Strona 1 z 1

Zapłon, lampa stroboskopowa

: pn maja 24, 2010 03:10
autor: tomas2424
Ustawiłem zapłon lampą stroboskopową i po ponownym sprawdzeniu wydaje mi się że zapłon się przestawił samoczynnie.Czy jest to możliwe?Czy trzeba wgrywać też do komputera ustawianie zapłonu?.
Jeszcze jedno pytanie : Czy ustawiając wyprzedzenie zapłonu o 6 stopni lampą to te 6 stopni będzie przed znakiem na skrzyni, czy za znakiem na skrzyni?

: pn maja 24, 2010 05:41
autor: Paweł NPI
tomas2424 pisze:Ustawiłem zapłon lampą stroboskopową i po ponownym sprawdzeniu wydaje mi się że zapłon się przestawił samoczynnie.Czy jest to możliwe?
jest, wystarczy że za słabo przykręcisz aparat zapłonowy
tomas2424 pisze:Czy ustawiając wyprzedzenie zapłonu o 6 stopni lampą to te 6 stopni będzie przed znakiem na skrzyni, czy za znakiem na skrzyni?
W stronę kabiny, to chyba przed jak pamiętam :)

zapłon

: pn maja 24, 2010 10:49
autor: tomas2424
jeżeli lampą ustawię 6 stopni od środka skrzyni w stronę kabiny to zapłon będzie wyprzedzony czy opóźniony?
w którym kierunku od znaku na skrzyni jest zapłon opóźniony? w stronę przodu samochodu?

: pn maja 24, 2010 10:58
autor: Paweł Marek
W tył bardziej = wieksze wyprzedzenie. Podaj typ silnika bo bedzie zsyp, i nie można bez tego więcej napisać

: pn maja 24, 2010 11:28
autor: artur1902
Zapłon ustawia się na sciągniętym i zaślepiony wężyku podciśnieniowym idącym do mebranki na aparacie zapłonowym. Mębranka ta odpowiada za wyprzedzenie zapłonu.

zapłon

: pn maja 24, 2010 14:54
autor: tomas2424
ja mam silnik 1.8
a wężyków żadnych niemam na aparacie zapłonowym,

: pn maja 24, 2010 15:06
autor: guti
artur1902 pisze:Zapłon ustawia się na sciągniętym i zaślepiony wężyku podciśnieniowym idącym do mebranki na aparacie zapłonowym. Mębranka ta odpowiada za wyprzedzenie zapłonu.
kolega ma MK III.. tak juz nie było"UFA" :)

: pn maja 24, 2010 22:06
autor: Paweł Marek
w 1.8 najcześciej spotykanym czyli na wtrysku jednopunktowym nie powinien się zapłon sam przestawić. Mogłeś nie dokręcić aparaty zapłonowego, ustawiać na niezagrzanym silniku, a inne przyczyn sa rzadkie: awaria sterownika silnika, przestawienie rozrządu na pasku albo zerwanie klina na wale (rzadkość w benzynowcu)