Strona 1 z 1

AEX - obsługa

: sob maja 22, 2010 00:39
autor: miskieusz
Witam,
Jako, że jestem posiadaczem AEX'a a nie mam większego pojęcia o mechanice za to lubię czasem coś podłubać przy aucie chciałbym prosić o kilka porad odnośnie obsługi tegoż silnika. Założeniem tego posta jest stworzenie miniporadnika dotyczącego obsługi i podstawowych wymian związanych z silnikiem AEX. Wrzucam fotkę z oznaczeniem kilku podstawowych części oraz pytania odnośnie wymiany tychże elementów.
Obrazek
1. Pucha filtra powietrza - okrągły filtr.
2. Podejrzewam, że to cewka zapłonowa.
3. Wskaźnik płynu hamulcowego.
4. Korektor od ABS?
5. Miał być wskaźnik z płynem od wspomagania.
6. Rozrusznik w tle.
7. Tutaj podejrzewam, że znajduje się kopułka rozdzielacza i palec. Wchodzą tutaj chyba drugie końce przewodów WN. Jak to się wymienia? Trzeba odłączać aku pewnie ale coś więcej? Jak zacząłem przeglądać książkę VW, to doszli nawet do grzebania z ustawieniami rozrządu. Jakieś porady? Pewnie wypadałoby to chociaż przeczyścić, jeśli nie wymienić.
8. Świece? Jak wyjąć i wymienić? Da radę zrobić samodzielnie? Ważny jest moment dokręcania?
9. Ogólnie dolot chłodnego powietrza ale tutaj znajduje się chyba coś więcej - proszę o poradę co i jak to ma działać itp.
10. Tutaj powinna iść taka rura aż do 9 praktycznie - jak widać u mnie nie ma. Jakaś specjalna, czy da rade to gdzieś kupić? Do czego służy?
11. Wskaźnik płynu od chłodnicy

Dodatkowo jeszcze 'za' pozycją 7 w głębi jest obudowa termostatu i termostat. Fajnie byłoby wiedzieć jak to wymienić. Czy trzeba spuszczać cały płyn?
Gdzie jest coś takiego jak czujnik temperatury wody? - czy to jest termostat? Czy ma wiązkę, którą można odpiąć?
Gdzie znaleźć czujnik sondy lambda?

Jak widać bardzo podstawowa wiedza, którą każdy zapewne posiada, ale której ja jako świeży kierowca nie posiadałem. Nie wiem czy się komuś przyda, ale może akurat uda się stworzyć coś przydatnego. Wszelkie komentarze, pomoc, sugestie bardzo mile widziane!
Wszelka pomoc bardzo wskazana!
Właściciele AEX'ów łączcie się :okej:

: sob maja 22, 2010 12:44
autor: miskieusz
Tak no wszędzie, gdzie był wskaźnik miał być oczywiście zbiorniczek ale zmęczony byłem:)
Dzięki za info. A jak z punktami 9,10? Jakieś pomysły?
W 9 chyba powinien się znajdować jakiś czujnik temperatury zasysanego powietrza czy coś i powinien częściowo otwierać chyba klapkę do '10', żeby w razie potrzeby pobierać ciepłe powietrze z nad kolektora?
A i gdzie znajdę czujniki ciśnienia oleju? Po zimie czasem mi się zapali kontrolka, szczególnie jak spadną nagle obroty przy wyhamowaniu albo zmianie biegu i się zastanawiam co to może być

: sob maja 22, 2010 13:38
autor: tjwasiak
9 i 10 tak jak piszesz. Rurkę możesz elastyczną "budowlaną" zastosować - zamocuj tylko żeby nie spadała i gotowe.