Strona 1 z 2

Nawiew a klimatyzacja w mk3

: pn maja 24, 2010 23:07
autor: RoBaL84
Witam. Chcialem sie was zapytac czy nabita klima ma wplyw na temp. zimnego powietrza z nawiewow? Chodzi mi o to ze (tak mi sie wydaje) przed nabiciem klimy powietrze jakie lecialo z nawiewow na zimnym bylo troche cieplejsze (oczywiscie przy wylaczonej klimie :) ) Dodam ze klima ma gdzies malutka nieszczelnosc i zastanawiam sie czy to ma jakis wplyw.

: pn maja 24, 2010 23:12
autor: RoBaL84
marianmk2, dzieki wielkie za odpowiedz :)

: pn maja 24, 2010 23:13
autor: tom17
Dopóki jej nie właczysz to nie ma.

Jeżeli masz nieszczelność to trzeba ją usunąć a potem nabijać klimę bo czynnik na pewno ucieknie i będziesz miał ponowny wydatek. Ponadto włączanie klimy przy małej ilości czynnika przyśpiesza zużycie sprężarki

: pn maja 24, 2010 23:14
autor: Przemo440
ma wpływ, jak ci czynnik ucieka to po jakimś czasie powietrze nie jest mocno zmrożone, wyczujesz to napewno, jak klima jest nabita to powietrze z kratek powinno mieć temperature 4*, z czasem ubywania czynnika temperatura ta bedzie rosła w góre

: pn maja 24, 2010 23:17
autor: Przemo440
marianmk2 pisze:ale mowa jest o wyłączonej klimie!!
upss :grin:

: pn maja 24, 2010 23:17
autor: RoBaL84
Jak pojechalem na servis z klima to nabili itp. i powiedzieli ze jest gdzies mala nieszczelnosc ale moze byc tak ze czynnik ucieknie za tydzien a moze tez i za 6 miesiecy albo nawet i rok. Po nabiciu temp. ma 4*C

: pn maja 24, 2010 23:44
autor: tom17
RoBaL84 pisze:Jak pojechalem na servis z klima to nabili itp. i powiedzieli ze jest gdzies mala nieszczelnosc ale moze byc tak ze czynnik ucieknie za tydzien a moze tez i za 6 miesiecy albo nawet i rok. Po nabiciu temp. ma 4*C
dla mnie to nie jest serwis a miejsce gdzie napełniają klimatyzację. żaden serwis który się tym zajmuje profesjonalnie nie napełni ci klimatyzacji przed usunięciem nieszczelności. po prostu nie wiedzą jak albo nie chce im się szukać. rachunek jest prosty lepiej napełnić kilka lub kilkanaście układów niż spędzić cały dzień lub więcej na szukaniu wycieku

: wt maja 25, 2010 00:35
autor: RoBaL84
Powiedzieli mi gdzie mam pojechac zeby znalezli nieszczelnosc jezeli by sie okazalo ze klima sie skonczyla.

: wt maja 25, 2010 05:54
autor: RasPL
Jak oni mogą nie wiedzieć w jakim czasie ubędzie czynnika skoro nabijając widzą że ubywa i ile, nie wracaj w to miejsce bo szkoda kasy i auta

: śr maja 26, 2010 15:58
autor: RoBaL84
No wlasnie nie wiedzieli kiedy ucieknie bo mowili ze duza nieszczelnosc moga wykryc a jezeli chodzi o jakies male to nie. Gdyby ucieklo to powiedzieli gdzie mam jechac bo tamci znajda (podobno). Wracajac do temp. powietrza z nawiewow to moze miec na nia wplyw ta nieszczelnosc?

: śr maja 26, 2010 16:34
autor: tom17
RoBaL84 pisze:No wlasnie nie wiedzieli kiedy ucieknie bo mowili ze duza nieszczelnosc moga wykryc a jezeli chodzi o jakies male to nie. Gdyby ucieklo to powiedzieli gdzie mam jechac bo tamci znajda (podobno). Wracajac do temp. powietrza z nawiewow to moze miec na nia wplyw ta nieszczelnosc?
tak. jak czynnik bedzie ubywał temperatura będzie rosła

: śr maja 26, 2010 19:23
autor: RoBaL84
tom17, a nie malala ? Zimne przy uciekajacym czynniku nie bedzie jeszcze zimniejsze? :chytry:

: śr maja 26, 2010 23:13
autor: tom17
nie, ponieważ czynnik przepływając przez parownik absorbuje pewną ilość ciepła z powietrza które przepływa przez niego (czyli otaczającego). z drugiej strony zawór rozprężny steruje przepływem czynnika w sposób aby wychodząc z parownika był on lekko przegrzany (ponieważ ciecz nie może dostać sie do sprężarki). wyobraź sobie sytuację gdzie masz mniej czynnika niż zalecana ilość czyli przepływ jego przez parownik jest mniejszy więc automatycznie jest w stanie zaabsorbować mniej ciepła z powietrza czyli wzrośnie jego temp. na wylocie.

bardziej obrazowo. wrzuć dwie kostki lodu dz szklanki i wrzuć cztery. tam gdzie masz cztery lód zaabsorbuje więcej ciepła z wody a tym samym będzie chłodniejsza

: czw maja 27, 2010 00:11
autor: RoBaL84
tom17, dzieki za dokladne wyjasnienie.