlodzeniem sa seryjnie montowany w VW ;)



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » wt wrz 05, 2006 18:00

Korek zbiorniczka wyrównawczego sprawdź.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt wrz 05, 2006 18:11

Zamykam dopoki autor tematu nie zapozna sie z REGULAMINEM FORUM i nie uzupelni profilu i dopoki nie poprawi tego tematu!!!

Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 431 gości