Strona 1 z 1

Nieszczelne serwo a spalanie

: pn maja 24, 2010 18:57
autor: Jacek75
Witam, czy ktoś miał do czynienia z nieszczelnym serwem i obserwował spalanie?
Chodzi mi o to czy nieszczelne serwo (syczy w kabinie) powoduje zauważalny wzrost spalania paliwa (lewe powietrze)? Nieszczelność jest niewielka - praktycznie bez wpływu na siłę hamowania, hamulce działają poprawnie, test serwa z naciskaniem pedału i odpalaniem silnika - ok. Minimalne falowanie obrotów +-50obrotów na rozgrzanym silniku, ustaje po odpięciu podcisnienia i zatkaniu wężyka. Niestety nie ma w tym aucie komputera, żeby monitorowac spalanie.

: pn maja 24, 2010 23:37
autor: Paweł Marek
Ma prawo wzrosnąć bo silnik może mieć trochę za uboga mieszankę i kompensując niedostatek mocy ciśniesz mocno gaz. Ale wszystko zależy jaka ta nieszczelność. Moim zdaniem wogóle szkoda gdybać tylko trzeba naprawić.

: wt maja 25, 2010 06:02
autor: RasPL
Skoro silnik dostaje więcej powietrza to musi wląć więcej paliwa by stosunek powietrza do paliwa był 14.7:1 chyba że tyle tego powietrza wciąga że sterownik nie umie dolać paliwa wtedy przechodzi w tryb awaryjny i muli

: wt maja 25, 2010 09:20
autor: guti
lewe powietrze bedzie przyczyna wzrostu spalania, wiekszego lub mniejszego ( w zaleznosci od wielkosci nieszczelnosci )

: wt cze 08, 2010 12:30
autor: Jacek75
Temat aktualny, widzę, że ożył :) ale 4 polaków, 5 opinii :) ZApomniałem poinformować i nikt nie zapytał silnik BCA. Jak na razie temat serwa dojrzewa: nowe do dostania tylko z pompą w dodatku jest ESP i kosztuje 850brutto z Octavi najlepsza cena chyba 680netto w Getem za ori. Spalanie udało się nieco zmniejszyć przez zaspawanie malutkiej dziurki przed katem, jednak jest ono nadal wieksze niz kilka miesięcy temu jak wynika z notatek robionych przez użytkownika przy każdym tankowaniu. Nic w tym czasie nie było ruszane w aucie.