Strona 1 z 1

stuki po zbieżność

: sob maja 22, 2010 05:36
autor: Maniek71
Witam mam pytanie miałem taka dziwna sytuacje byłem na zbieżności i w momencie gdy koles kazał mi wyjechac ale zapomniał zdjąć z prawego koła tego urządzenia i zjezdzałęm z podnośnika zatrzymałem się w pewnym momencie! On to zdjoł ale zaczeło mi coś pukać na nierównościach w prawym kole cos mogło się uszkodzić?

: sob maja 22, 2010 05:48
autor: Paweł NPI
Od przyrządu to się uszkodzić nie mogło, ale może jeszcze coś zostawił przy kole? :)

: sob maja 22, 2010 19:21
autor: Maniek71
powiem tak zaczyna coraz czesciej stukać i przy skrecie raz na jakis czas tez słysze stuk czy może to być sworzen wachacza

: sob maja 22, 2010 20:38
autor: Paweł NPI
Może być... tylko co za spec ustawia geometrię na niesprawnym zawieszeniu?? Bo skoro jest jakieś pukanie to jest gdzieś luz... a może przegub się odzywa??

: sob maja 22, 2010 20:45
autor: Maniek71
tylko wczesniej nie było stuków!! POwiedz/cie jak można cos sprawdzac w zawieszeniu domowymi sposobami cokolwiek żeby eliminować ewentualności dodam że ostatnio miałem wymieniane łożyska z przodu

: ndz maja 23, 2010 07:42
autor: Paweł NPI
Maniek71 pisze: POwiedz/cie jak można cos sprawdzac w zawieszeniu domowymi sposobami
hmm możesz podnieść auto, dobrze jak bys miał kanał i złapać za koło poruszać nim czy nie ma luzu, możesz wziąć jakiś łomik albo kawałek rury i powkładać w wahacz i w ten sposób ocenić stan tulej metalowo-gumowych. A to pukanie jest głuche czy bardziej metaliczne?

: ndz maja 23, 2010 08:03
autor: Maniek71
bardziej głuche!!! z hamulcem sprawdzałem nie było róznicy podczas hamowania dziś bede szukał rozbiore koło i bede szukał a sworzen wahacza jak moge sprawdzic bo łożysko górne jak podniose kolo sprawdze czy ma luz ale jak sworzen wahacza niewiem . A co do pzregłubu to watpie w to poniewaz jak miałem 2tygodnie temu zmieniane łożyska to powiedział by mi cos mechanik

[ Dodano: 23 Maj 2010 09:19 ]
i jeswcze jedno pytanie przy których wymianach musze liczyc sie z ponownym ustawieniem zbieznosci

: ndz maja 23, 2010 09:56
autor: Paweł NPI
Maniek71 pisze:przy których wymianach musze liczyc sie z ponownym ustawieniem zbieznosci
Napewno przy wymianie drążka kierowniczego lub/i jego końcówki. Przy sworzniu zbieżność nie powinna się zmienić... Czyli gość który ustawiał ci zbierzność nie sprawdzał zawieszenia pod kątem luzów itp??

: ndz maja 23, 2010 10:43
autor: $layer
Jak można ustawiać zbieżność bez kontroli luzów w zawieszeniu?
Może zapomniał kontry na końcówce skręcić albo klucz morsa zostawił zapięty na drążku kierowniczym :grin:

: ndz maja 23, 2010 11:13
autor: Waqa
a może jak zapomniał zdjąć urządzenia z kola, zapomniał tez coś dokręcić Ci przy zawieszeniu. jakiś nierozgarnięty ten magik. lepiej go zmień.

: ndz maja 23, 2010 12:25
autor: Paweł NPI
a może jak zapomniał zdjąć urządzenia z kola, zapomniał tez coś dokręcić
no właśnie może końcówkę drążka po coś odkręcał i nie dokręcił jej i teraz puka...

: ndz maja 23, 2010 13:46
autor: Maniek71
szukałem i pierwsza rzecz jaka zauważyłęm to luz na górze amorka jak podniołem koło to mogłem krecic amorkiem na górze może guma z łożyskiem mi siadła ale to zaczeło sie dziać po wizycie u niego mogło cos to urządzenie zrobić w zwiazku z ta guma!!! a i po wymianie łożyska z gumą amorka trezba znowu zbieżnośc ustawić

: ndz maja 23, 2010 16:00
autor: Paweł NPI
Maniek71 pisze:mogło cos to urządzenie zrobić w zwiazku z ta guma
nie
Maniek71 pisze:po wymianie łożyska z gumą amorka trezba znowu zbieżnośc ustawić
też nie trzeba nic robić.