Strona 1 z 1

Czujnik temperatury MK4 1.6SR AKL

: sob maja 22, 2010 23:33
autor: ManieKK
Witam ponownie. Podpinalem dzis auto pod vaga i wyskoczyl blad czujnika temperatury cieczy chladzacej. Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25. Pisalo ze to blad sporadyczny. Auto ma dziwne obroty i drgawke. Moze byc to ten czujnik? Obroty wariuja mi jakies 4 miesiace ale jeszcze miesiac temu nie bylo tego bledu na vagu. Moglo byc tak ze byl padniety a nie pokazywalo bledu? Ile taki czujnik moze kosztowac?? Pozdrawiam

[ Dodano: 22 Maj 2010 23:40 ]
A i jeszcze jedno pytanie. Przy silniczku krokowym widoczne jest takie ramie co otwiera i zamyka powietrze tak? Czy ono powinno caly czas pracowac czy stac w miejscu? Bo u mnie stoi

: ndz maja 23, 2010 09:32
autor: Przemo440
ManieKK pisze:Moze byc to ten czujnik
tak
ManieKK pisze:Ile taki czujnik moze kosztowac
oryginał coś około 120pln
ManieKK pisze:Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25
czujnik jest cztero pinowy, akurat siadł ten co daje info do kompa

: ndz maja 23, 2010 10:40
autor: stonefree
ManieKK pisze:Bo u mnie stoi
I tylko się cieszyć :). Tak powinno być.

: śr cze 16, 2010 11:28
autor: hossearkadio26
Koledzy sprawdzałem czujnik temperatury miernikiem. Rezystancja na zimnym i ciepłym silniku. Odczyt pasował do wskazania na desce. Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki

: śr cze 16, 2010 19:55
autor: stonefree
hossearkadio26 pisze:jak to dokładnie sprawdzić????
Przy użyciu komputera i , jak mówią specjaliści ;) " takim zwykłym VAGiem, co to nim można błędy skasować"

: śr cze 16, 2010 21:00
autor: kamlor
hossearkadio26 pisze:Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki
Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.

: śr cze 16, 2010 22:45
autor: hossearkadio26
kamlor pisze:
hossearkadio26 pisze:Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki
Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.
Kolego w moim silniku AKL jest chyba tylko jeden czujnik z czterema nuszkami umieszczony na wężu i tam jest czujnik G62 razem z czujnikiem G2 Nie jest tak???? Jak go moge dokladnie sprawdzic?

: czw cze 17, 2010 20:13
autor: stonefree
kamlor pisze:czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy
Mylisz się, czujnik jest 4- pinowy i umieszczony w obudowie termostatu.
hossearkadio26 pisze:Jak go moge dokladnie sprawdzic?
Co jeszcze masz zamiar spawdzać?
ManieKK pisze:Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25
Jeżeli to nie uszkodzony czujnik, to może to być złącze lub okablowanie. Odpalasz vaga na gorącym silniku, szukasz w bloku temperatury chłodziwa, poruszasz wtyczką i kablami, sprawdzasz. Dla porównania wymieniłbym ten czujnik na choćby taki z allegro za 30 PLN.

: śr lip 21, 2010 07:59
autor: feniks
kamlor pisze:Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.
stonefree pisze:Mylisz się, czujnik jest 4- pinowy i umieszczony w obudowie termostatu.
jako, że pytania o czujnik dotyczą AKL 1.6 to się Panowie mylicie czujnik/i jest umieszczony w zaraz za króćcem w wężu z lewej str.(kierowcy) silnika 4 pinowy gdzie jest on zespolony tzn. G2 + G62 w jednym
a w obudowie termostatu jest tylko termostat :hmm:
stonefree pisze:Dla porównania wymieniłbym ten czujnik na choćby taki z allegro za 30 PLN.
i tutaj kolejny błąd, tylko ori bądź ELTH jak ma długo służyć

: śr lip 21, 2010 09:02
autor: Sztomel
Żeby zakończyć te spory o umiejscowieniu czujnika G62/G2 w silniku AKL wkleję poniższą fotkę :
Obrazek